Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Rozwiązanie problemu z sondą lambda za katalizatorem (po usunięciu katalizatorów)

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar _michaś_
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    263
    BMW
    730i
    Skąd
    Ruda Śląska
    rownie dobrze wystarczylo wyjac zarowke z konsoli ;) ten problem tak naprawde to nie problem by zgasl sterownik ;) kazdy elektromechanik ci to zrobi tzn jesli katy sa dobre to sonda daje przewaznie linie prosta o wartosci "x"mv lub impuls o tej wartosci co jakis czas, wnioskuje ze u nas jest linia prosta bo dales tylko opornik i kondensator wiec nie ma obwodu lrc w ktorym mozna by wzbudzic jakas czestotliwosc. Lepeij pomysl o tym z3e charakterystyka silnika jest zaprogramowana do oporu spalin i jak wyrzucisz kat to bedzie dziura w gazie ;) wiekszosc uzytkownikow wywala katy i zaklada strumienice i mowi "lal ale mam dopal od 3 tys obrotow" masakra a to tylko zlozenie dwoch zjawisk i strumienic i konca dziury w gazie ;) wywalasz kat jedz na hamownie ladnie ustaw charakterystyke silnika wtedy ;) pozdro ;) mowa o sondzie za katem ;) zeby ktos sie nie przyczepil ;) mysle ze kondensator jest tu by lagodnie sie ladowac w momencnie podania przez ster sygnalu i zeby wywalic wszystkie ewentualne piki w napieciu ;) poprostu wygladza charakterystyke a opornik jest tak dobrany zeby przy pradzie testowym dawac odpowiedni poziom mv w lini prostej czyli tzw sygn satly ;) proponuje zalozenie katalizatorow metalicznych nie ceramicznych takich jak uzywa sie w sporcie ;) ten sposob jedynie daje tyle ze niektore sterowniki nie beda dzialac w trybie awaryjnym i zgasnie ikonka silnika, zepsuje to natomiast charakterystyke silnika na 100% powie ci to kazdy tuner ;) wiec lepiej kat metaliczny a jak nie to to co zaproponowales i poprawa chcarkterystyki silnika ;)
    Ostatnio edytowane przez _michaś_ ; 03-12-2010 o 19:34

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    358
    BMW
    ex e38 750 [m73n] 2000r.
    Skąd
    Hessen/DE
    Michaś bredzisz w gorączce czy nawciągałeś się białego?
    monster_pl

  3. #3
    Z00FY
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez monster_pl Zobacz posta
    Michaś bredzisz w gorączce czy nawciągałeś się białego?
    zmień forum.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    358
    BMW
    ex e38 750 [m73n] 2000r.
    Skąd
    Hessen/DE
    Cytat Zamieszczone przez Z00FY Zobacz posta
    zmień forum.
    Zmień podejście do życia i spróbuj czasami rozciągnąć twarz w uśmiechu.
    monster_pl

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Cytat Zamieszczone przez _michaś_ Zobacz posta
    Lepeij pomysl o tym z3e charakterystyka silnika jest zaprogramowana do oporu spalin i jak wyrzucisz kat to bedzie dziura w gazie

    A to jest silnik TURBO, że tu jakaś dziura w gazie się pojawia??


    Patent bardzo dobry, myślę że wielu forumowiczów go zastosuje (w tym ja :D ) i myślę również że powinien zstać przeniesiony do "zrób to sam" :)

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    358
    BMW
    ex e38 750 [m73n] 2000r.
    Skąd
    Hessen/DE
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu Zobacz posta
    A to jest silnik TURBO, że tu jakaś dziura w gazie się pojawia??


    Patent bardzo dobry, myślę że wielu forumowiczów go zastosuje (w tym ja :D ) i myślę również że powinien zstać przeniesiony do "zrób to sam" :)
    Nie ma żadnej dziury. Działa super w przeciwieństwie do wynalazków typu "kasownik błędów" czy "emulator". Nie dość że te urządzonka są dosyć drogie to jeszcze ich stosowanie jest dyskusyjne ponieważ w pierwszym przypadku silnik i tak działa niepoprawnie (kasowany jest tylko błąd w nieskończoność) a w drugim zaraz sterownik połapie się w oszustwie i wyskoczy błąd wraz z przejściem w tryb awaryjny. W opisanym przeze mnie "wynalazku" sterownik dostaje sygnał że katalizator jest sprawny i nie ma mowy o błędach jakichkolwiek. Przetestowane to zostało dosyć szczegółowo wraz z analizą spalin i jest dobrze. Michaś ma rację co do zmiany charakterystyki silnika, ale jest to niezauważalne więc nie ma co kombinować. Myślę że charakterystyka będzie zdecydowanie lepsza niż jazda z zapchanymi katalizatorami nie wiadomo po jakim przebiegu. Z zamienników katalizatorów też się już wyleczyłem. W moim byłym A8 wymieniałem chyba ze trzy razy (raz zapłaciłem a później to już na gwarancji). Nie były w stanie wytrzymać więcej niż 20 tyś km. Zostaje wymiana na oryginały ale cena mnie osobiście przeraża:) Zresztą każdy ma wybór, wolną wolę i rozum.
    Lepiej że ten temat na razie jest tutaj ponieważ do schematów i zrób to sam niezbyt często ludzie zaglądają a mi zależało na tym, aby możliwie dużo osób zapoznało się z tym tematem ponieważ rozwiązanie jest naprawdę dobre. Przeglądając forum widziałem że wiele osób ma problem z tym tematem to dlaczego nie podzielić się rozwiązaniem?
    Pozdrawiam
    monster_pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •