Strona 8 z 15 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 145

Wątek: Poprawa pracy skrzyni biegow - trik.

  1. #71
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Całe szczęście wszystko jest w najlepszym porządku. Myslę i myślę i na pewno nic nie wymyślę. Liczyłem na to ,że komuś też się tak zdarzyło i bedzie wiedział skąd te dymienie. Z przepustnicy,z wentylatora. HHmmmm nie mam pojecia. Autko jedzie gut,wentylator przy włączonej klimie sie załącza. Nie wiem. Niemiłe wspomnienie.
    Jeszcze mi do głowy przyszła przepływka hhmmm nie nie wiem tak gdybam
    Ostatnio edytowane przez miro ; 09-09-2013 o 20:53

  2. #72
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    @Miro


    dym w Twoim przypadku nie byl normalnym zachowaniem silnika.

    W czasie tego zabiegu zostaje dokonana adaptacja przepustnicy z ktorej sygnal ma bardzo duze znaczenie dla pracy skrzyni biegow.





    Kasowanie wartosci adaptacyjnych skrzyni biegow ma tylko sens w przypadku wykonania po tej operacji jazdy adaptacyjnej.

    Samo kasowanie adaptacji bez jazdy spowoduje gorsza prace skrzyni biegow przez nastepne 50-100 km.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #73
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    W takim razie z czego sie zadymiło? (sekundy liczyłem w głowie. może za długo?) Auto zachowuje sie normalnie. Na czym polega jazda adaptacyjna, tak żeby było dobrze.

  4. #74
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Nawet jezeli dluzej bys przytrzymal pedal gazu niema prawa nic dymic ze sprawnego i wylaczonego silnika.

    Kasowanie adaptacji moze cos pomoc lecz podstawa to wymiana misy z filtrem i oleju (ewentualnie elementy mechatronica).

    Ja zalecalbym najpierw wymiane oleju a pozniej kasowanie adaptacji i wykonanie jazdy adaptacyjnej.

    Tutaj opis.

    Z zatrzymania na równej drodze delikatnie przyśpieszaj aż wszystkie biegi zaskoczą (staraj się nie gazować podczas zmiany biegów) aż do max 80 km/h, następnie bez używania hamulca pozwól skrzyni zejść do 4.



    Zahamuj bardzo delikatnie i trzymaj pedał hamulca jeszcze przez 15 sec.


    Powtórz min. 5 razy.


    Przewidywany czas ~80 min.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  5. #75
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Szczerze to ja to zrobiłem tylko i wyłącznie ze względu ,że robiła to większość. U mnie skrzynia zmienia i zmieniała bardzo ładnie. Standardowo co jakiś czas delikatne szarpnięcie przy redukcji tj przy bardzo delikatnym hamowaniu na samym już zatrzymaniu jest czasami takie "TYK" i koniec. Dzieje się to sporadycznie. Przy całym tym triku silnik był wyłączony,tylko zapłon był włączony czyli zadymiło wg mnie albo z przepustnicy albo z MAFa. Może on też się nagrzewa a powietrze jednak nie leci a wystarczy tłusto po oleju,nalot jakiś i to się zadymiło. Nie wiem. Powtórzył bym to raz jeszcze ale sie juz normalnie boję. Silnik,skrzynia chodzi jak ta lala perfecto, wiec nic nie kombinuję. Ja na wiosnę wymieniam olej w skrzyni (standardowo bo trzeba),tak ,że Sebastian zgłaszam się wtedy do Ciebie po olej,misę itd. i niech wszystko jest tak jak w książce pisze. Za niedługo kolega będzie zmieniał w swojej E60 to się podszkolimy, a na wiosnę moja E65 :)

  6. #76
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    678
    BMW
    e65 730d :)
    Skąd
    Bydgoszcz / Flensburg
    Ja tez mialem to tyk. Wystarczylo dolac litr oleju i jest idealnie :-) zadnych szarpniec, praktycznie skrzynia niewyczuwalna :-)

  7. #77
    Początkujący Użytkownik Awatar Mateusz_S
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    98
    BMW
    730d E65
    Skąd
    Warszawa
    Smoku, a czy dolanie oleju wiąże się z wizytą w warsztacie? czy jest to wykonalne samemu?

  8. #78
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Jest wykonalne samemu nie zmienia to jednak faktu ze olej w tej skrzyni trzeba zmieniac.

    Zeby dolac olej trzeba sprawdzic najpierw jego stan.

    Jestem w trakcie opracowania materialu informacyjnego na temat skrzyn 6HP w ktorym bedzie wszystko dokladnie opisane.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  9. #79
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    He he he juz wiem co to było za "dymienie". Zjawisko występuje w bardzo wilgotne dni lub po deszczowej porze. Jest to moment kiedy odpuszcza termostat,czyli góra chłodnicy dostaje temp. 105*C i wilgoć lub wręcz woda osadzona na chłodnicy zaczyna parować. Ja nie mam VISCO więc u mnie nie ma ciągu powietrza a jeżeli w momencie otwarcia termostatu prawie wyłączam samochód którym dosłownie przejechałem parę kilometrów,lub staję np na swiatłach no to wtedy ta wilgoć osadzona na chłodnicy zaczyna parować i efekt jest taki , że jakiś dymek leci z prawej nerki hehe.Dodam tylko ,że ten dymek to normalna para jest bezwonna i bezzapachowa. Napewno nie ma peknięcia ani dziurki w chłodnicy. Ten typ tak po prostu ma. W mojej BMWejce nie ma wentylatora z przodu chłodnicy tylko jest za nią, czyli chłodnica z przodu jest calutka goła, nie osłonięta żadnymi plastikami .Czytałem o tym zjawisku też na innych forach. Występuje to w E60 tak samo ale z reguły w tych z dużymi silnikami które pracują na wysokich temperaturach płynu chłodzącego. Zjawisko nie występuje w suche dni czyli jak chłodnica jest poprostu sucha.
    Kolega z innego forum nawet wrzycił filmik jak to wygląda. U mnie jest praktycznie tak samo. Filmik pozwoliłem sobie skopiować i wrzucic tutaj. Najlepiej to widać od 2:30 minuty http://krzysiek4472.wrzuta.pl/film/6AZJxiMpJHX/cam00096
    Ostatnio edytowane przez miro ; 25-09-2013 o 13:35

  10. #80
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    34
    BMW
    e63 650i
    Skąd
    Szczecin

    Post

    Spróbuję w e63
    Ostatnio edytowane przez KWT ; 08-06-2016 o 19:40

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •