Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: [ elektronika] Wartości spalania w teście nr 5

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków

    [ elektronika] Wartości spalania w teście nr 5

    Mam pytanie czy te wartości spalania w teście nr 5 są realne. Moja 740 przy delikatnej jeździe( bujanie się 50 km/h po wsi :D ) pokazała 11.6 l/100 w tym teście i utrzymuje się cały czas w granicach 12.5 -13.5, nie jeżdżę prawie w ogóle po mieście. Verbauch 1 i 2 pokazuje mi 17.2 i cały czas spada ale dość wolno. Ale miałem odłączony aku i zrobiłem od tego czasu jakieś 400 km. Po ilu km to spalanie powinno się ustabilizować?

  2. #2
    ---------------
    Ostatnio edytowane przez Damias ; 16-02-2011 o 12:21
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    To wiem, ale takie podobne spalanie 12.5 -13.5 utrzymuje się cały czas w tym teście sprawdzam codziennie .

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    195
    BMW
    e34m
    Skąd
    torun
    A czy sa jakies dane na podstawie ktorych mozna sprawdzic dzialanie przeplywek tak jak np. w m5 e39 w tescie 04? Tam jest pokazane chwilowe i na bazie wartosci wiadomo cz przeplywka pokazuje w normie czy za malo.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    Nie wiem ale chyba nie tu w teście 4 są pokazywane cyfrowo wartości chwilowego zużycia paliwa taki jakby ekonomizer tylko cyfrowy pokazuje dokładnie w l/100 i l/h

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,677
    BMW
    e32 735ia + dupowóz :D
    Skąd
    mazury
    Blog
    21
    to może mnie ktoś podpowie :P Normalnie w kompie OBC jest średnie spalanie VERBR I i VERBR II oraz po odblokowaniu OBC są ukryte testy/funkcje jak np;

    1. Test komputera;
    2. Aktualne spalanie (litrów / 100km);
    3. Aktualne spalanie (litrów / godzinę);
    4. Średnie spalanie (litrów / 100km);
    5. Aktualny zasięg;
    6. N / A;
    7. Średnia ilość paliwa w zbiorniku (litry);
    8. Aktualna prędkość;
    9. Prąd „R” (prąd akumulatora)
    10. Kraj / Język wyświetlanych funkcji (USA, Hiszpański, Niemiecki, Japoński, etc.);
    11. Zegar AM / PM;
    12. Średnia prędkość;
    13. ETA;
    14. Data systemu komputera;
    15. Diagnostyka;
    16. N / A;
    17. Dane samochodu;
    18. Zmiana sygnału alarmu;
    19. Zablokować / Odblokować OBC;
    20. Korekcja pojemności zbiornika;
    21. Repetowane wszystkich błędów (oprócz Service Light)


    ... teraz pytanie,z miesiąc temu miałem odłączony aku podczas wymiany tłumika.A spalanie na tych testach różni się następująco;

    VERBR I i II - 22-23l/100
    Test nr 4 - 17,9-18.2

    z czego bierze się ta różnica?Dodam że parę razy śmignałem na LPG żeby rozruszac instalację bo w mieście nieużywam-stąd się mogły wziąśc różnice?Pali "na oko" właśnie 17-18l/100 (odcinki 4-6km + światła :P ) i niewiem skąd te 23l/100km na głównym

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    195
    BMW
    e34m
    Skąd
    torun
    Sorki w takim razie pomylilem test. Chodzilo mi o test z aktualnym zuzyciem (jak pisze maciek test 3).
    W m5 e39 pisza, ze ma wskazywac na 3cim biegu przy ogniu ok 140l/h a jak to wypada np w m60b40 wie ktos?

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,677
    BMW
    e32 735ia + dupowóz :D
    Skąd
    mazury
    Blog
    21
    Camil ja niejestem pewny czy kolejnośc w e39,e38,e32 jest taka sama-a w e39 niema przypadkiem takiej kolejności??


    1. Wyswietla nr VIN i inne , dodatkowe dane.
    2. Test zegarów
    3.a,b dane dotyczace wskazan inspekcji
    4a Spalanie w l/100 km
    4b- Spalanie w l/h
    5- Średnie spalanie , wykorzystywane do wskazan zasiegu
    5b - zasieg
    6a- ilosc paliwa w baku
    6b- usredniona ilosc paliwa w baku
    7 a temp cieczy chłodzącej
    7b obroty silnika
    8. predkosc chwilowa
    9. napiecie akumulatora
    10. jezyk
    11. Przełaczanie formatu godzinowego am/pm
    12. Średnia predkosc VANK: xx,x (kph)
    13. ETA ANK:xx:xx
    14. Data oprogramowania (ROM Code) ROM:
    15. Info diagnostyczne DIAG:
    16. "" PORT:
    17. Dane pojazdu PROM:
    18. Sygnał alarmu HORN: DTON or [DTON flashing]
    19. Odblokowanie OBC LOCK: ON/ OFF
    20. Korekcja wskazan spalania KVBR: 1000
    21. RESET OBC

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar MariuszE38
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    1,161
    BMW
    Sprzedane
    Skąd
    Toruń
    W e38 jest taka kolejność jak podałeś teraz maaciek.
    ex:
    E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
    E38 728iA Shadowline Individual
    E53 X5 4,4i Sport Pack

  10. #10
    Cytat Zamieszczone przez e32maaaciek Zobacz posta
    20. Korekcja wskazan spalania KVBR: 1000
    Odświeżę trochę temat. Jaka wartość ma być tu ustawiona? Bo u mnie również są rozbieżności miedzy wskazaniami komputera i testem NR. 5.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •