Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Jak odpowietrzyć m30 ?

  1. #11
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Witam ,postępuj jak pisze kolega
    Cytat Zamieszczone przez rom86
    odkręciłem odpowietrznik na termostacie i lałem płyn do zbiorniczka aż mi zaczął lecieć przez odpowietrznik[ na zgaszonym silniku] Później odpaliłem auto, ogrzewanie na full,
    i tak odczekaj, do uzyskania temperatury pracy silnika(strzałka na zegarach pionowo),uzupełniając płyn i popuszczając odpowietrznik, sprawdź czy odpowietrzenie chłodnicy działa (przy podwyższonych obrotach powinna lecieć strużka płynu tuż pod korkiem w naczyniu wyrównawczym) ,jeśli wszystko jest jak piszę ,dolej płyn do stanu,zakręć korek i powinno być dobrze ,to że węże robią się twarde to normalny objaw ,ciśnienie w układzie 2,0 Bar
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar DoDominik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    503
    BMW
    e32 m30b30 88'
    Skąd
    Kluczbork
    Blog
    9
    a czy możliwe jest że jak mam walnięte wisco i brakuje jednej łopatki przy wentylatorze to coś się przegrzewa i uniemożliwia mi poprawne odpowietrzenie ?

    ________________________________________

  3. #13
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Przy temp. jakie ostatnio panowały, wisko to podstawa,szczególnie jazda w mieście.
    Jeżeli jeździsz i na wskaźniku temp. wskazówka jest w pionie to jest ok,ale przy padniętym wisko musisz pilnować temp. albo je wymienić na nowe, a co do odpowietrzenia to nie ma wpływu
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    11
    BMW
    E34 M-technik
    Skąd
    Warszawa
    odkrec odpowietrznik, sciagnij wezyk (ten maly) z chlodnicy ktory idze do zbiorniczka wyrownawczego dolewaj wody do zbiorniczka i czekaj az bedzie leciala woda z tego krućca (na zgaszonym silniku) jak bedzie leciala zaloz wezyk spowrotem, dolewaj wody az z odpowietrznika tez bedzieleciala woda (mozesz tez odkrecic czujnik przy odpowietrzniku tam tez zawsze sie powietrze zbiera, jak odkrecisz bedzie szybciej). zakrec zbiorniczek. odpal, niech chwile pochodzi na odpalonym odkrec odpowietrznik az bedzie leciala woda, zakrec i czekaj na odpalonym az temp pojdzie do pionu (moze pojsc ciut dalej,az termostat pusci) poczym znowu odpowietrznik odkrec az poleci woda. powinno byc ok. jak nnie, mozesz miec zapchane wejscie w zbiorniczku wyrownawczym od tego malego wezyka, jak odpalisz to zobacz na odkreconym zbiorniczku czy pododaniu lekko gazu (powiedzmy trzymajac na 2000obr leci woda swobodnym strumieniem, czy ma problemy zeby przeleciec) jak cos wes jakis spinacz czy cos takiego i sproboj przepchac bo i takie problemy juz mialem...

    mam nadzieje ze cos pomoze :)

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar DoDominik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    503
    BMW
    e32 m30b30 88'
    Skąd
    Kluczbork
    Blog
    9
    Ehh znów cos :P

    Odkręciłem ten mały wężyk co jest od odpowietrzania i się okazało że zatkany lecz odkręciłem go przy zbiorniczku i się okazało że jest drożny tylko ten kanał przy zbiorniku nie ma przejścia...
    Ma ktoś jakiś sposób żeby go udrożnić ?

    ________________________________________

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    38
    Ja użyłem drutu,a potem rozwierciłem cienkim wiertłem i jest ok.

  7. #17
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Ehh...no to ja odświeżę temacik, bo problem z odpowietrzeniem M30 dotknął i mnie...
    A więc płyn miałem spuszczony do zera...potem układ zalałem wodą w celu przepłukania, ale pomyślałem, że jak już mam zalaną tą wodę, to spróbuję odpowietrzyć.
    Weszło mi 10 L wody, potem odkręciłem odpowietrznik, odpaliłem. zagrzała się, bo wskaźnik doszedł do pionu, ale nie ma ciepłego powietrza w aucie wcale...
    Nie wiem co dalej... czy może ma to związek z tym, że przy okazji wymiany płynu usunąłem zbędny mi reduktor (parownik) gazu, gdzie był na nim obieg płynu, a węże źle połączyłem ze sobą...?

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    7
    BMW
    e34 m30b35
    Skąd
    Wroclaw
    dotknij elektrozaworow ogrzewania, jezeli waz przed nimi jest cieply a za nimi juz nie to masz przyczyne

  9. #19
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Ehh...no w sumie już sobie dałem radę...auto odpowietrzone a w środku sauna...wszystko działa...
    Ale na początku węże idące do elektrozaworów były zimne, czyli obstawiam, że było tam powietrze...więc nie mając już pomysłów zostawiłem autko w spokoju...
    Na drugi dzień znów poszedłem spróbować...odpowietrzałem na termostacie...potem te śruby na 19 obok i między czujnikami...ściskałem też węże gumowe...aż w końcu poczułem, że do zaworów idzie ciepło...po czym we wnętrzu też już zaczęło grzać.
    Czyli ogólnie mogę powiedzieć, że jakoś się z tym uporałem...choć muszę to spuścić i zalać Prestone (bo to płukanie wodą było oraz próba odpowietrzenia)...ale chyba teraz, to no problem...

    Btw... dzięki bodo za zainteresowanie tematem...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •