Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 50

Wątek: Poklepywanie na wolnych obrotach jak gdyby disel

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Twoje zdjęcia tylko potwierdzają że M62 na syfie jeździć nie będzie, Twój silnik jeździł pewnie wcześniej na mineralu lub półsyntetyku, a każdy kto ma trochę " oleju" w głowie wie co oznacza półsyntetyk - 75-85 % minerala + reszta syntetyka. Efekt taki jak na twoich zdjęciach olej pali się a nie smaruje powstaje syf jak w oleju po kilku smażeniach frytek, zapycha i zaciera wszystko co się da. BMW 7 to nie golf II, ale jak lubicie wymieniać silniki to życzę wszystkiego najlepszego.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    To proszę, oto kilka faktów na temat oleju mineralnego:
    Temperatura wrzenia: powyżej 300 stopni
    Temperatura zapłonu: powyżej 200 stopni
    Temperatura samozapłonu: Powyżej 250 stopni.
    Wniosek? Nawet mineralny olej nie może "palić się" w silniku. To co zobaczyłeś na zdjęciach to efekt eksploatacji silnika na miodku.
    Nie ważne czy olej jest mineralny, czy syntetyczny, ważne żeby spełniał, lub przewyższał klasyfikacje jakościową zalecaną przez producenta. I mowa tu o renomowanych producentach oleju, a nie: orlen team, bądź lotos gaz.
    No i zobacz na tłok, widzisz tam jakieś zużycie? Mogę tu jeszcze wstawić zdjęcia cylindrów, tak żebyś się upewnił, że nawet jeśli ten silnik jeździł na mineralce, nie ma praktycznie żadnego zużycia. Na chama mógłbym go umyć i wszystko poskładać na starych częściach.

  3. #3
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez mik231
    nie bede zalewal syntetyka bo rozszczelnie sobie silnik a w tym momencie nie ma zadnego wycieku.

    Pozdrawiam
    i nie zaluje na olej
    takiej bzdury słysze codziennie i powiem ci ze to jest tekst pseudo fachowca z absolutnym brakiem wiadomosci oraz pojecia o mechanice i ogolnie o motoryzacji!! powiedz gdzie taką bajke usłyszałeś bo moze znasz jeszcze lepsze :P

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    I jeszcze tak a lekturka na dobranoc :P
    http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
    Wniosek jeden, najważniejsza jest JAKOŚĆ oleju.

  5. #5
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu
    To proszę, oto kilka faktów na temat oleju mineralnego:
    Temperatura wrzenia: powyżej 300 stopni
    Temperatura zapłonu: powyżej 200 stopni
    Temperatura samozapłonu: Powyżej 250 stopni.
    Wniosek? Nawet mineralny olej nie może "palić się" w silniku. To co zobaczyłeś na zdjęciach to efekt eksploatacji silnika na miodku.
    Nie ważne czy olej jest mineralny, czy syntetyczny, ważne żeby spełniał, lub przewyższał klasyfikacje jakościową zalecaną przez producenta. I mowa tu o renomowanych producentach oleju, a nie: orlen team, bądź lotos gaz.
    No i zobacz na tłok, widzisz tam jakieś zużycie? Mogę tu jeszcze wstawić zdjęcia cylindrów, tak żebyś się upewnił, że nawet jeśli ten silnik jeździł na mineralce, nie ma praktycznie żadnego zużycia. Na chama mógłbym go umyć i wszystko poskładać na starych częściach.
    aha 15w 10w 5w nic nieznaczy??? a wlasnie ze znaczy i oznacza lepkość dynamiczną a nastepny parametr oznacza lepkosc kinetyczną Aha stukanie popychaczy to syf w silniku a olej o wiekszej lepkosci tylko pogorszy sytuacje!

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    184
    BMW
    BMW E38 740i M62B44
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191

    Aha stukanie popychaczy to syf w silniku a olej o większej lepkości tylko pogorszy sytuacje!
    Twoja teza miałaby poparcie jak by grały wszystkie popychacze!! a gra tylko (aż) kilka z prawej strony , lewa nawet nie stuknie!!

    Jak zwykle temat kończy się na kłótni o olej!!!! Boże ludzie ratunku to nie jest wątek o lepkości oleju, tylko już stwierdzonych stukach szklanek!!

    Po trzecie kolego "Krzywy191" nie jestem mechanikiem, jak mi miga inspekcja to jade i wymieniam, wymienialem w kilku miejscach pytałem i wszyscy mówili że jak mam polsyntetyk i nie pali oleju to nie ma co eksperymęntować !! I tego sie trzymam. Kupiłem samochód był zalany półsynetetukiem , przejechałem 70tys tez na półsyntetyku i nie mam lekkiej nogi, samochód dobrze w skórę dostaje i nie dziwie się ze szklanki stukają.
    Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...

  7. #7
    Vip Vip Awatar tomcad
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    493
    BMW
    E38 728 '96
    Skąd
    Kraków
    Jeśli mogę coś dodać, to ja zmieniłem olej w swojej kiedyś z półsyntetyka na dobry syntetyk i widzę tylko samą poprawę.
    Silnik chodzi równiej i żwawiej oraz nie rozszczelniłem silnika pomimo 20 tyś. przejechanych na nowym oleju :D
    E23 728 - E38 728 - E60 520d - E65 750i

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemek22
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    242
    BMW
    740 manual 95 / 750iL 95 / 740IL 2001
    Skąd
    Lubuskie
    Cytat Zamieszczone przez tomcad
    Jeśli mogę coś dodać, to ja zmieniłem olej w swojej kiedyś z półsyntetyka na dobry syntetyk i widzę tylko samą poprawę.
    Silnik chodzi równiej i żwawiej oraz nie rozszczelniłem silnika pomimo 20 tyś. przejechanych na nowym oleju :D
    Też moge potwierdzić że po takiej zmianie silnik lepiej chodził m60b30, jednak później z innych przyczyn musiałem wymienić silnik... ;( A przyczyną były nowe szklanki, które rowaliły gniazda w głowicach :shock:
    Banditen Motor Wagen

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    To mnie nie pocieszyłeś....

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez mik231
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191

    Aha stukanie popychaczy to syf w silniku a olej o większej lepkości tylko pogorszy sytuacje!
    Twoja teza miałaby poparcie jak by grały wszystkie popychacze!! a gra tylko (aż) kilka z prawej strony , lewa nawet nie stuknie!!

    Jak zwykle temat kończy się na kłótni o olej!!!! Boże ludzie ratunku to nie jest wątek o lepkości oleju, tylko już stwierdzonych stukach szklanek!!

    Po trzecie kolego "Krzywy191" nie jestem mechanikiem, jak mi miga inspekcja to jade i wymieniam, wymienialem w kilku miejscach pytałem i wszyscy mówili że jak mam polsyntetyk i nie pali oleju to nie ma co eksperymęntować !! I tego sie trzymam. Kupiłem samochód był zalany półsynetetukiem , przejechałem 70tys tez na półsyntetyku i nie mam lekkiej nogi, samochód dobrze w skórę dostaje i nie dziwie się ze szklanki stukają.

    niepowiedzialem ze musisz absolutnie wymienic olej a ze to bajka ze sie silnik rozszczelni!!! to co wkoncu uszczelnia silnik??? nagar??? czy uszczelka??? co ma syntetyk do rozszczelnienia silnika????? zalewalem juz syntetyki (5w50) do passatów b3, do T4 co 300tys km przejezdzil na orlenie 15w40 ale tej zimy 2 razy spalil rozrusznik jak silnikiem nie dał rady krecic, zalewalem 5w50 czy 5w40 (juz niepamietam) i auto normalnie krecilo i nic sie nierozszczelnilo

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •