Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Po wymianie oleju na syntetyk ciezko uruchomic silnik po dluzszym postoju

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Cytat Zamieszczone przez rodzinabmw Zobacz posta
    z wiekiem auta, z zużyciem się...zmienia się na coraz gestszy olej, czyli syntetyk->półsyntetyk->mineralny... a nie odwrotnie.
    Niestety nie. Jeżeli silnik jest konstrukcyjnie przewidziany do oleju syntetycznego, to na takim ma pracować. Jeżeli ma ogromny przebieg, to można zastosować olej gęstszy, ale także syntetyczny. Taki właśnie podejście powoduje ogromną liczbę silników bmw w stanie nienadającym się do użytku. To są niestety teorie z minionej epoki.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar Jareknes
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    69
    BMW
    E32 iA M60b30
    Skąd
    DZG xxTL Zgorzelec
    Tutaj Xsilver ma racje oto link do artykulu na ten temat. http://prelude3web.com/wordpress/olejowe-fakty-i-mity
    Noblesse oblige

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Megablast73
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    124
    BMW
    E32 730iA 1993 M60B30
    Skąd
    Warszawa
    Oczywista i rzeczowo ujęta kwestia oleju syntetycznego w artykule do ktorego podal link kolega.
    Osobiscie uwazam ze olej mineralny to przezytek.Ale jesli chodzi o polsyntetyk to z powodzeniem mozna go stosowac gdyby nie jeden fakt.A mianowicie to co musi zniesc silnik przy uruchomieniu po dlugim postoju typu poranna odpałka na -20C.To jest powod dla ktorego przedewszystkim zmienilem olej na syntetyczny by go chronic.Kiedys miałem Forda Granade z silnikem V6 i pojazd ten mial w kokpicie wskaznik cisnienia oleju co pozwalalo mi na bierzacą obserwację .Uwierzczie mi ze roznica przy zastosowaniu syntetyku jest ogromna w sensie pozytywnym.
    Co do tematu zalozonego przezemnie,zauwazylem ze jesli przed poranna odpalka przelacze kluczyk na zaplon ale nie uruchamiajac silnika odczekam z 30 sek. i dopiero odpalam silnik uruchamia sie momentalnie.Takze problem u mnie tkwi gdzieindziej.I nie ma to zwiazku z olejem,raczej byl to zbieg okolicznosci. .Uszczelki mam faktycznie do wymiany ale generalnie i w obecnym stanie straty oleju sa tak male ze od wymiany do wymiany oleju nie musze go uzupelniac.Myslalem ze to problem z olejem ktory osadza sie w zbyt duzej ilosci na ktorejs ze swiec ale teraz zastanawiam sie czy to jednak pompa paliwa nie robi sie słaba sądzac po spostrzezeniu powyzszym.Filtr paliwa wymienilem ale nic to niezmienilo.
    Ostatnio edytowane przez Megablast73 ; 11-12-2010 o 08:53

  4. #4
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    A czy pompka paliwa dobija paliwo po przekręceniu zapłonu czy przy kręceniu rozrusznikiem.Myślę że przy odpalaniu silnika bo przynajmniej tak jest w mnie w e32.Jeśli tak jest to pompka paliwa nie ma nic wspólnego z odczekaniem 30sek .

    A z tego co mi wiadomo to do silników z hydrauliką typu m50/2 nie powinno się lać oleju mineralnego i to samo jest z m60.

    Może nie mam racji ale tak sobie myślę że przy tych temp minusowych to olej gęstszy będzie ułatwiał rozruch silnika bo tak szybko nie spłynie z wszystkich zakamarków...No nie wiem to taka moja teoria :D

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    przy tych temp minusowych to olej gęstszy będzie ułatwiał rozruch silnika bo tak szybko nie spłynie z wszystkich zakamarków...No nie wiem to taka moja teoria
    Zdecydowane "NIE" dla tej teorii. Nic bardziej mylnego.


    W temacie oleju - poszukuje dobrego, ale nie drogiego oleju do benzyny z hydro regulatorami?

    Castrola nie chcę, a "typowe" tanie oleje też omijam.

    Sprawdzał ktoś Motula?
    Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 15-12-2010 o 15:11
    Czarne e32 w benzynie!


  6. #6
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny Zobacz posta
    Zdecydowane "NIE" dla tej teorii. Nic bardziej mylnego.


    W temacie oleju - poszukuje dobrego, ale nie drogiego oleju do benzyny z hydro regulatorami?

    Castrola nie chcę, a "typowe" tanie oleje też omijam.

    Sprawdzał ktoś Motula?
    Polecam MOBIL 5 W50 :)

  7. #7
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    a może ciśnienie spada z listwy paliwowej , może sprawdz regulator ciśnienia narpierw

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    Na syntetyku praca silnika powinna wlasnie sie poprawic w takich temperaturach wiec olej tutaj nie ma nic do rzeczy.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Megablast73
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    124
    BMW
    E32 730iA 1993 M60B30
    Skąd
    Warszawa
    Elvis...co padasz? Przeciez cały czas twierdze piszac tu ze według mnie olej syntetyczny jest bardzo dobry.I ze uszczelki mam do wymiany od pokryw zaworow. I ze jesli to odpalanie jest powiazane z olejem to nie na skutek jego zlego wplywu na silnik tylko jego przedostawania sie na ktoras swiece w wiekszej ilosci niz na polsyntetylu na skutek puszczajacych uszczelek.

  10. #10
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Padam nie z powodu Twoich wpisów, bo masz całkowitą rację z tym olejem :)
    Jak czytam ,że powinno sie wymieniać na coraz gorszy olej to własnie padam :)
    Hasłem roku tez jest to ,że "silnik się rozszczelnił" masakra jakaś , ktos wlewa do zasyfionego silnika syntetyka ,ten syntetyk mu wypłukuje nagar jakiego ma w silniku nie być i wtedy okazuje sie ,że syntetyk jest do niczego , wniosek nasuwa się taki ,że dobry silnik musi w środku mieć nagar :)
    Może masz jakąś membranę uszkodzoną ,z tego co wiem to pełen syntetyk gorzej sie spala w komorach niz mineralny :)

    Z silnikami i jest jak z kobietami im starsza to potrzebuje lepszego oleju, czytaj kremu :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •