Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: [ elektryka] [e38] zniknął prąd

  1. #11
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Podłącz pod komputer i sprawdź błędy.
    Druga sprawa - zajrzyj do puszki elektrycznej pod maską. Ma być sucho bez żadnych osadów i śladów wilgoci.
    1) Odłącz aku (klema (-) i styknie)
    2) otwórz puchę elektryczną
    3) odłączaj po kolei wtyczki i oglądaj czy nie ma śladów wilgoci
    4) obejrzyj czy na dnie puszki nie ma śladów wilgoci i jakichś osadów
    5) powyjmuj po 1 przekaźniku i sprawdzaj czy nie ma śladów zwarć i nadpaleń styków
    6) na koniec upewnij się, że uszczelka pokrywy puszki jest OK, pokrywa puszki siedzi równo
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  2. #12
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Mi się tak działo gdy masa była niedokręcona. Auto działało dobrze, zgasiłem na parkingu po chwili chciałem odpalić i nic oprócz charakterystycznego pstrykania, docisnąłem klemę i skontrowałem drugą nakrętką bo nie wiem czemu ori nie trzymała. Auto wróciło do życia od razu.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Witam ponownie
    Sprawa w dalszym nie rozwiązana, auto stoi przyholowane pod domem. Sprawdziłem klemy-nie są luźne, dobrze dokręcone. Odkręciłem osłonę pod maską, tą która znajduje się nad DME-sucho i czysto. Rok temu wymieniałem uszczelkę podszybia profilaktycznie gdyż stara już była sparciała.
    Znów to samo zdarzenie, chcę zaznaczyć że podczas jazdy nagle auto zgasło i już nie udało mi się odpalić. Stacyjka działa, wszystko świeci, jednak gdy przekręcam w pozycje startu jest cisza, po prostu nic się dzieje.
    Wiem, że Carsoft to zabawka, ale nie mam innego interfejsu na obecną chwilę. Po podłączeniu brak komunikacji z DME.
    Ja podejrzewam czujnik wału lub wałka-ale czy padnięty któryś z nich odcina prąd do rozrusznika? Jednak rozrusznik nie ma tutaj nic do znaczenia gdyż samochód wyłączył się podczas normalnej jazdy.
    Wszelkie pomysły i sugestie mile widziane.

  4. #14
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak jest usterka to bym się cieszył. Przynajmniej jest co szukać. Gorzej jak nie ma a się dzieje czasami.

    Jak znaleźć coś czego nie ma bo działa???

    Wracając do tematu. Sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami pod wykładziną przed fotelem pasażera z przodu. Fotel trzeba wykręcić. Skrzynka jest pod gombką.
    Kolejna rzecz to kostka stacyjki. Weź próbówkę i zobacz czy po włączeniu zapłonu masz na prawie wszystkich przewodach zasilanie. EWS nie zgasi auta podczas jazdy a brak zasilania w części instalacji tak. Gdzieś jest coś zgnite /wypalone lub nie ma styku. Znajdź schemat sterowania silnikiem i zobacz jakie bezpieczniki są odpowiedzialne za zasilanie komputera. Na włączonym zapłonie zobacz czy jest tam zasilanie. Co jeszcze nie działa?
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Witam
    Wg mnie wszystko działa, tylko nie kręci rozrusznikiem. Po prostu wszystko w samochodzie działa.Zapalają się kontrolki na zegarach tylko przy próbie uruchomienia po prostu cisza. nie sądzę , żeby któryś z czujników (tj. wałka lub wału) unieruchamiał rozrusznik. Na krótko rozrusznik kręci-sprawdzone.
    Hmm, bezpieczniki pod fotelem pasażera? Na pewno tam jakieś są?, jutro wyjeżdżam na chwilę i mechanik będzie szukał usterki.
    Próbowałem również drugim kluczykiem, ale również bez rezultatu. Becia po prostu umarła -:(

  6. #16
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Są bezpieczniki na 100% pod podłogą.

    Immobilizer nie może zgasić silnika!!! A to on odpowiada za odcięcie rozrusznika oraz lewarek zmiany biegów jak będzie widział inny bieg jak p i n.
    Jak silnik zgasł w czasie jazdy to znaczy że gdzieś była jakaś przerwa w obwodzie. Tym bardziej że nie było komunikacji z silnikiem.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Ok, a od czego konkretnie są te bezpieczniki pod fotelem? Skrzynię mam manualną. Czy mogę podmienić DME z takim samym numerem? Być może mechanik będzie miał taki sam DME tylko czy zadziała z moim EWS ?

  8. #18
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Który rok auta i miesiąc. Jak jest powyżej 96 to nie zadziała. DME nie ma wpływu na kręcenie rozrusznikiem. Te bezpieczniki pod fotelem to główne bezpieczniki na prawie całe auto.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Rok auta '94,więc może zadziała,powiem mechanikowi w takim razie ,żeby sprawdził te bezpieczniki pod fotelem. Odezwę się niebawem jak będę miał dostęp do sieci.
    Pozdrawiam

  10. #20
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    To nie kwestia Twojego auta tylko auta z którego jest sterownik.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •