Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: [E32] M30B30 - wkurzający problem z silnikiem

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK

    [E32] M30B30 - wkurzający problem z silnikiem

    Witam, mam następujący problem z silnikiem M30B30, ponieważ ciężko opisac to w 1 zdaniu postaram się wymienić wszystkie objawy. Auto ma instalacje 2 generacji Landi Renzo, ale problemy są i na LPG i na benzynie. Po kolei:

    1) Na BENZYNIE:
    - zaraz po odpaleniu, na zimno auto chodzi bardzo nierówno przez jakieś 5-10s, przy dodaniu gazu potrafi chwycić "muła", nawet zgasnąć. Po ok 20-30s objawy już nie występują
    - chodzi minimalnie nierówno na wolnych obrotach, choć na obrotomierzu tego nie widać, jedynie delikatnie czuć wibracje na karoserii (niezależnie od temperatury silnika)
    -poza tym wszystko jest OK, auto ma moc, przyśpiesza bez szarpania praktycznie z każdych obrotów, pali normalne ilości benzyny

    2) Na LPG:
    - zaraz po odpaleniu chodzi lepiej niż na benzynie
    - jak jest zimny chodzi OK, nie przerywa, ładnie "ciągnie"
    - ma podobnie minimalnie nierówne wolne obroty jak benzyna w każdym zakresie temperatur (patrz wyżej) - tak jakby wypadały zapłony, tak to czuć
    - po rozgrzaniu zaczyna się problem, auto potrafi szarpać, nierówno ciągnąć, w zakresie obrotów od 1300-2500. Niby da się normalnie jechać ale strasznie to denerwuje, auto wyraźnie szarpie a na domiar złego czasami słychać taki "głuchy dźwięk zapłonów", coś jakby była za uboga mieszanka tj dostawał powietrze bez paliwa przy szarpaniu
    - pali po mieście ok 17l LPG a na trasie 11-15l LPG czyli OK

    po podpięciu do kompa:
    - pojawiły się błędy "wtryskiwacze parzyste" i "wtryskiwacze nieparzyste", po skasowaniu błędy się już nie pojawiły podczas pracy na benzynie
    - szaleją obroty pokazywane przez program, na wolnych raz pokazuje 700 a raz 6000 obrotów. Wykres jest rysowany w zęby, totalne bzdury pokazuje, obrotomierz pokazuje wszystko ok... (czyżby czujnik wału ????)

    do tej pory wymieniłem:

    - świece na NGK (przerwa ustawiona pod gaz na 0,5mm)
    - kable na Championy

    co dalej ? dzięki z góry za pomoc i z dołu za poświęcenie czasu na przeczytanie postu :-)
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  2. #2
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    Wymień filtr paliwa
    filtry gazu oba
    polecam przeczyścić przepustnice i przepływomierz
    czy masz eml czy przepustnice na linke?

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    hmm nie wiem, mam linkę do przepustnicy ale mam też czujnik położenia przepustnicy chyba...

    tu widać:


    do gazownika na pewno się wybiorę to filterki powymienia... wydaje mi się jednak że zepsuta jest rzecz która ma wpływ i na benzynę i na LPG...
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  4. #4
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    No tak ale filtry możesz profilaktycznie wymienić to napewno nie zaszkodzi
    wyczyść jeszcze silniczek krokowy podobno on jest przyczyna większości falowań obr
    Masz czujnik przy przepustnicy ,każdy go ma nie jesteś wyjątkowy :)

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Pojeździj jeden dzień na pb i zobacz co będzie następnego dnia. Napisz jak chodzi wtedy na pb.
    Podzrawiam

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław

    Re: [E32] M30B30 - wkurzający problem z silnikiem

    czy masz tzw. duży OBC? Bo mam podobny problem, coś byś na nim sprawdził i ciekawe czy by się potwierdziło.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    Cytat Zamieszczone przez Adrian1031
    Pojeździj jeden dzień na pb i zobacz co będzie następnego dnia. Napisz jak chodzi wtedy na pb.
    Podzrawiam
    przejechałem tak 100km i dalej było to samo :(
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK

    Re: [E32] M30B30 - wkurzający problem z silnikiem

    Cytat Zamieszczone przez Michael7
    czy masz tzw. duży OBC? Bo mam podobny problem, coś byś na nim sprawdził i ciekawe czy by się potwierdziło.
    chętnie pomogę ale co to znaczy duże OBC? :)
    niestety nie mam żadnego interfejsu jak narazie, w drodze mam jedynie interfejs do gazu...
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław

    Re: [E32] M30B30 - wkurzający problem z silnikiem

    Cytat Zamieszczone przez koNik_N
    chętnie pomogę ale co to znaczy duże OBC? :)
    Obok "dziury" na radio taki komputer pokładowy:

    Cytat Zamieszczone przez koNik_N


    niestety nie mam żadnego interfejsu jak narazie, w drodze mam jedynie interfejs do gazu...
    To jak nie masz tego kompa prawie to samo da się z czytać komputerem od gazu o ile to sekwencja.
    napisz czy masz ten duży OBC.


    Pozdrawiam

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    niestety nie mam takiego czegoś, mam full-golas wersję ;-)
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •