Witam.
jest to tylko część wątku ABS/ASC . wyciąłem podsumowanie całej operacji. teraz gdy usunąłem problem zaczął bym od tego :


witam.
Problem ASC rozwiązany .
ale od początku :
jakiś czas temu umarło ASC , ja sam , mechanicy no i koledzy próbowaliśmy rozwiązać problem i imaliśmy się wszystkich pomysłów jakie wpadły nam do głowy , wymiana pompy wspomagania - kilka razy - sprawdzanie elektroniki , czujników , podmiana kompa ABS ASC ,a wreszcie dołożenie akumulatora ciśnienia na wyjściu z pompy ASC+T - to ostatnie pomogło na jakiś czas ale też umarło .
częściowo się poddałem a częściowo czekałem do momentu rozbierania silnika aby mieć lepszy dostęp do emulatora ASC.
Test ASC na kontrolkę pokazywał cały czas 18 mignięć czyli wyciek/ przeciek (gdzieś w moich postach wcześniejszych wstawiłem rozpiskę co znaczy dana ilość mignięć )ale nigdzie nic nie ciekło nie wyciekało pomimo tego że moje wspomaganie od zawsze pracuje na ATE-fie Dot III o którym co niektórzy piszą że rozszczelnia układ ? ..
razem ze skeYt-em zaczęliśmy znowu kombinować jak rozwiązać ten problem - jemu też umarło ASC - wielogodzinne dyskusje telefoniczne - ło będą niezłe rachunki - zmobilizowały mnie do wyjęcia emulatora ASC co niestety wiązało się z rozebraniem połowy oprzyrządowania silnika , wyjęcie pompy hamulcowej etc etc.wymontowałem emulator , są tam dwie wtyczki które były w niezłym stanie - czyste nie pośniedziałe - ale po zdjęciu plastikowej osłony znalazłem '' ukrytą wtyczkę '' strasznie zaśniedziałą i raczej bez styku. poczyściłem , po psikałem poskładałem no i wkładam do auta cały szczęśliwy że mam usterkę . ale niestety po złożeniu wszystkiego - razem z hamulcami - ASC nie działa więc taka lekka podłamka . kupiłem na allegro taką samą pompę ASC z myślą że ją rozbiorę sprawdzę mechanicznie czy wszystkie zaworki działają a skeyt miał ją sprawdzić pod kątem elektronicznym . jakież było moje zdziwienie jak dostałem olejem po oczach w momencie odkręcenia odpowietrznika tejże pompy olej trysnął na jakieś 8-10 metrów przez warsztat nie oszczędzając mnie heheheh .
zastanowiło mnie to ponieważ ta pompa z Allegro nie miała powkręcanych żadnych przewodów hamulcowych i nie wiadomo jak długo leżała u gościa w garażu a jednak trzyma ciśnienie .moja pompa w aucie natomiast po odkręceniu odpowietrznika nie wykazywała żadnej chęci ulania płynu więc myślę nie rozbieram tylko podmieniam pompy . kolejny wieczór i pół nocy zarwane ale pompa przełożona , odpowietrzona , hamulce odpowietrzone i jazda . Wszystko działa w każdej sytuacji pojechałem specjalnie na szutrówkę i tam piłowałem ASC działa idealnie .
po przyjeździe do domu robię test kontrolki ASC - miga 18 razy czyli tak jakby dalej przeciek , kasuje więc błędy sterownika ASC i kontrolka miga 1 raz = żadnych błędów.
reasumując jeśli też macie takie problemy na samym początku należy sprawdzić czy pompa ASC trzyma ciśnienie na wyłączonym silniku , jeśli nie to jest do wymiany lub naprawy - starą pompę chce rozebrać i zobaczyć czy padł akumulator ciśnienia w niej wbudowany czy może jakiś zawór zwrotny.
Jeszce raz dzięki wszystkim za sugestie i porady a w szczególności skeYT-owi i banolowi.

SkeYT '' wsiadł '' mi na ambicje i zmotywował do działania - flaszkę mu wiszę albo nawet dwie.
Pozdrawiam kanap

w razie pytań piszcie lub dzwońcie do mnie 609 508 876 lub skeYT-a .