Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Wątek: Poklepywanie na wolnych obrotach jak gdyby disel

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    184
    BMW
    BMW E38 740i M62B44
    Skąd
    Warszawa
    apropo oleju to na tym forum bylo dosc duzo klótni
    nie bede zalewal syntetyka bo rozszczelnie sobie silnik a w tym momencie nie ma zadnego wycieku.
    pozwól ze bede naprawial przyczyne a nie skutek problemu
    Pozdrawiam
    i nie zaluje na olej
    Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...

  2. #32
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Danek25
    W dieslu kolektor to reguła ale w benzynie nie słyszałem jeszcze żeby pękał
    No wiesz dal mnie ta "reguła" to wielkie zdziwienie mimo, że jeżdżę od zawsze klekotami. Do tej pory myślałem, że to tylko przypadłość Opla :/
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Cytat Zamieszczone przez bitek-bitek
    W sprawie oleju rób jak chcesz, co do klasyfikacji olejów to wiem co one oznaczają, ale chyba jakiś " dureń" w BMW nie wymyślił sobie że M62 ma jeździć na olejach 5W40 albo 0W40.
    I proszę nie mów mi że 10W40 to odpowiedni olej dla M62, po prostu napisz że oszczędzasz na wymianach i tyle, a potem tak to się właśnie kończy i mamy awaryjne M62.
    Nie wiem czy w BMW pracują durnie, ale producent zalecił taki olej ze względu na to w jakich warunkach i temperaturach pracują te silniki. W Polsce temperatura na zewnątrz -30 stopni zdarza się bardzo rzadko. Dobry jakościowo półsyntetyk niczym się nie różni od syntetycznego oleju i jeżeli jest wymieniany na czas nic się stać nie może. Głównym i najważniejszym wyznacznikiem doboru oleju, jest klasyfikacja JAKOŚCIOWA, najczęściej określana przez API.


    Do wymiany szklanek powinno się rozpiąć rozrząd bo jest dużo łatwiej, ale można sobie z tym poradzić bez jego rozbierania :D
    Wiele silników z większymi przebiegami klepie chwilkę na wolnych, zanim pompa oleju napełni całą magistralę olejem. Winne są za to najczęściej zaworki zwrotne pochowane w całym silniku. Pierwszy jest w puszcze filtra oleju, następny zamyka dopływ oleju do dysz natryskujących olej na denka tłoków, a kolejne dwa znajdują się między blokiem a głowicami. Jeżeli nie są zbyt szczelne, to po dłuższym postoju olej ścieka do miski i magistrala robi się pusta. Przy uruchamianiu silnika, zanim pompa napompuje olej w całą magistralę mijają te dwie sekundy.

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    184
    BMW
    BMW E38 740i M62B44
    Skąd
    Warszawa
    reasumujac mozna by sprobowac plukanki silnika ale to tez moze pogorszyc sytuacje.l....
    Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Można spróbować, ale jak kanały zaczną się intensywnie myć to w końcu całkiem pozatykają szklanki i wszystkie będą do wymiany. Ryzyk fizyk tak naprawdę.

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    S-c
    O oleje było bardzo dużo kłótni a to dlatego że olej to bardzo szerokie pojęcie i nie sprowadza się to tylko do dwóch liczb po obu stronach litery "w". W każdym razie nie jest dobrym kierunkiem myślenie "zaleję mineralnym to silnik uszczelnię". Masz już ten olej jaki masz... tak jak @Rafciu pisze istnieje ryzyko spore, że po płukance pozatyka wszystko całkiem. Moim zdaniem zbyt duże i nie warto go podejmować. Zrób co trzeba przy tym silniku i przy wymianie albo zalej go jakimś dobrym (podkreślam to słowo) półsyntetykiem albo spróbuj przejść na jakiś gęstszy syntetyk (nie powinno myślę zaszkodzić za bardzo).
    Pozdrawiam

    fm

  7. #37
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,137
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Cytat Zamieszczone przez Danek25
    W dieslu kolektor to reguła ale w benzynie nie słyszałem jeszcze żeby pękał
    No wiesz dal mnie ta "reguła" to wielkie zdziwienie mimo, że jeżdżę od zawsze klekotami. Do tej pory myślałem, że to tylko przypadłość Opla :/
    "Regula" w dieslach BMW ale powypadkowych... w aucie bezwypadkowym nie spotkalem sie jeszcze z uszkodzeniem kolektora ssacego, a ze w PL ilosc bezwypakowych aut to moze jakis maly promil wiec popekany kolektor zaczyna stawac sie standardem.
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    184
    BMW
    BMW E38 740i M62B44
    Skąd
    Warszawa
    Panowie co mi da wymiana oleju?? wycisze szklanki na 2 miesiace??
    Zostane przy castrolu, a szklanki poprostu wymienie...
    wymieniam olej srednio co okolo 10tys a na tym zrobilem dopiero 7
    wiec i tak wymieniajac szklanki bede wymienial olej ale zaleje dalej polsyntetykiem
    Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...

  9. #39
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez BOSS
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Cytat Zamieszczone przez Danek25
    W dieslu kolektor to reguła ale w benzynie nie słyszałem jeszcze żeby pękał
    No wiesz dal mnie ta "reguła" to wielkie zdziwienie mimo, że jeżdżę od zawsze klekotami. Do tej pory myślałem, że to tylko przypadłość Opla :/
    "Regula" w dieslach BMW ale powypadkowych... w aucie bezwypadkowym nie spotkalem sie jeszcze z uszkodzeniem kolektora ssacego, a ze w PL ilosc bezwypakowych aut to moze jakis maly promil wiec popekany kolektor zaczyna stawac sie standardem.
    Mowa o wydechowym. U mnie mechanik dojrzał gdzieś malutkie stare pęknięcie co to ma do wypadkowego auta to nie wiem :D
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    W moim silniku, panowie handlarze, aby uciszyć szklanki na sprzedaż wlali jakiegoś specyfiku, typu motodoktor. Jak osłuchiwałem silnik to podczas kupna pracował wyśmienicie, żadnych stuków puków, igiełka. Kupiłem samochód zrobiłem może z 1000km i się zaczęło. Najpierw jedna szklanka, później dwie. Myślę sobie "wymienię olej i będzie po sprawie". Wymieniłem olej i wszystkie grać zaczęły dodatkowo coś zaczęło gruchotać... Zdjąłem dekle zaworowe i mnie zamroziło... Na każdej części było na grubo tłustej, gęstej, czarnej mazi, jedynie krzywki wałków i łańcuchy były czyste, reszta wszystko na grubo zarośnięte tym czymś. Zapadła decyzja o remoncie, przyczyną gruchotania był połamany ślizg prowadzący, który leżał sobie w misce, a z szyny zwrotnej spadła platikowa część. Okazało się że napinacz jest zapchany tym świństwem i nie dopinał łańcucha, ten walił po ślizgach i się rozpadły. Cieszę się tylko że łańcuch się nie zerwał i zawory ocalały. Tutaj macie kilka fotek, coby sobie uzmysłowić dbałość o olej:







Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •