Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 33 z 33

Wątek: [mechanika] 730d dymi na czarno i brak mocy

  1. #31
    Początkujący Użytkownik Awatar cezar012
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    48
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Lublin
    bylem dzis u znachora... gosc robil kilka 740d... niestety zajmuje sie tym tylko hobbystycznie... tylko diesle BMW... sam jezdzi e39 3.0d. osluchal go tylko i stwierdzil ze silniczek ogolnie zdrowizna, ze jeszcze z 1 mln km strzeli jesli zadbam, co do obiawow powiedzial ze przyczyn moze byc wiecej niz tylko nastawnik lub przplywka. moze byc cos z EGR z filtrami. powiedzial ze teraz czasu nie ma i ze jesli nic nie poradze do konca roku sam, to zebym zadzwonil i umowil ze z nim po nowym roku i zalatwi temat. PS nawet kompa mi nie podpial bo stwierdzil ze szkoda zachodu skoro juz gdzies podpinalem i przeplywki pokazuje ok. ze trzeba szukac przyczyn inaczej.
    V8-POWER...
    BMW e38 740d V8 ;-D
    Scania R500 V8
    Scania 164c V8
    Scania 144L V8

  2. #32
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,267
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez cezar012 Zobacz posta
    przeplywki pokazuje ok. ze trzeba szukac przyczyn inaczej.
    Przepływomierz który jest zabrudzony, będzie pokazywał inne wartości, niż nowy. Błędu DME/DDE nie pokaże bo elektrycznie przejście jest, wartości jakieś pokazuje, a nie stoi w miejscu, ale to, że pokazuje bzdurne wartości, a sterownik próbuje się do nich dostosować to co innego.

    Jeśli nie ma błędów przepływomierzy, to można zacząć od wyczyszczenia elementu termicznego wkładki np. zmywaczem do hamulców. Jeśli się poprawi to przepływomierz mamy do wymiany(przepływomierz po czyszczeniu i tak nie wytrzyma tyle co nowy)
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  3. #33
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Przy takich problemach:
    1. Sprawdź czy rura jest nasunięta na turbinę
    2. Sprawdź szczelność dolotu powietrza i podciśnień (wszystkie a jest tego od groma)
    3. Prawdopodobna usterka przepływomierza
    4. Sypią Ci się wtryski
    5. Coś może być na rzeczy z turbo

    Co do zaworków i ich filterków to daj im spokój i nie sugeruj się bujdami o tym. Jeżeli któryś z zaworów EGR jest uwalony o czym będą świadczyć odpowiednie błędy w diagnozie to go wymień na nowy, majątku nie kosztuje a jakieś rozbieranie i czyszczenie to wrażenie według mnie może zrobić co najwyżej na fanach 3er ;D To tylko coś co się otwiera i zamyka, no czasami uchyla i lekko przymyka :D żadnej magicznej mocy nie mają a nawet jak na kompie wyjdą błędy najpierw sprawdź czy przewody podciśnienia są całe i się nie rozsypały ze starości (są tanie i warto wymienić) a dopiero później wyjdzie czy to wina przewodów czy zaworów.

    Zrób nam prezent i zamieść zrzuty ekranu z inpy, praca wtrysków przy najmniejszych obrotach, przy 1,5tys obrotów i przy 2tys (o ile laptop sczyta) i to samo z tych zakresów przy pracy przepływomierzy. Według mnie pieprzły Ci któreś wtryski i zalewając non stop paliwem a raczej jego niewypalonymi resztkami turbiny doprowadziły do jej (ich) degradacji. Można dziwaczyć z zaworami,czyszczeniem turbiny z bóg wie czym ale to wszystko na krótką metę. Zregenerujesz turbo(a) oraz wtryski i auto znów będzie jak nowe.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 21-12-2010 o 23:56
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •