Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: [mechanika] [mechanika]Silnik - masa błędów, dziwny dzwięk

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    Podkładek i innych rzeczy chyba nie wymieni bo z tego co wiem to w m62 vanos jest nie rozbieralny :) Słyszałem ze ludzie w e36 odłączali solenoid wiec spytałem sie czy tutaj sie da :)
    Johnny_Bravo To jest pierwszy błąd w INPIE i jest nie wykasowalny i pojawia sie odrazu po włączeniu auta więc również go podejrzewam tym bardziej ze na bmw sport jeden z użytkowników mial błąd termostatu i nie przepalał mu na jeden gar własnie przez termostat . A czy ten zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa też może powodować takie jazdy? Patrzyłem na realoem i jest w zasadzie uniwersalny i pasuje do wszystkich beemek wieć może warto by go podmienić i sprawdzic?
    Dzieki wszystkim za zainteresowanie

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    538
    BMW
    e65 3.0d
    Skąd
    suwałki
    sondy powinny falować w zakresie od około 0,30 do 4,80 ale mogę się mylić,map cooling nie powoduje wypadania zapłonów skup się na dolocie

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    U mnie Sonda wykazuje okolo 1,1 wiec chyba mieszanka jest zbyt bogata może to od tego jest błąd damaging cat?

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    256
    BMW
    E38 M51 , E39FL S62
    Skąd
    Warszawa
    na 100% tak jest że od tego wywala błąd

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    p3xeon Ale mówisz poważnie czy nie ? :) Ja się tylko mogę domyślać dlatego chciałem się was spytać ze być może przy zbyt bogatej dawce zalewa, a propos dobra sonda niby chyba powinna działać w zakresie 0,2-0,8? Tu cytat :

    "Jeśli sonda lambda działa prawidłowo, skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund. Czas reakcji "mieszanka bogata-uboga" leży w takim samym zakresie. "
    Co do błędu damaging cat to domyślam się ze chodzi o zapchany/uszkodzony katalizator ale z tego co słyszalem to ten błąd może generowac wlasnie sonda.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    256
    BMW
    E38 M51 , E39FL S62
    Skąd
    Warszawa
    jeśli będziesz miał za bogatą mieszankę katalizator nie będzie w stanie jej dopalić i sonda za katalizatorem nie będzie działa poprawnie dlatego wywala błąd sprawność reaktora krystalicznego

    sonda lambda w twoim aucie powinna falować od 0,2 do 0,8 volta za katalizatorem powinna pokazywać około 0,3~0,5 volta jeśli działa tak samo jak przednia to znaczy że katalizatora już nie ma

  7. #27
    Vip Vip Awatar Johnny_Bravo
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    753
    BMW
    750i
    Skąd
    Poznań
    140 Output Thermostat Map cooling i tak musisz wymienić wymień wpierw. Kolega miał przygody i on robi zamęt... kolega z Szamotuł jest tu na forum ale nie pamiętam nicka.... może się odezwie

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    Ok, dzięki Panowie za rzetelne odpowiedzi, teraz mnie wiecej wiem na czym stoje Johnny_Bravo, masz racje termostat musze wymienic bo ostatnio zaczął wolno nagrzewać silnik. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, jak cos sie wyjaśni to odrazu poinformuje.
    Pozdrawiam

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Odnosnie map cooling przerabialem to kilka miesiecy temu.

    Samochod zaczal telepac, chodzic bardzo nierowno, gubic zaplon i wogole rozne cuda niewidy. Oczywiscie bląd map cooling wyskakiwal na kompie ale nie szlo go skasowac. Mało tego towarzyszyły temu takie same błedy jak u ciebie czyli Misfire detection, sum error oraz Misfire detection zyl.6 i Misfire detection zyl.5 - czyli te same cylindry. Myslalem ze zajechał sie silnik, bardzo brzydki dzwiek, check engine itd. Okazalo sie ze czujnik w termostacie padł, ba wrecz sie zjarał. Wymiana termostatu i czujnika przywróciła wszystko do jak najlepszego porządku.

    Co do dzwieku na filmiku wydaje mi sie ze są to vanosy. Jak odpalasz samochod jest cisza, jak sie nagrzeje i pogonisz go troche zaczyna klekotac?
    Rozmawialem z kilkoma osobami na ten temat i szukalem informacji na forach, podobno w e38 to niestety norma

    Co do objawow tego termostatu i czujnika tutaj link do tematu w którym opisywalem problem i sam szukalem pomocy:

    http://forum.7er.pl/-elektronika-e38...ka-vt13221.htm
    e38 m62TUb44 740i

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    Witam!
    Dla zainteresowanych lub tych co maja podobny problem - w moim wypadku silnik do remonciku, zaczynajac od rozrządu, poprzez pierscienie kończąc na uszczelkach pod głowicami, na dwoch garach kompresja jest bardzo slaba bliska 0, klekocze jak bocian nawet po wymiane pasków i rolek, wymiana termostatu w sumie nic nie dała jak telepał tak telepie, znacznie szybciej teraz sie nagrzewa, natomiast płynu chłodniczego ubywa w zaskakującym tempie ponad litr na jakies 5 km!.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •