Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 81

Wątek: [e38] Witam wszystkich i przedstawiam moja 740iL 2001

  1. #61
    Zaawansowany Użytkownik Awatar djbinek
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    137
    BMW
    E38 1998 2,8
    Skąd
    Toruń / Cork
    Blog
    5
    Piękne BMW, mnie tylko rażą te czarne plastiki przy chromach. Pozdrawiam! ;)
    http://images39.fotosik.pl/1409/23eb23dcf7ac91cb.jpg
    facebook.com/djbinek
    chomikuj.pl/djbinek

  2. #62
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez martin81 Zobacz posta
    Nie wiem czemu ,ale ja nie widzę foty silnika :/
    pozdro :)
    Specjalnie dla Ciebie :)


    Po dluzszej przerwie w temacie napisze co sie zmienilo po zimie. Wymienilem kilka rzeczy z racji tego, ze byly jeszcze fabryczne ;) Jeden z wahaczy przednich, ten wygiety zostal wymieniony w zeszlym roku. Tej wiosny zabralem sie za reszte:
    -wahacz wygiety prawy (Meyle HD),
    -oba wahacze aluminiowe przednie (Meyle HD),
    -poduszka silnika lewa (Lemforder), (wymiana byla w sumie bez powodu, tak dla swietego spokoju, bo slyszalem, ze dosc czesto dochodzi do ich zerwania),
    -kupilem dwa wahacze tylne gorne (Febi), ale wymienilem tylko z lewej strony, bo z prawej nie ma jeszcze luzow.
    Chce jeszcze zrobic stabilizatory z przodu i moze skusze sie na calkowicie nowe hamulce na obu osiach tak dla swietego spokoju.

    Poza tym reszta to juz glownie czesci eksploatacyjne:
    -filtr powietrza
    -Olej Mobil 1 0w40 + filtr
    -swiece zaplonowe NGK Laser Platinium

    Czeka mnie w tym miesiacu tez wymiana plynu w chlodnicy. Mialem kupic plyn BMW z serwisu ale chyba sprobuje Zerex-a G05, po namowach kolegow z Bimmerforums.
    Pozdrawima i postaram sie zrobic kilka nowych zdjec. Moze jutro bo mamy tutaj Memorial Day wiec jutro wolne :D
    Ostatnio edytowane przez matraks ; 29-05-2011 o 22:37

  3. #63
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Po licznych bojach i po przeczytaniu setek stron poswieconych wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegow, postanowilem zaryzykowac :) Opisze po krotce caly proces. Wszystko trwalo ok 4 godzin, lacznie z podnoszeniem samochodu i sprzataniu powstalego syfu :/.
    Zaznacze, ze skrzynia dzialala dobrze i nie bylo niepokojacych oznak zuzycia.
    Potrzebne narzedzia:
    -nasadka Torx T27 na srubokret i klucz
    -nasadka imbusowa 8mm do wlewu i spustu
    -srubokret plaski
    -klucz dynamometryczny
    -pompka
    -duza ilosc szmatek i recznikow papierowych
    Silaaz jaka dokrecamy sruby to 10NM srubki Torx T27 od miski, 35NM wlew, 30NM spust.
    Na poczatek zestaw filtr IBS Filtran+uszczelka+korek spustowy, oryginalny montowany fabrycznie do skrzyn 5hp24 przez ZF.



    Najlepiej calosc robic na kanale ale ja takiej przyjemnosci nie mialem, wiec zostaly mi tylko rampy. Osobiscie odradzam uzywania koziolkow lub jak inni mowia jack standow, ze wzgledu na wykonywanie wiekszosci czynnosci pod samochodem. Bezpieczenstwo najwazniejsze ;)
    Olej powinien byc lekko rozgrzany ale nie goracy. Wystarczy 5 min na biegu jalowym. Wchodzimy pod samochod od strony pasazera gdzie znajduje sie wlew. Umiejscowiony jest z boku od strony silnika. I treaz UWAGA! Zanim odkrecicie korek spustowy upewnijcie sie, ze uda wam sie odkrecic korek przy wlewie! Bo jesli spuscicie olej a pozniej nie da rady odkrecic wlewu to zostaje juz tylko laweta. Wlew luzujecie ale nie odkrecacie go calkowicie.
    Teraz odkrecacie korek spustowy i spuszczacie olej. Bedzie go ok 4 litrow.


    Nastepnie odkrecamy 22 sruby Torx T27

    Te sruby Torx T27 lubia sie ukrecac wiec zanim zabierzecie sie za odkrecanie nalezy dokladnie je oczyscic np. szczoteczka do zebow.

    Teraz najlepsze :) Nie odkrecajcie calkowice miski bo upackacie wszystko naokolo lacznie z soba. Zostawlem sobie 2 poluzowane sruby na jednym koncu i powoli opuszczalem miske zeby zlac reszke oleju, ok 1litra.

    Miska wygladala tak

    Magnesy w mazi ale na szczescie nie bylo ani jednego opilku metalu, wiec skrzynia w dobrym stanie i wiele jeszcze kilometrow przejedzie (mam nadzieje :))

    Teraz macie stary filtr na widoku. Przykrecony jest rowniez srubami Torx T27 (2 sztuki)
    No i wyjasnila sie najwieksza niewiadoma, czyli czy byl kiedys wymieniany olej w mojej e38... No i nie bylo nigdy wymiany niestety. Filtr z roku 2000 z czerwca!

    Olej a raczej szambo ktore po nim zostalo po 10 latach i 200tys km. Na szczescie nie bylo zadnych skrzepow i nie smierdzial spalenizna ale widac po nim juz skrajne zuzycie.

    Porownanie filtrow "side by side"

    Z uszczelki tez juz za wiele nie zostalo. Pekala przy lekkim dotyku.

    Nowy filtr juz na miejscu

    Mycie i odtluszczanie miski

    Miske przykreca sie srubami jedna po drugie a nie diagonalnie po przekatnej. Sila 10NM.
    I teraz naciekawsza czesc, czyli napelnianie skrzyni olejem. Uzywalem do tego malej, recznej pompki, ktora sprawdzila sie doskonale. Przepompowalem ok 4 litrow, az z korka zaczal saczyc sie olej. Teraz nalezy uruchomic silnik i powoli przeskakujemy przez poszczegolne biegi zatrzymujac sie na 2-3 sek na kazdym. Powtarzamy tak 3-4 razy zeby miec pewnosc, ze wypelnia sie wszystkie kanaliki. Pomocne bedzie tez wlaczenie klimatyzacji, ktora zwiekszy obroty na biegu jalowym. Zostawiamy silnik wlaczony i uzupelniamu olej do momentu az z korka zacznie leciec maly strumien oleju. Calosc nalezy wykonac w miare szybko tak aby temperatura oleju byla pomiedzy 30-50 stopni Celcjusza. W moim przypadku wyszlo ok 6 litrow oleju. Za tydzien sprawdze czy sa jakies wycieki i jeszcze raz sprawdze poziom oleju.



    Wrazenia po wymianie sa pozytywne. Biegi przelaczaja sie delikatniej, praktycznie niezauwazalnie. Wymienilem ok 55% oleju na czysty, 45% to nadal stary, zuzyty Esso. W przyszlym roku chce powtorzyc cala zabawe ale juz tylko bez odkrecania miski. Samo zlanie oleju i uzupelnienie nowym.
    Zalalem olej Valvoline MaxLife do skrzyn powyzej 100tys km. Spelnia specyfikacje Esso LT71141 i jest uzywany z powodzenie przez wielu wlascicieli e38 na Bimmerfoums. Zobaczymy jak bedzie z kazdym nastepnym kilometrem
    Mam nadzieje, ze komus sie przyda moj opis. Jesli Moderatorzy uznaja to za stwosowne to przeniescie ten post do dzialu "Schematy/Instrukcje"
    Pozdrawiam Michal
    Ostatnio edytowane przez matraks ; 27-06-2011 o 04:17

  4. #64
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    fajny opis, może byś go wydzielił do działu technicznego tak by był widoczny.

  5. #65
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez J-B Zobacz posta
    fajny opis
    x 2

    Cytat Zamieszczone przez J-B Zobacz posta
    może byś go wydzielił do działu technicznego tak by był widoczny
    Skopiowałem do "instrukcje, schematy" w dziale E38 ;)

  6. #66
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    3
    BMW
    e32 740iA
    Skąd
    Wołomin
    Super opis dokładne zdjęcia jak i również opis gratuluje chęci i zapału do własnych pracy przy bmce satysfakcja bezcenna :)

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez tommy315 Zobacz posta
    Super opis dokładne zdjęcia jak i również opis gratuluje chęci i zapału do własnych pracy przy bmce satysfakcja bezcenna :)
    Satysfakcja z wykonanej samodzielnie pracy rzeczywiscie jest bezcenna :) Ale wazniejsze jest to, ze jak robie wszystko sam to wiem przynajmniej, ze bedzie to zrobione tak jak powinno. Naczytalem sie opini ludzi, ktorzy kazali wymienic olej niby "fachowca" a pozniej okazalo sie, ze zamiast oryginalnego filtru byl zamontowany zamiennik. Czeka mnie jeszcze dokladne sprawdzenie poziomu oleju tak dla pewnosci. Mam nadzieje, ze komus sie przyda moj opis :)

  8. #68
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Olej u ciebie w skrzyni byl taki zielonkawy? czy to po prostu blad matrycy aparatu?
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #69
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Olej u ciebie w skrzyni byl taki zielonkawy? czy to po prostu blad matrycy aparatu?
    Ten zielony kolor to odbicie drzewa :) Olej byl czarny jak smola. Faktycznie na zdjeciu wyglada jakby byl zielony... Ale lipe odwalilem z tym zdjeciem :D

  10. #70
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    No i stalo sie... Sprzedalem dzis swoja 7er :( dziwne uczucie jak ktos obcy zabiera moje BMW. Swiat idzie do przodu wiec jakos wylize rany :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •