Taki komunika nie musi oznaczac tragedii, a jak auto odpala? Niektórzy zalecaja dolewanie wachy oczywiscuie w malych ilosciach
Taki komunika nie musi oznaczac tragedii, a jak auto odpala? Niektórzy zalecaja dolewanie wachy oczywiscuie w malych ilosciach
Impossible is nothing
Żyć szybko, umierać młodo
Mój TDS odpala w każdej temperaturze, zalewam za każdym razem pełen bak 80l i dodatek za 12zł. Czy było -22 czy -14 zapalał od pierwszego. Grunt to dobrze utrzymany silnik, akumulator no i oczywiście świece. To podstawa :D
EDIT:
Boss ma rację temat dotyczy 4.0D sorry za OT. Ups...
Ostatnio edytowane przez max mt ; 26-02-2011 o 22:42
~~ черный бумер ~~
Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A
Dajcie spokuj to juz nie te czasy zeby trzeba bylo dolewac benzyny... wystarczy tankowac dobre paliwo na sprawdzonych stacjach
Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to kim jest.
Auto odpala normalnie,komunikat znikł po odłączeniu akumulatora.
tankowac na sprawdzonych stacjach !!! lukoil tam zatankował mój kierowca w zeszlą sobotę było -2 a poniedziałem było w nocy -18 . auto w ogóle nie miało mocy i dymiło na biało . o godz 13 kiedy zrobiło sie ciepło objawy zniknęły. dolałem litra denaturatu do baku i dotankowałem na bp zero problemów !!!! raz na orlenie zatankowałem i nie mogłem odpalic auta z rana a też były takie duże skoki temteratury . sądzę ze stacje nie były przygotowane na to że bedzie aż tak zimno i stało się . czasami trzeba sie ratować i dolać czegoś do baku.
codziennie rano budzę się piękniejszy, ale dzisiaj to już przesadziłem :P
Szczurek sory ale orlen i jego pochodna lukoil to nie sa dobre sprawdzone stacje :) Tankuje praktycznie tylko na shellu i nigdy prze nigdy nie mialem takich problemow
Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to kim jest.
Do Diesla wlewa się nie PB, a preparat obniżający skraplanie się parafiny w ON. Dodatek jest na każdej stacji i kosztuje ok 12zł. Czy to jest tak dużo? Ludzie w czasach komuny dolewali beznzynę do ON i denaturat. Teraz są dodatki za grosze.![]()
~~ черный бумер ~~
Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A
A ja dolałem Pb i efekt jest,auto odpala .
Jak moja e38 była produkowana (2000rok) to dodatki też produkowali a jednak w servisówce jest żeby dolać w skrajnych przypadkach Pb więc czemu tego nie robić ?
I nikt tu nie szuka oszczędności tylko sprawdzonych sposobów na walkę z zimą
Parafina jest substancja o bardzo duzej gestosci i sie nie skrapla bo to jest inne zjawisko fizyczne. Parafina "sie wytraca" z paliwa przy uzyskaniu przez paliwo granicznej ujemnej temperatury, ma wlasciwosci tylko smarujace i odradzam stosowanie paliwa w ktorym sie wytracila (jak kogos ciekawi moge opisac jak sprobowac odwrocic zjawisko wytracania tak czy siak nie wlalbym juz tego do ukladu CR). Co najzabawniejsze to w ON nie ma czegos takiego jak wytracanie sie parafiny, producenci nie uwzgledniaja takiego zjawiska to jest wedlug dzisiejszych norm prezent jaki oferuje tylko olej opalowy lub tez prawdopodobnie bioester (glowy nie daje nie mialem z tym wiekszego kontaktu) ale nie ON, on ma tylko temperature metnienia ok -14*C i temperature zamarzania zimnego filtra od -32 do -45*C dodatki dostepne na stacjach to tylko marketing i nie ma sensu ich dodawania do oryginalnych paliw bo te same z siebie maja cala game uszlachetniaczy dawanych przez producenta wedlug najswiezszych norm z wyprzedzeniem czesto kilku letnim od obowiazku ich stosowania. Co innego dodatki caloroczne poprawiajace moc, wyciszajace prace wtryskiwaczy lub majace zalety czysto ekologiczne i stosuje sie je dla czystej satysfakcji jakie moga dac.
Co do srodka obnizajacego temperature wytracania sie parafiny do mniej wiecej -45*C jedyny, prawdziwy i dzialajacy srodek to SKEED Blac Arrow (skandynawski srodek, chyba dobrze napisalem nazwe) i nie ma nic innego, zaufaj wieloletniemu doswiadczeniu firm z branzy! Jego cena oscyluje w granicach 40-60 zl za litr, prawidlowe dawkowanie to 1L na 1000L ON.
I bardzo dobrze robisz bo przelewajacy wtrysk moze takze uszkodzic turbo bo niedopalone paliwo ze spalic gdzies sie wypali jak nie w turbo to w rozgrzanych mocno katach.
Co do kasy no niestety jak sie chce zabawki ze strefy marzen przecietnego Kowalskiego to trzeba sie liczyc z kosztami jakich Kowalski nie moglby zarobic...
Zycze wiecej radosci z użytkowania jak nieprzyjemnosci z wkladania kasy w naprawy :D
Bedzie wiarygodne jak firma regenerujaca wtrysk/i stwierdzi, ze sa nietkniete od nowosci bo mniej wiecej tyle wytrzymuja fabryczne a podobno firmy regenerujace wtryskiwacze po naprawie nanosza na nie swoje numery lub rozpoznawalne loga, znaki itd. tak slyszalem przynajmniej ;)
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 20-11-2013 o 21:50
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
idąc za ciosem muszę znów ponieść koszty związane z 740d a mianowicie komp wykrył jeden wtrysk który przelewa o 1,5 od normy,przepływka coś pajacuje oraz pompa paliwa daje 1 atm zamiast 4 ... przyczyną tego jest dymienie auta przy załączonych turbinach... auto mam od sierpnia 2010 i kwota 7000zł którą już włożyłem w naprawę drastycznie wzrasta...