Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: ABS/DSC gdzie jest sterownik??

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    68
    BMW
    E38 750IAL
    Skąd
    Warszawa
    Witam ponownie!!

    Problem z ABS i trakcją rozwiązany...podam przyczynę może się kiedyś komuś przyda:

    Sprawdziłem Carsoftem wyskoczył błąd nr 15 Błąd pompy ABS...poszperałem po forach światowych i wyczytałem ze częsta przyczyna przy takim błędzie jest przekaźnik ABS...znajduje się on pod komputerami pod maską (kolor różowy)...przeczyściłem styki przekaźnika i wszystko hula jak należy.

    Pozdrawiam

  2. #12
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Panowie, pytając się o coś podawajcie dokładne dane samochodu (rocznik, silnik itd.)!!!
    Lub Vin od końca 2 litery ostatnie i za nimi cyfry wszystkie!!!


    Albo kabina albo na pompie abs.
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    68
    BMW
    E38 750IAL
    Skąd
    Warszawa
    oczywiście...750iL 98r....przekaźnik w grodzi silnika pod komputerami...kolor różowy :D

    P.S było podane w pierwszym poście tematu

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Skąd
    Białystok
    Pisałem już kiedyś, że zaczęły mi palić się kontrolki ob ABS i kontroli trakcji(BMW e38 730 '95 rok) . Jezdzilem z tym troche, ale po jakimś czasie kontrolki zgasły i bylo wszystko ok. Ostatnio znowu zaczęły się zapalac, ale nie za każdym razem. Pojechałem na komputer i pokazało, że czujnik w prawym tylnym kole jest walnięty. Wymieniłem na nowy, dodam że nie jakiś gówniany, 190 zl zapłacilem i po wymianie dalej kotrolki się palą. Tym razem komputer pokazuje, że czujnik w prawym przednim kole błąd wysyła. Możliwe to, że najpierw pokazuje prawy tył a teraz prawy przód? Może przyczyna tkwi gdzie indziej.

  5. #15
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Sprawdź ten czujnik na który jest błąd. Jeden błąd usunąłeś ale nie znaczy to że nie może się pojawić kolejny. W ciągu tygodnia wymieniłem bratu 3 czujniki. O tamtej pory spokój.

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Skąd
    Białystok
    Czyli lepiej od razu wymienić czujnik niż "grzebać" się przy sterowniku ABS?

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    miałem podobnie pokazywało że czujniki w kołach padły a co sie okazało sterownik abs dsc był padnięty tzn zimne luty puściły wysłałem do regeneracji i działa. Dodam że w zime przy niskich temp jeszcze jakoś chodziło ale w lato kontrolki się paliły.
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Skąd
    Białystok
    I własnie od czego zacząć, bo wymiana kolejnego czujnika to znowu koszt 250 zł, a jak się okaże że to sterownik ABS. Można jakoś sprawdzić czy jest zepsuty? Dodam, że był okres w którym kontrolki się nie paliły, normalnie hamowało auto tylko nawet przy małych prędkościach podczas hamowania pedał zachowaywał się jakby zbyt wrażliwie i czule.

  9. #19
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Przemo9999 nie podciągaj wszystkie abs'y do swojego bo to inna bajka. Po 98 / 9 była zmiana. We wrześniu zmienili sterowniki na bardziej awaryjne i są inne czujniki.

    Przed 98 / 9 sterowniki są pancerne. Zacznij od sprawdzenia instalacji i czujnika przy samym sterowniku. Wykluczy to przerwę w przewodach. Możesz wymienić czujnik ale nie ma pewności że to czujnik dopóki się nie sprawdzi. Jak wyjdzie ładnie lewy z przodu to można je zamienić i zobaczyć czy dalej błąd jest na tym samym kole.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 10-07-2011 o 14:18

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Skąd
    Białystok
    Gdzie w ogóle mieści się ten sterownik? Sam to sprawdzę czy muszę jechać do fachowca.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •