Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: fajny bajer-przycisk start-stop.

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    308
    BMW
    golf III
    Skąd
    wroclaw
    tak mi się wydaje , że to mogłoby pasować do e65 , no może z bólem do e38 , do e32 w ogóle a o e23 to nawet nie wspominam

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Odkopuję :) Znalazłem naprawde ładny, pasujący do e38 (w miarę) i w dodatku łatwy w montażu przycisk START od BMW e70/e71 (X5 X6)

    źródło: http://allegro.pl/bmw-x5-e70-e71-prz...091736951.html


    Widziałbym go przy wybieraku pod rozpiską biegów PRND, w tym czarnym plastiku łatwo by się go zamontowało i pasowałby np. do gałki wybieraka z chromem.

    Wiocha czy nie?


    Jak już wysłucham zjebek chciałbym zaproponować jak bym ja to widział:

    Mamy na forum kolegów elektroników, którzy na pewno potrafią zbudować taki systemik przekaźników aby pojedyncze impulsy pochodzące np. z diody P przy wybieraku skrzyni czy załączonego alarmu powodowały określoną akcję.



    Tak bym to widział:

    1.Otwieramy auto z pilota, przekaźnik traci/otrzymuje jakiś sygnał związany z otwarciem centralnego z pilota i włącza obwód przycisku.

    2.Wsiadamy z kluczykiem w kieszeni - moduł EWS jest aktywny (wtedy wkładamy kluczyk w stacyjkę) lub na stałe wyłączony (np transponder z jednego pilota umieszczamy na stałe przy stacyjce)

    3.Warunkiem działania obwodu guzika jest także załączona dioda P lub N na wybieraku przez co nie zgasimy przypadkiem auta w trakcie jazdy

    4.Ponieważ bez zapłonu nie zadziała starter możemy sobie wciskac start do woli bez zadnej reakcji

    5.Dłuższe przytrzymanie przycisku (2s) powoduje włączenie zapłonu (pozycji 2 stacyjki), kolejne dłuższe przytrzymanie (2s) kiedy jest włączona - wyłączenie zapłonu

    6.Krótkie wciśnięcie przycisku aktywuje rozrusznik i dzięki Komfort-start silniczek sobie ładnie odpala.

    7.Analogicznie do punktu 5 - dłuższe naciśnięcie (2s) wyłącza zapłon przez co silnik gasnie (przycisk aktywny tylko na P i N)

    Załączenie alarmu czy tez po prostu zamknięcie centralnego dezaktywuje przycisk uniemożliwiając robotę Panu złodziejowi (tzn. jest tak samo trudna jak bez przycisku :P) ponieważ po wybiciu szyby nie da się otworzyć od środka zaryglowanych wcześniej drzwi (pipek nie wyskoczy)



    Podoba Wam się taka koncepcja? Jak widzicie to od strony technicznej?
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 27-02-2012 o 19:51

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar krzysiek7er
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    661
    BMW
    brak... tym czasem Omega B FL 2.2
    Skąd
    Finlandia
    Ja bym zmienił umiejscowienie. Zamontować w popielniczce tak ja w filmie "Transporter" miał klawiaturkę, to tu przycisk. Przycisk schowany, nie widać, i przypadkowo sobie nie wciśniesz podczas jazdy. A co do strony technicznej to musiał by się obeznany w tym temacie wypowiedzieć.

    P.S Bardzo bogaty artykuł o w/w przycisku. Co potrzebne i jak zamontować. Czy działa, jak się sprawdza, ew. poprawki
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586635.html
    Ostatnio edytowane przez krzysiek7er ; 27-02-2012 o 19:57

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Gadałem z kumplem który m.in. zrobił mi AUXa w MK1 mówi że to bułka z masłem zrobić to co opisałem :)

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    dla elektronika to prosta sprawa, tylko po co to komu ? nie lepiej po prostu w ulamek sekundy przekrecic kluczyk w stacyjce zamiast tych kombinacji z wciskaniem/przytrzymywaniem guzika ? :) taki przycisk ma sens w autach ktore sie samoczynnie otwieraja w momencie gdy zblizymy sie z kluczykiem w kieszeni do drzwi. Wowczas wsiadamy, wciskamy i odpalamy, bez szukania klucza po kapsach ale w innym wypadku to bedzie tylko dziecinna zabawka, moim zdaniem wiocha.

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Jest mozliwosc zrobienia keyless go z uzyciem komunikacji IR, nie pytalem przez telefon o szczegoly.

  7. #17
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta

    Wiocha czy nie?

    Wedlug mnie to nie ale zapomnij, ze to jest chrom... raczej taki plastikowy :) ps. masz galke zmieny biegow od L7?
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 28-02-2012 o 19:51

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    nie mam, gdybym mial stala by juz pewnie w dziale sprzedam hehe :P droga rzecz.

    Mam ochote zrobić sobie keyless'a - koszt znikomy (do 200zł) a bajer konkretny :)

    Czy blokada kierownicy jest obowiązkowa? Jak jest rozwiązana w autach bez kluczykow?

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    254
    BMW
    E38 740i + Porsche Cayenne 4.5
    Skąd
    Cheіmno
    ale tak naprawdę to po co to ? :(

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    A po co felgi 18" i lampy ze srebrnym środkiem??

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •