Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: [mechanika] Wibracje podczas hamowania

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar dak79
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    75
    BMW
    e32 730v8 m60
    Skąd
    władysławowo

    [mechanika] Wibracje podczas hamowania

    Witam. Mam problem z moimi hamulcami, a mianowicie podczas hamowania przy predkości 90-70km/h strasznie telepie kierownica. Później ten objaw zanika. gdy miałem letnie kapcie to było to delikatniejsze ale i podczas jazdy były odczuwalne wibracje. Dodam że letnie to 245 a zimówki 205mm szerokości. czy to musza być tarcze?? a moze zaciski?? Pomocy Koledzy

  2. #2
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Witka
    Miałem podobny problem,okazało się że była wyrobiona tuleja na wahaczu i jeden trzpień nie trzymał ,zmieniłem cały komplet wahaczy (4szt.) i po problemie :)
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Sławomir
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    318
    BMW
    2x V12
    Skąd
    Śląsk
    Czy takich rzeczy nie powinien sprawdzać mechanik? W pierwszej kolejności jechałbym na szarpaki do okręgowej stacji kontroli pojazdów, zwykle robią to za darmo, czasem za darmo robią tylko jeśli tam robisz przeglądy. Koleś Ci wtedy powie co to jest, bo z tego co naprawiałem takie same problemy w E39 to może to być dokładnie wszystko w zawieszeniu, począwszy od wylanych amortyzatorów, poprzez poduszki, drążki, wahacze, krzywe tarcze i co tam jeszcze jest. A zmiana opon nie ma tutaj aż takiego wielkiego wpływu jak to, że takie bicie z czasem się nasila, a przy zmianie opon po prostu mogło to być bardziej zauważone. Gdyby to była wina kół, to było by to podczas jazdy, a nie hamowania.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    61
    BMW
    e32 740i
    Skąd
    Bydgoszcz
    Witam miałem podobnie okazało sie u mnie że to drążek kierowniczy środkowy.
    Bayerische Motoren Werke AG
    мой дорогой Чёрный бумер

  5. #5
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Było o tym już parę razy. Mam nadzieję, że funkcję "szukaj"wycisnąłeś jak cytrynę :D

    Procedura jest zawsze taka sama.
    1. podnieść auto i sprawdzić zwieszenie, jak nic nie widać
    2. wizyta na szarpakach, jak nic nie widać
    3. zamienić na chwilę koła od kolegi u którego nic nie bije i przeprowadzić test; jak dalej bije to
    4. wymienić tarcze i jeśli dochodzenie do tego punktu trwało ze trzy miesiące, wymienić drążek środkowy i ponownie sprawdzić zawieszenie

    To tak w dużym skrócie :)
    Gra muzyka

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    90
    BMW
    730i V8
    Skąd
    City of Angels (Ślask)
    Niestety mam to samo jak w temacie proponowali mi wywarzenie opon ale i to nic nie dalo . Szykuje samochod do sprzedania i dlatego wlasnie wymienilem cale zawieszenie i wszystko co sie dalo wraz z filtrami i olejami i tu taki numer przed wystawieniem samochodu. Zaczynam wnioskowac ze moze to byc wlasnie wina drazka srodkowego chociaz troche dziwne bo jego tez wymienialem. Tarcze i klocki takze sa nowe czyli to rowniez nie jest ich wina. Wibracja jest ogromna jesli mozna to nazwac wibracja gdy chce prawie wyrwac kierownice i tak jak kolega pisze ze przy 70-90km/h

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Wymiencie drążki reakcyjne czyt. górne wahacze a przynajmniej tuleje,dość często zużywają się,wycieka z nich olej (są to tuleje hydrauliczne),problem zniknie.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Dokonywałeś pomiaru bicia piast, oraz tarcz po ich założeniu ?


    Miałem taką sytuację - wszystko sprawne a bicie ogromne. Pomiary wykazały bicie tarczy, nowe tarcze, czyszczenie piast - i dalej to samo... Okazało się, że na jednej piaście występowało zgrubienie z rdzy - ale tak mocno się trzymało, że moje wstępne czyszczenie go nie usunęło. Dopiero dokładnie oględziny, ponowne czyszczenie - i problem zniknął.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •