Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Problem z magistralą MOST?

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    92
    BMW
    F02 750Ldx
    Skąd
    Świdnik

    Problem z magistralą MOST?

    Witam,
    Mam problem ze zmieniaczm CD - po 20 minutach postoju auta (czyli po przejsciu w stand-by) zmieniacz "nie pamieta" na której płycie sie zatrzymał i ładuje pierwszą. Podobnie zresztą z czytnikiem CD - ustawia się na pierwszą piosenkę.
    Gdzie szukać przyczyny problemu? Błędów raczej nie widać w żadnym z komponentów które mają styczność z magistralą MOST.
    Może miał ktoś podobny problem?

  2. #2
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Mysle, ze to nie problem z Most a z zasilaniem. Zczytaj bledy, prawdopodobnie POWERMODUL rozlacza zasilanie, poniewaz spada napiecie na akumulatorze - powody rozne.
    Po otwarciu auta zmieniarka inicjalizuje sie na nowo i zaczyna z CD1.

    Jak wyzej pisalem, przeczytaj pamiec sterownikow a w szczegolnosci POWERMODUL i wklej wynik tutaj!!!!
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    92
    BMW
    F02 750Ldx
    Skąd
    Świdnik
    Zrobiłem właśnie testy magistrali most (każde urządzenie przez 10 sekund nadawało zmniejszoną mocą) i wszystko działa bez problemowo, ring nie został przerwany.
    Wyczyściłem pamięć błędów i zdarzeń - jutro rano sprawdze błędy w power module.
    Czy ewentualną przyczyną - jeśli power module odcina prąd, może być np. stary akumulator? komunikat recharge battery w normalnej eksploatacji nie wystepuje, ale jesli pochodzi TV na postoju ok. 30 min to potrafi się pojawić.

  4. #4
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Tak, stary akku moze byc jedna z przyczyn
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    92
    BMW
    F02 750Ldx
    Skąd
    Świdnik
    no i sprawdziłem - miałeś racje, w power module pojawił się błąd dotyczacy upływu pradu:

    Date: 15.12.2010 13:59:26
    ECU: POW_E65
    JobStatus: OKAY
    Variant: POW_E65
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    A158 Error battery separation (idle current)
    Error counter: 1
    Mileage 243032 km
    Current 0.39 Ampere
    Signal or value above threshold
    Test conditions fulfilled
    Error not present now, but already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Error code: A1 58 21 01 76 AB 00 27 76 AB 00 0D
    ================================================== ===========


    dlatego po kilkudziesieciu minutach odcina całkowicie zasilanie... upływ prądu w e65 nie moze być większy niż 0,08A w przeciwnym wypadku power module odcina zasilanie.

    Jedynym nieoryginalnym elementem auta jest instalacja gazowa która jest podpieta zasilaniem pod zacisk +12 pod maską i przewodami OBD równolegle do gniazda OBD auta (tam też jest +12)
    Włożyłem narazie terminator w gniazdo OBD (zwiera +12 z linią K i L) - a był wyjęty bo inaczej instalacja gazowa nie pobierała danych z OBD pojazdu. Poczekam, jeśli problem sie pojawi odepnę instalację gazową i poczekam ponownie.

  6. #6
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    I to powoduje inicjalizacje zmieniarki :D
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar bydle
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    205
    BMW
    750i sport
    Skąd
    Soton
    i jak znalazles problem?
    mam taki sam objaw tylko ze u mnie jeszcze przy otwieraniu auta comfort acess niedziala
    mam 2 bledy w power module ale niemoge ich rozszyfrowac

    A158 ruhestromfehler
    A163 fehler keine busruhe der LM-lasten

    po angielsku
    A158 closed circuit current (short time)
    A163 no bus rest in spite of disconnection a 30u nd 30g

    dzieki

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    86
    BMW
    e65 745d
    Skąd
    pruszków
    ja sie zastanawiam czy autoguard u mnie nie pobiera za duzo pradu i stad ten blad A163 no bus rest in spite of disconnection a 30u nd 30g. zauwazylem tez ze jak gra plyta cd na wylaczonym aucie i odpale auto to cd wypluwa plyte ale nie zawsze.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar bydle
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    205
    BMW
    750i sport
    Skąd
    Soton
    a co to ten autogard?czemu akurat na to stawiasz?

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    86
    BMW
    e65 745d
    Skąd
    pruszków
    autoguard to monitoring samochodu

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •