Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 37

Wątek: [mechanika] stuki vanosa

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    Cytat Zamieszczone przez bitek-bitek
    Tak jak kolega wyżej napisał - vanos jest nierozbieralny i nie istnieje coś takiego jak zestaw naprawczy. A jakieś dyrdymały o wymianie o-ringów czy gumek to po prostu brednie. 8/
    Nowy vanos jednej głowicy w ASO bez rabatów około 1550 zł.


    to ze jest nie rozbieralny to sie zdążyłem zorientowac... a z tymi gumkami nie do konca masz racje w m52 to pomaga a w m62 wyciera sie element nr2. i teflonowe pierscienie wałka co powoduje utrate cisnienia i automatyczne nie przestawianie vanosa.. koło zebate vanosa samo w sobie sie nie psuje ... najczestsze usterki vanosa sa spowodowane niewłasciwym olejem lub brakiem wymiany oleju na czas lub poprostu brakiem cisnienia
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ain_top_vanos/

    co do ceny to w Holandii serwis woła za koło zebate vanosa 235 euro wiec dużo taniej niż tu piszecie

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    S-c
    Pytanie do autora tematu. Vanos vanosem ale przyjrzyj się jeszcze czy jakiś wysokiej klasy specjalista nie grzebał coś przy silniku i nie pouszczelniał go na jakieś silikony. Wtedy ucieka olej - spada ciśnienie oleju - łańcuchy rozrządu się rozciągają i tłuką po prowadnicach - stuk z silnika. Piszę o tym, bo znam z autopsji taki przypadek. Wyglądało na vanos, ale jak się zajrzało to łańcuchy rozrządu tak były porozciągane, że tylko trochę i same by pospadały, a ciśnienie oleju zeszło o połowę w dół. Sprawdź dokładnie co tam się dzieje w tym silniku
    Pozdrawiam

    fm

  3. #23
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Cytat Zamieszczone przez mati-e28
    Cytat Zamieszczone przez bitek-bitek
    Tak jak kolega wyżej napisał - vanos jest nierozbieralny i nie istnieje coś takiego jak zestaw naprawczy. A jakieś dyrdymały o wymianie o-ringów czy gumek to po prostu brednie. 8/
    Nowy vanos jednej głowicy w ASO bez rabatów około 1550 zł.


    to ze jest nie rozbieralny to sie zdąrzyłem zorientowac... a z tymi gumkami nie do konca masz racje w m52 to pomaga a w m62 wyciera sie element nr2. i teflonowe pierscienie wałka co powoduje utrate cisnienia i automatyczne nie przestawianie vanosa.. koło zebate vanosa samo w sobie sie nie psuje ... najczestrze usterki vanosa sa spowodowane niewłasciwym olejem lub brakiem wymiany oleju na czas lub poprostu brakiem cisnienia
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ain_top_vanos/

    co do ceny to w Holandi serwis woła za koło zebate vanosa 235 euro wiedz dużo taniej niz tu piszecie
    Kolego element nr 2 nie jest vanosem, vanos to element nr 1 , jak byś chciał to Ci mogę przesłać taki vanos będziesz mógł sobie zobaczyć jaka jest zasada jego działania i jak to się psuje i dlaczego.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    nie napisałem ze nr2 to vanos nie rób ze mnie idioty... nie jestem laikiem tylko mechanikiem... skoro wiesz ze sie nie rozbiera koła nr1 jak chcesz udowodnic jego usterke.... z doswiadczenia wiem ze koło samo w sobie ciezko jest uszkodzic... a poprawne działanie jest zależne od cisnienia które traci własnie w miejscu gdzie wałek przechodzi przez ten aluminiowy nr2...

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Kolego nie wiem kto Ci takich bajek nawciskał że koło Vanosu jak to określiłeś się nie psuje ???!!! A tak w nawiasie to jest to zespół regulacyjny wałka rozrządu, i to właśnie to koło się psuje - a objawem już uszkodzonego koła jest jego chrobotanie - chociaż z tego co większość mówi ten typ tak ma i że to jest normalne, a wcale nie jest chroboczący vanos to początek końca jego życia. A co do twoich teflonowych podkładek to dziś rozbiorę sobie taką głowicę i zobaczę jak to wygląda. Po drugie nie wciskam nikomu kitu bo o vanosie to mógłbym napisać esej. A z olejem to fakt zły olej = vanos umiera szybciej, zresztą jak całe M62TU.

    Wiesz co mechaników to ja też znam od BMW 120 i co 2 nie ma pojęcia o czym pisze i co z czym się je. Na vanosach i rozrządzie w M62 zjadłem zęby i to nie w jednym silniku więc proszę nie pouczaj mnie.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    Cytat Zamieszczone przez fm
    Pytanie do autora tematu. Vanos vanosem ale przyjrzyj się jeszcze czy jakiś wysokiej klasy specjalista nie grzebał coś przy silniku i nie pouszczelniał go na jakieś silikony. Wtedy ucieka olej - spada ciśnienie oleju - łańcuchy rozrządu się rozciągają i tłuką po prowadnicach - stuk z silnika. Piszę o tym, bo znam z autopsji taki przypadek. Wyglądało na vanos, ale jak się zajrzało to łańcuchy rozrządu tak były porozciągane, że tylko trochę i same by pospadały, a ciśnienie oleju zeszło o połowę w dół. Sprawdź dokładnie co tam się dzieje w tym silniku

    zdejmowałem dekle z głowic bo sie tam troszke lało na wydech i miendzy innymi zauważyłem ze trace cisnienie na wałku od vanosa... jeden i drógi nie pracuje olej sika z olbrzymia siła na zewnątrz a vanosy ani drgną.. łancuch nie jest w najgorszym stanie.. ale jak juz rozbiore to i tak go zmienia bo jeden napinacz jest sporo wytarty.. wciąz nie zmierzyłem cisnienia na cylindrach.. podejżewam ze to załatwi mój problem czy to naprawiac czy wymieniac ?

  7. #27
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu
    BOSS, w m62 bez vanosa też jest dziecinnie prosto, bez blokad :)
    W poscie ktory zacytowalem padlo oznaczenie M60 wiec tego dotyczyla moja wypowiedz... :P

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Cytat Zamieszczone przez mati-e28

    zdejmowałem dekle z głowic bo sie tam troszke lało na wydech i miendzy innymi zauwarzyłem ze trace cisnienie na wałku od vanosa... jeden i drógi nie pracuje olej sika z olbrzymia siła na zewnątrz a vanosy ani drgną.. łancuch nie jest w najgorszym stanie.. ale jak juz rozbiore to i tak go zmienia bo jeden napinacz jest sporo wytarty.. wciąz nie zmierzyłem cisnienia na cylindrach.. podejzewam ze to załatwi mój problem czy to naprawiac czy wymieniac ?
    Twoja wypowiedź jest zagmatwana i nie bardzo wiem o co chodzi... Jak to sprawdziłeś, odpaliłeś silnik bez dekli, czy jak ten olej podałeś do magistrali?

    Napinacz jest wytarty, czy ślizg łańcucha?

    I kto, lub co ma załatwić Twój problem bo też jest to mało jasno opisane...

  9. #29
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu
    Dokładnie kosztuje 1477,35zł :)
    A powiedzcie mi co mogło być przyczyną że w moim silniku, element nr 13 na rysunku, został całkowicie połamany i jego szczątki leżały w misce, a element nr 6 nie posiada plastiku, tylko został sam aluminiowy szkielet?
    Dodatkowo zastanawia mnie fakt, dlaczego na real.oem są podane normalne nadwymiary tłoków, czyżby alusil można szlifować?

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=11&fg=25
    Powodem jest jazda na zbyt luznym lancuchu...
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Tak też myślałem :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •