Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: [ elektryka] [e38] zniknął prąd

  1. #21
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Chłopaki - zapominacie o jednej bardzo ważnej rzeczy: Masa silnika (plecionka).

    Dobrze pamiętam objaw w moim starym M20, gdzie działo się tak raz po raz. Kontrolki cacy, aku cacy, kręcisz kluczykiem, przygasają lekko i nic. Tylko jakieś ciche pykanie pod maską. Myślałem, że to rozrusznik robi zwarcie albo się zablokował jakoś. Odpalone na pych poszło do mechanika. Przez 10km najwidoczniej naprawił się bo mechanik szukał i szukał. Nie znalazł. Mówił, że wszystko jest OK.
    Po kilku dniach znowu to samo. Przetrzepałem wszystko. Aż wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić masę silnika do budy (plecionka). I okazało się, że nie było dobrego styku. Szczotka druciana tu i tam, dokręcone, zabezpieczone wazeliną techniczną i kręciło aż miło.
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #22
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak silnik nie ma masy to i tak sam nie zgaśnie.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #23
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez rosomak79 Zobacz posta
    jednak gdy przekręcam w pozycje startu jest cisza, po prostu nic się dzieje
    Zawieź rozrusznik do elektryka.
    Brak prądu oznacza charakterystyczne pstrykanie przy próbie odpalenia. Jak jest idealna cisza to rozrusznik się zawiesił, nic wielkiego. Jak nie masz możliwości dłubać to niech Ci ktoś w niego puka gdy będziesz próbował odpalić, czasami się udaje i można podjechać do elektryka.

    Nie wiem jaki związek z tym ma zgaśnięcie auta podczas jazdy... może probelm tkwi w kablach przy samym rozruszniku...


    -----EDIT-----
    Doczytałem, że rozrusznik działa na krótko.
    Może jednak masa? Weź zawołaj jakiegoś elektryka, oporność kabli można chyba zmierzyć, jakiś ich przepływ czy coś...
    Nadal obstawiam jak pisał też brunoz, że gdzieś słabo masuje.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 17-04-2012 o 16:22
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  4. #24
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    A widziałeś kiedyś aby rozrusznik zgasił auto w czasie jazdy???
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Seban, to mogą być dwie niezależne usterki.
    Masę sprawdzić samemu to kwadrans roboty. Można profilaktycznie przeczyścić styk i będzie pewność, że to nie jest to.
    Nein! Mein Schnitzel!

  6. #26
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez seban123 Zobacz posta
    A widziałeś kiedyś aby rozrusznik zgasił auto w czasie jazdy???
    A pomyślałeś, że to może być zbieg okoliczności?
    Diesel nie zgaśnie lecz zwiksuje tak bardzo, że ze strachu człowiek sam go zgasi możliwe, że silnik jak długo tak przebiera to w końcu zgaśnie. Ja po awarii alternatora, gdy prąd z aku się skończył zgasiłem silnik. Całkiem możliwe, że gdy 3.0d straci całkowicie zasilanie to zgaśnie od razu. Jak byś usłyszał jak pracuje taki motor w takim momencie to nie chciałbyś sprawdzać na własnym aucie czy zgaśnie czy nie :)

    Według mnie to błacha usterka i niech kolega zawiezie auto do elektryka a nie mechanika.
    To będzie wina kabli albo przy aku albo przy alternatorze (co jest bardziej prawdopodobne).
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 21-04-2012 o 09:37
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Witam,
    Mam ograniczony dostęp do sieci, więc napiszę szybko. Problem rozwiązany- okazało się, że to biały przekaźnik był przepalony pod maską w skrzynce bezpieczników. Na razie elektryk włożył mi jakiś polski i wszystko hula. Przekaźnik ten odcina zasilanie DME.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •