-
Doświadczony Użytkownik
Zastanawiające jest czy autor wątku w zasadzie wogóle przywiązuje wagę do doboru chłodnicy wedle specyfikacji jego pojazdu?
Czy może chce po prostu "upchać tam coś co nie cieknie i mieć spokój" - dość spora różnica w oczekiwaniach :hah:
No i dochodzi jeszcze kwestia zakupu nowego produktu, Nissens nie jest już tak konkurencyjny cenowo wzgledem Behr jak kilka lat wstecz. Z kolei Behr obecnie robi te chłodnice jako Hella / Behr albo po prostu Hella.
Obawiam się, że jeśli wogóle rozpocznie się tu dywagacja odnośnie zakupu nowej chłodnicy do pojazdu autora wątku, to żeby nie przekroczyć ceny jego zakupu, będzie to musiała być chłodnica firmy KRZAK. Ceny pod najuboższą wersję bez automatu i bez klimy oscylują w okolicach 500 zł - to jest niewiele więcej niż połowa tego co trzeba zapłacić za oryginał.
A tak zupełnie na poważnie, to zakup chłodnicy do e32 z ASB i auto. airco. powinien być dokonywany wedle numeru części na pierwszy montaż - lub zamiennika dobranego po tym numerze. Pozwala to uniknąć conajmniej kilku fejli. W przypadku oryginału BEHR należy także upewnić się, że jest to wersja z wzmocnieniem wokół wbudowanej chłodnicy automatu - jest to bardzo newralgiczne miejsce starych chłodnic, objawiajace się wyciekiem w okolicy mocowania przewodów chłodzenia skrzyni do plastikowej obudowy po lewej stronie chłodnicy. Rozszczelnienie występuje w okolicach gwintu, najczęściej na górnym przewodzie. Usterka tych chłodnic dotyczy tak samo M30 jak i M70.
Mam kilka swoich zdjęć z chłodnic z pod moich 750i - nagminnie trapionych przez ten problem, od którego nie są też wolne pozostałe wersje e32. Gdyby ktoś się kiedyś doktoryzował nad problemem trapiących do wycieków, mogę coś doradzić ;)
Chyba tyle na razie odemnie.
Czarne e32 w benzynie!

Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum