Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Wątek: Układ chłodzenia M62. Pekła chłodnica, poźniej zbiorniczek.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    mik231, ale Zdzira 850I, mówił pewnie kosztach samych uszczelek(choć z tego co sie orientuje taka cena to raczej za 1 uszczelkę) ,doliczając robotę planowanie 2szt , sprawdzenie szczelności i montaż 2tyś powinno sie zmieścić ale to też róznie bywa bo przy okazji zdjętych głów dochodzą uszczelki pokryw zaworów ewentualnie uszczelniacze zaworowe i inne rzeczy profilaktyczne korzystając z okazji

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez mik231
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I

    A cod o straszenia remontem uszczelek to koszt uszczelek to z 300-400zł także bez jaj panowie.
    i zapewne kazdy mechanik wymieni je za darmo
    co to za problem zdjac dwie glowice , splanowac i tak dalej to wszystko robia za darmo...
    napisalem ze lacznie bedzie kosztowac jakies 2000zl
    Nie przejmuj sie, koleś najwyraźniej cierpi na ostre rozdwojenie jaźni.

    Ździra raz doradzi ci że chłodnice wody kupuje się tylko nową i najlepiej po oryginale (do e32 to koszt 2000 zł w ASO i ca.600 zł po oryginale poza ASO) i to znajduje swoje uzasadnienie w praktyce, tyle że później doradzi ci że koszt wymiany uszczelek pod głowicami w M62 można zmieścić w 300 - 400 zł.

    :570:

    Czyżby opowieść rodem z krainy silikonu, drutu, trytów i gafra? :6:57:

    I używanych szpilek głowicy w aluminiowym bloku M62?

    :6:57:
    Czarne e32 w benzynie!


  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    dopiero co załatwiałem znajomkowi, który rozwalił M60B40 komplet uszczelek pod głowice za 300zł do 400zł masz komplet Wiktor Reinz

    Planowanie załatwię za 100zł docieranie zaworów za następną stówkę

    to mamy na razie 500zł i teraz właściwie każdy z Nas ma chyba znajomego speca, który taki manewr zrobi za 500zł w sensie rozłoży i złoży te głowice??

    Bo ja mam :P

    Nie kazałem kupować chłodnicy nowej z ASO po ki h.j chodziło mi o nowy zamiennik.

    Tymczasem jak ktoś Wam chce dopieprzyć 400zł za uszczelkę głowicy do M60 to znaczy że Was robi w trąbę i zapraszam do mnie.

    A wiktor reinz jest kładziony na pierwszy montaż

    Swoja droga ceny na uszczelki do V8 mam na tyle dobre, ze wszyscy znajomi je ode mnie kupują :D

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    323
    BMW
    745iLi320i
    Skąd
    Murowana Goślina
    Ciekawostka, że akurat pęka chłodnica i zbiornik wyrównawczy a nie np węże...

    Najpierw trzeba znaleźć przyczynę, bo teraz można faktycznie wymienić w zasadzie wszystkie części w silniku :D

    Ta chłodnica nie była jakaś dziwna? tj nie potraktowano jej jakimiś środkami płuczącymi kiedyś?? Znam fahofcuf, którzy wlewali różne rozpuszczalniki aby udrożnić chłodnice ;) EVAN, ma rację, załóż nową chłodnicę razem ze zbiornikiem - nie żadną używkę, bo jedną już masz ;) i kontroluj sytuację. Twardość węży, temperaturę faktyczną silnika i działanie korka na zbiorniku wyrównawczym.

    Zdzira 850I, potwierdzam, koszt samych uszczelek to około 300pln na obie strony (Reinz) ale wymiana w m60/m62 to już taka tania nie jest, bo jeszcze śruby (100pln strona) planowanie itp a każdy tego sam nie zrobi a tani fahman to niech sobie tam gdzieś grzebie - dla mnie to się kończyło tragicznie ;)

    czarny 111, daj cynka co dalej z twoim autkiem.

  5. #5
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Miałem ten sam problem, wywaliło chłodnicę z boku (plastik wyłamywał się w ręku - to normalne po tylu latach) Zbiornik wyrównawczy to samo. Wymieniłem chłodnicę na nową, zbiornik wyrównawczy nowy, ale korek został ten sam. Co się okazało, że korek utrzymywał za duże ciśnienie (stary). Wymieniłem na nowy i jak ręką odjął. Także wymień, najpierw chłodnicę, zbiornik i korek. Pozdrawiam ;)
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Chłodnica siada najszybicej w lewym górnym rogu tam jest najwyższy punkt, czyli tam woda ma najwyższa temperature po prostu.

    Tani fachmann nie oznacza zły ten mój tani fachman robilk już 2 kapitale w M60 i jest okej oprócz tego cały czas serwisuje V8 i obecnie zrobił sobie sam swap z E30 M20B25 na E30 M60B30 i przerobił skrzynię z M20B25 tak, że jeździ w połączeniu z M60 i to dobrze jeździ bez żadnych awarii.

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I
    Chłodnica siada najszybicej w lewym górnym rogu tam jest najwyższy punkt, czyli tam woda ma najwyższa temperature po prostu.
    Jakby to przeczytać na głos w warsztacie to pół godzinny masaż przepony dla wszystkich gratis!

    Skąd ty bierzesz te swoje teorie?
    Czarne e32 w benzynie!


  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I
    Chłodnica siada najszybicej w lewym górnym rogu tam jest najwyższy punkt, czyli tam woda ma najwyższa temperature po prostu.
    Jakby to przeczytać na głos w warsztacie to pół godzinny masaż przepony dla wszystkich gratis!

    Skąd ty bierzesz te swoje teorie?
    ... he he - ciepłe idzie do góry - tylko dlaczego w rogu - chyba że ktoś krzywo zamontował chłodnicę.

    A tak na poważnie - sprawdź korek po wymianie chłodnicy i zbiorniczka i sprawdzaj na rozgrzanym silniku węże, przy różnych obrotach silnika - to Cię uchroni od lawety na trasie.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 740 '98 m62tub44
    Skąd
    z Polski
    Nie straszcie kolegi ze wymiana uszczelek pod głowica to 2 tysie, uszczelki jak wspomniał Zdzira to jakies 300-350 zlotych , planowanie okolo 200, robocizna w zaprzyjaźnionym warsztacie jakies 400-500 zlotych, w tysiaku mozna sie spokojnie zamknąć, no chyba ze ktos robi w ASO to chyba wtedy lepiej drugi sprawny silnik kupic :P 79$ oryginalna uszczelka BMW, 740 m62tub44 takze nie jest to kosmos, a zamiennik reinz tez ponoć bardzo dobry.

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Poles
    Nie straszcie kolegi ze wymiana uszczelek pod głowica to 2 tysie, uszczelki jak wspomniał Zdzira to jakies 300-350 zlotych , planowanie okolo 200, robocizna w zaprzyjaźnionym warsztacie jakies 400-500 zlotych, w tysiaku mozna sie spokojnie zamknąć, no chyba ze ktos robi w ASO to chyba wtedy lepiej drugi sprawny silnik kupic :P 79$ oryginalna uszczelka BMW, 740 m62tub44 takze nie jest to kosmos, a zamiennik reinz tez ponoć bardzo dobry.



    Kolejny zwolennik składania silnika na używanych szpilkach, starych uszczelkach i silikonie.
    Czarne e32 w benzynie!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •