Przy takich problemach:
1. Sprawdź czy rura jest nasunięta na turbinę
2. Sprawdź szczelność dolotu powietrza i podciśnień (wszystkie a jest tego od groma)
3. Prawdopodobna usterka przepływomierza
4. Sypią Ci się wtryski
5. Coś może być na rzeczy z turbo
Co do zaworków i ich filterków to daj im spokój i nie sugeruj się bujdami o tym. Jeżeli któryś z zaworów EGR jest uwalony o czym będą świadczyć odpowiednie błędy w diagnozie to go wymień na nowy, majątku nie kosztuje a jakieś rozbieranie i czyszczenie to wrażenie według mnie może zrobić co najwyżej na fanach 3er ;D To tylko coś co się otwiera i zamyka, no czasami uchyla i lekko przymyka :D żadnej magicznej mocy nie mają a nawet jak na kompie wyjdą błędy najpierw sprawdź czy przewody podciśnienia są całe i się nie rozsypały ze starości (są tanie i warto wymienić) a dopiero później wyjdzie czy to wina przewodów czy zaworów.
Zrób nam prezent i zamieść zrzuty ekranu z inpy, praca wtrysków przy najmniejszych obrotach, przy 1,5tys obrotów i przy 2tys (o ile laptop sczyta) i to samo z tych zakresów przy pracy przepływomierzy. Według mnie pieprzły Ci któreś wtryski i zalewając non stop paliwem a raczej jego niewypalonymi resztkami turbiny doprowadziły do jej (ich) degradacji. Można dziwaczyć z zaworami,czyszczeniem turbiny z bóg wie czym ale to wszystko na krótką metę. Zregenerujesz turbo(a) oraz wtryski i auto znów będzie jak nowe.