Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Wątek: Układ chłodzenia M62. Pekła chłodnica, poźniej zbiorniczek.

  1. #31
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    czyli pół Krakowa jest takie głupie jak Ty?? No to bardzo mi przykro, że nie wiecie jak jest zbudowana chłodnica od M62 za to wiecie jak wygląda robienie kapitalki w nim ciekawe. A to w którym miejscu zawsze rozwalają się te chłodnice tak z ciekawości??? Może mnie oświecisz panie znawco teorii tfu praktyki zaczynasz swoja stara śpiewkę nie wiesz co napisać z rozsądnym argumentem to pierdolisz głupoty norma u ciebie.

    Ja bazuję na 3 rozwalonych chłodnicach od M62TU odnośnie tego gdzie jest jej słaby punkt a Ty na czym na schemacie z google??? ;D ;D ;D

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    sz4lony dobrze prawisz, to co wymieniłes tyle kosztuje ale przeciez ja wyraźnie napisałem ze ta cena która podałem ~1300 dotyczy wymiany SAMYCH uszczelek + śruby, pewnie można wymienic odrazu pół silnika, ale jeżeli reszta jest w porządku to po co pakować się w dodatkowe koszty, dorzucisz do tego jeszcze "kilka" mniej obowiązkowych rzeczy i wychodzi sumka za która kupisz już prawie sprawny kompletny silnik.
    To robimy to jak trzeba, czy kupujemy inny ,,motor na chodzie'' z nie wiadomo czym w środku? :hah:
    Zdzira, napisz coś może o wynikach hamowania Twojego samochodu,bo nie tylko ja zapewne jestem ciekawy wyników ( filmiki z YT widziałem..).
    Dla mnie temat wyczerpany.
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

  3. #33
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    10
    Ale się narobiło na forum :/ . Zbiorniczek poklejony, chłodnica nie była nowa tylko poklejona i umyta myjką, tak jakoś napisałem w pośpiechu. Dzisiaj złożyłem auto do reszty i przejechałem spokojnie ok 15km i na razie wszystko ok.

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    Cytat Zamieszczone przez ciah
    sz4lony dobrze prawisz, to co wymieniłes tyle kosztuje ale przeciez ja wyraźnie napisałem ze ta cena która podałem ~1300 dotyczy wymiany SAMYCH uszczelek + śruby, pewnie można wymienic odrazu pół silnika, ale jeżeli reszta jest w porządku to po co pakować się w dodatkowe koszty, dorzucisz do tego jeszcze "kilka" mniej obowiązkowych rzeczy i wychodzi sumka za która kupisz już prawie sprawny kompletny silnik.
    To robimy to jak trzeba, czy kupujemy inny ,,motor na chodzie'' z nie wiadomo czym w środku? :hah:
    Zdzira, napisz coś może o wynikach hamowania Twojego samochodu,bo nie tylko ja zapewne jestem ciekawy wyników ( filmiki z YT widziałem..).
    Dla mnie temat wyczerpany.
    A to już zależy jak kto woli, jeden włoży 5 tysięcy w motor , drugi troche dołoży i kupi taki sam z pewnego źródła i bedzie mial spokój - pewnie idealna m62 z dobrą kompresja itd to koszt czasem wiekszy niż nie jednej e38 przed liftem nikt nikogo tutaj nie namawia i nie wiem z czego tu sie śmiać? Takie są realia. Najważniejsze że problem autora tematu prawdopodobnie został usunięty:) I tyle w temacie.
    Pozdro

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    184
    BMW
    BMW E38 740i M62B44
    Skąd
    Warszawa
    Panowie
    ja ju przerabialem wymiane uszczelek (niepotrzebnie ale to juz inna kwestia)
    mechanik za robote wzioł 600-700zl łączny koszt juz nie pamietam dokladnie w granicach
    1500zl...... inni chcieli po 600zl za strone roboty samej i glupi bylem ze sie nie zgodzilem.
    Pytanie dlaczego?? Po jego robocie samochod poprawial 3 razy ( naszcescie za darmo ale bez samochodu prawie 2 miesiace), po czym sie wkuriwlem na goscia (mam kumatego ojca i wywalczylm zwrot pieniedzy, zaprowadzilem do gosia ktory chcial po 600zl za strone i przynajmniej zrobil poprawnie , (ponowny plan glowicy, wszystkie uszczelki nowe, odma nowa, polerowanie zaworow (czy jakos tak) i tak dalej....

    Reasumujac jak bym byl mechanikiem i ze tak powiem szanowalbym swoj czas to moglbym zrobic i za 600 i za 1200zl , roznica byla by tylko w sposobie i dokladnosci wykonania uslugi...
    tanio = do dupy ------ jeszcze w zyciu sie nie spotkalem z czyms co by bylo dobre i tanie.... jest albo dobrze albo tanio ----
    Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...

  6. #36
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    ...
    Proszę oszczędź nam widoków i nie wklejaj swoich zdjęć od tyłu na forum ;)


    Zalecam także wszystkim opanowanie - każdy zmieni uszczelki za ile będzie chciał (ja w razie potrzeby zrobię to jeszcze taniej, bo wykonam to własnoręcznie, więc powinienem zostać potępiony na wieki :D ) i nie ma co przekonywać do swoich racji w impertynencki sposób.


    A co do chłodnicy - tak się składa, że kolega Zdzira ma rację w tym przypadku - często cieknie w lewym górnym rogu np. spod króćca wyrównawczego w tym typie chłodnicy).

  7. #37
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    ...
    Proszę oszczędź nam widoków i nie wklejaj swoich zdjęć od tyłu na forum ;)
    :6:57: och wybaczcie, liczyłem na forumowy zachwyt :6:57:

    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    A co do chłodnicy - tak się składa, że kolega Zdzira ma rację w tym przypadku - często cieknie w lewym górnym rogu np. spod króćca wyrównawczego w tym typie chłodnicy).
    :6:57:

    A co do chłodnicy - Zdzira NIE MA RACJI, chłodnice o tej budowie pękają jak świat światem, napatrzyłem się na to przez lata w M20, M30, M60, tyle że ma to zupełnie inną przyczynę.

    Twierdzenie że dzieje się tak dlatego że "w lewym górnym rogu chłodnicy jest podwyższona temperatura" jest wyssaną z palca bzdurą - właśnie ze względu na obecność w tym miejscu króćca przelewowego i stałego obiegu wody.

    Pokutuje tutaj znikome pojęcie Zdziry o mechanice, mam na myśli chociażby obieg wody w silniku i ogarnięcie takich zjawisk jak chociażby przewodnictwo cieplne elementów układu chłodzenia.

    Zreszta Zdzira sam przyznał że zleca wszystko mechanikowi, mnie to wystarcza, teoretyk fantasta.
    Czarne e32 w benzynie!


  8. #38
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Jestem 2 miesiące po wymianie chłodnicy w swoim M60B40. Nie wiem z jakiego powodu pękł lewy króciec, w sensie - pękł na obwodzie czyli podzielił się na 2 części. Dodatkowe oględziny chłodnicy wykazały również tuz za nim (na górze plastikowej obudowy w kierunku chłodnicy) mikropęknięcie, przez które, po rozgrzaniu silnika, sączył się płyn chłodniczy. Nie wiem czy Zdzira ma rację, ale coś w tym jest. Trzeba by jeszcze poczekać na wypowiedź mrekora, który z kolei wymieniał chłodnicę w swoim M60B30 miesiąc temu. Niestety nie pamiętam co było przyczyną wymiany.

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    380
    BMW
    740
    Skąd
    wawa
    Ja powiem tylko tyle wymienić cały układ chłodzenia i po sprawie ja tak zrobiłem i zapomniałem o problemach z chłodzeniem auta czy cieknącym układem ;)

  10. #40
    Vip Vip Awatar Marecki7er
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2,307
    BMW
    e32 740iA M62B44
    Skąd
    Wrocław
    U mnie chłodnica rozszczelniła się w miejscu gdzie wychodzi chłodzenie do skrzyni )to górne), ciekło z pod niego ciurkiem nie dało się jeździć, błąd skrzyni wyskakiwał, szarpało itp. Kupiłem chłodnicę od 750i, zamontowałem i wszystkie problemy jak ręką odjął. czarny 111, jeżeli problem będzie Ci się powtarzał to zwróć uwagę czy masz dobrze dokręcony korek i czy ma dobre oznaczenie, bo z tego co pamiętam do każdego silnika są inne.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •