Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 27

W±tek: [ elektryka] [e38] znikn±³ pr±d

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2009
    Posty
    18
    BMW
    730d e38 2001
    Sk±d
    WML

    [ elektryka] [e38] znikn±³ pr±d

    Witam,

    dzi¶ spotka³a mnie co¶ bardzo dziwnego, otó¿

    w trakcie mycia auta na myjni mechanicznej,
    a dok³adnie po umyciu i w trakcie suszenia
    nagle zgas³o auto, zgas³o wszystko i cisza,
    po prostu jakby wyj±æ aku, nic ...
    krêci³em kluczykiem, nie pomaga³o,
    centralny nie dzia³a³, kontrolki nic, o¶wietlenie wnêtrza nic ...
    zosta³em wypchniêty z myjni :(
    otworzy³em maskê i tyln± klapê aby zobaczyæ co z aku,
    wszystko suche nic nie spalone ...
    po ok 1 minucie wszystko powróci³o do normy,
    oczywi¶cie zresetowa³a siê pamiêæ :
    jêzyk, radio .
    odpali³em i pojecha³em bez problemów.

    co to mog³o byæ, trochê strach, ¿e taki numer siê zadzieje na jakim¶ zakrêcie ???

    dodam jeszcze , ¿e po ok 2 godzinach i 150 kilometrach
    zatrzyma³em siê na stacji. Po zatankowaniu i po powrocie do auta
    zasta³em zresetowany komp, tzn. jêzyk niemiecki, ale radio by³o ok

    autko e38 730d 2001 rok,


    dziêki za ewentualn± pomoc i przepraszam za ciut d³ugi elaborat.

    pozdrawiam

  2. #2
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Sprawd¼ masê przy aku, mo¿e byæ co¶ z kablem, mog± nie trzymaæ klemy, warto przeczy¶ciæ to wszystko. To co opisa³e¶ wskazuje, ¿e faktycznie znik³ ca³y pr±d z regu³y winnym jest brak masy przy akumulatorze.
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  3. #3
    Z00FY
    Go¶æ
    Czasem zdarza siê ,¿ê klemy s± za¶niedzia³e je¶li ten akumulator jest od nowo¶ci i nie ma styku z akumulatorem.

  4. #4
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2009
    Posty
    18
    BMW
    730d e38 2001
    Sk±d
    WML
    Witam,

    Dziêki za pomoc.

    Sprawa by³a prozaiczna, ale na pierwszy rzut oka wszystko by³o ok.
    Otó¿ wystarczy³o dokrêciæ klemê + na aku,
    ale ona nie by³a lu¼na i nie mo¿na jej by³o przekrêciæ rêk±,
    a jednak co¶ nie styka³o.
    Mo¿e siê komu¶ przyda na przysz³o¶æ.

    I przepraszam, ¿e wcze¶niej nie odpowiedzia³em,
    ale od 31.07.2010 posiadam osobist± ¯onê ... i wiecie...

    Pozdrawiam

  5. #5
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Gratulujemy :)
    Popraw datê ¶lubu zanim ¿onka dojrzy, ¿e ju¿ nie pamiêtasz ;)
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2009
    Posty
    18
    BMW
    730d e38 2001
    Sk±d
    WML
    ups

    dziêki

  7. #7
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Nie chcê zak³adaæ nowego tematu wiêc od¶wie¿ê ten.
    Dzisiaj rano wchodzê sobie do autka, odpalam, auto chodzi a tu nagle wszystko ga¶nie na konsoli ¶rodkowej, elektronika (trakcja, ABS itd) nie dzia³aj±, choinka na zegarach. Wycieraczki ledwo chodz±, baga¿nik hydrauliczny ledwo podnosi skokowo. Elektronika silnika martwa, silnik nie zgas³ bo to diesel ale jechaæ to nie mia³o prawa. Zgasi³em, odkrêci³em obie klemy i sprawdza³em czy jest co¶ nie halo z nimi ale s± ok. Dodam, ¿e akumulator to nowa Vart Silver l1 110Ah
    http://www.varta-automotive.pl/index...=6104020923162
    Auto odpalone ju¿ z kabli (pod³±czone pod akumulator) i do póki kable by³y pod³±czone to wszystko gra³o. Jak tylko od³±czy³em kable od u¿yczaj±cego pr±d to znów pr±du jako tako brak. Mam pytanie gdzie szukaæ? Przewody czy alternator jest winny? Co do alternatora, paski klinowe s± na swoim miejscu :)

    Je¿eli to ewidentne zu¿ycie alternatora to muszê zadzwoniæ po lawetê i zawie¼æ auto do elektryka bo pod domem nie zdemontujê tego. Je¿eli jest taka mo¿liwo¶æ, ¿e to kable to z tym mo¿e sobie poradzê. Albo mo¿e podpowiedzcie mi jak pomierzyæ i co aby wiedzieæ co jest grane, miernik posiadam, pos³ugiwaæ siê nim chyba potrafiê :D

    Co do samego alternatora, to znacie mo¿e koszty naprawy? Mam zwyk³y alternator nie jest ch³odzony ciecz±, przynajmniej tak mi siê wydaje.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 09-11-2011 o 09:29
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  8. #8
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Je¶li uda³o siê uruchomiæ, to aku by³ wystarczaj±co na³adowany. Potem nag³e "za³amanie" zasilania -- ale ustêpuj±ce gdy pod³±czy siê kablami inny aku. Hmmm....

    Stawiam, ¿e to zwarcie w aku -- je¶li tak, jest niebezpieczeñstwo zjarania altera.
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  9. #9
    Vip Vip Awatar ArekLand
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    747
    BMW
    E38 2.8i "Zender"
    Sk±d
    Leszno
    ... a ja my¶lê ¿e ten Nowy wychwalony Aku siê posypa³.

    Pytasz o koszt naprawy alternatora a wiêc zale¿y co polecia³o, ale ja my¶lê, ¿e masz OK bardziej stawiam na AKU - ¿e pad³o - ale latem robi³em swój alternator, wiêc tak dla Info - szczotkotrzymacz z regulatorem + pier¶cienie cierne + ³o¿yska + robocizna = jakie¶ 200z³ zap³aci³em

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rosomak79
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Sk±d
    Kraków
    Witam,
    Równie¿ odnowiê temat. Przytrafi³ mi siê taki dziwny przypadek. Jadê oko³o 60km/h, a tu silnik zgas³ i siê toczê, na zegarach wszystkie kontrolki + abs siê ¶wieci³y. Zatrzyma³em siê,awaryjne, za mn± sznurek samochodów. Klapa w górê i na szybko¶ci sprawdzi³em bezpieczniki pod mask± oraz w baga¿niku no i klemy na aku oczywi¶cie. Po szybkich wstêpnych oglêdzinach wszystko ok. Wskakuje do ¶rodka i krêcê kluczykiem a tu nic, dos³ownie nic zero reakcji na kluczyk. Biorê telefon i dzwoniê po lawetê i drug± rêk± jeszcze ostatni raz przekrêci³em kluczyk i szok-silnik zapali³ i wszystko wróci³o do normy. Wróci³em do domu i do tej pory wszystko ok. Nie wiem jednak gdzie szukaæ przyczyny-od razu zaznaczê, ¿e aku mam 2-3 lata Centra Plus 90Ah. Bojê siê, ¿e jak wyjadê dalej i cos takiego mi siê przytrafi to zonk. Macie jakie¶ pomys³y?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •