Na wolnych obrotach masz te 13,7 V? Jeśli tak tak to nie jest żle. Przyczyn może być mnustwo. Mogą być np spadki na instalacji. Proponuję zmierzyć ładowanie bezpośrednio na wyjściu z altka B+ w stosunku z masą na silniku póżniej z masą na nadwoziu i porównać to z ładowaniem już bezpośrdnio na klemach aku. W ten sposób możesz wyeliminować straty np na masie czy samym przewodzie B+. Jeśłi straty będą rażące to masz powód. Należało by też sprawdzic, czy nic nie wcina Ci prądu podłączając szeregwo do aku amperomierz. Pobór prądu powinien spaść do około 0,01-0,02A ale dopiero po upływie kilkunastu minut (auto powinno przejść w tryb uśpienia). Dobry katalog i po numerach powinni dopasować odpowiednie częśći to Twojego altka, chociaż najlepiej jest rozebrać i mieć na wzór to co masz w środku.