Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Pierwszy poważny problem z e38.

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Przede wszystkim co Ci wycieka?? Czy jest to czerwony olej? (oczywiście że możesz mieć wyciek z automatu)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    85
    Nie nie czerwony. jakiś ciemny.

  3. #13
    no to chyba nie wspomaganie , i skrzynia to nie wiem u mnie jest czerwony tez ..

    jak w innych skrzyniach musial by sie boss wypowiedziec ..

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    chyba mógłby być jeszcze pomarańczowy, z tego co czytałem kiedyś na forum (chociaż nigdy w żadnym aucie innego niż czerwony nie widziałem).
    Pytanie czy to w ogóle jest olej...

    @Rymar - że ciemny to nic nie znaczy. Na chodniku każdy tak wygląda. Musiałbyś zobaczyć cienką warstwę, np. na chusteczce czy bagnecie (którego w E38 nie ma ;) )
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    66
    Witam
    Ja miałem identyczne objawy jak padła mi linka od ASC a przy tym rozładował sie aku i skrzynia przełączyła w tryb awaryjny. Koszt linki 50zł.

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    85
    Witam panowie. Dziękuje za pomocne wypowiedzi.
    bylem dziś na podnosniku i co się okazało. Jakiś tydzień temu zleciłem wymiane płynu od wspomagania "Renomowanemu" Bosch Service. :? Co się okazało. Myśle że "mechanicy" nalali płynu na maxa. 8/ Ze znajonym stwierdzilismy że było za duże ciśnienie na układzie i gdzieś płyn musiał uciec. Stąd tak duży wyciek. Kolejna sprawa było to że jak dziś wieczorem otworzyłem korek od zbiorniczka ze wspomaganiem płynu było bardzo mało. Przewód wychodzący od zbiorniczka cały "spocony" nawet mokry.
    Problem z ABS i ASC znikł po dolaniu płynu. Skrzynia również nie wykazuje błędu.
    Apropo mam pytanie jaki powinien być własciwy stan płynu od wspomagania??
    Tak to jest jak się oddaje samochód do "super", "ekstra" mechaników.
    8/

  7. #17
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,140
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez graber
    takie pytanko odnośnie tematu... czy w 7'ce wspomaganie jest połączone z ABS'em i trakcją? W C5 miałem też jeden płyn do kilku podzespołów a mianowicie wspomaganie,ukł. hamulcowy,zawieszenie...tu też jest podobnie? przepraszam, pytanie może wydać się głupie ale jestem zielony w temacie mechaniki... :/
    Graber pytanie jak najbardziej trafione ;) co ma ABS wspolnego ze wspomaganiem w E38?? NIC- to dwa oddzielne systemy :]
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #18
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,140
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Rymar
    Witam panowie. Dziękuje za pomocne wypowiedzi.
    bylem dziś na podnosniku i co się okazało. Jakiś tydzień temu zleciłem wymiane płynu od wspomagania "Renomowanemu" Bosch Service. :? Co się okazało. Myśle że "mechanicy" nalali płynu na maxa. 8/ Ze znajonym stwierdzilismy że było za duże ciśnienie na układzie i gdzieś płyn musiał uciec. Stąd tak duży wyciek. Kolejna sprawa było to że jak dziś wieczorem otworzyłem korek od zbiorniczka ze wspomaganiem płynu było bardzo mało. Przewód wychodzący od zbiorniczka cały "spocony" nawet mokry.
    Problem z ABS i ASC znikł po dolaniu płynu. Skrzynia również nie wykazuje błędu.
    Apropo mam pytanie jaki powinien być własciwy stan płynu od wspomagania??
    Tak to jest jak się oddaje samochód do "super", "ekstra" mechaników.
    8/
    Rymar wyglada na to ze niedokladnie odpowietrzyli pompe po wymianie plynu- i jak znam zycie to nie nalali oleju zalecanego przez BMW :( tylko pierwszy lepszy ATF... cieknacy przewod zbiorniczka pylnu wspomagania to standart w E38 zwlaszcza jesli nim poruszyli w czasie wymiany :] niestety bedziesz sie musial szarpnac na nowy w servisie- z uzywki nie ma szans dostac szczelny.
    Co mnie najbardziej dziwi to ze po dolaniu oleju zniknal blad ABS/ASC nie wydaje mi sie ze to dlatego ze cos dolali ale ze w czasie postoju w warsztacie czujnik ABS troche wysechl i zaczal znowu dzialac- niestety nie potrwa to dlugo... za jakis czas znowu sie zapali- zwlaszcza przy pogodzie o duzej wilgotnosci.
    Przy szwankujacym ABS`ie ASC od razu tez sie wylacza poniewaz ASC bazuje na danych ktore dostarcza system ABS ;)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #19
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    55
    Moi drodzy Ja miałem tzn. mam podobne problemy, opisze to od początku.

    Jakieś 4 tygodnie temu w trasię przestał działać mi ABS, ASC i prędkościomierz, jakieś 20 km później wyświetlił mi się błąd GETRIEBENOTPROGRAMM, skrzynia działała tylko na 4 biegu.
    Po godzinie skrzynia zaczeła działać normalnie, ale abs asc i licznik prędkości nadal nie działał.
    Przez kolejny tydzień lub dwa ABS ASC i licznik raz działało raz nie, zazwyczaj kiedy nie działało zgasiłem silnik przejechałem z 500m i znów zaczynało działać a po jakimś czasie padało.
    Przez kolejny tydzień wszystko działało jak ta lala (Pomyślałem ahh BMW samo się psuje i samo naprawia)
    Ale radość długo nie trwała bo 3 dni temu znów abs, asc i licznik zaczął się wysypywać...
    Jakby tego było mało dzisiaj wyświetlił się GETRIEBENOTPROGRAMM ale po 20 min jeśli chodzi o skrzynie wszystko wróciło do normy.

    Wiem że jeśli chodzi o w/w ABS ASC i Prędkościomierz może to być wina czujnika ABS lub jakiegoś łożyska ( takich inf. udzielił mi mechanik). Ale czy może to mieć związek z błędem skrzyni ? Czy poprostu tak jak piszą wyżej to wina niewłaściwego poziomu płynu ATF ?
    Mam e38 z 98r. 728i
    Piszę ponieważ zauwazylem ze założyciel tematu miał te same problemy równocześnie, lecz nie pisał o niepoprawnym działaniu prędkościomierza...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •