-
Zaawansowany Użytkownik
'27-signal for idle speed increase faulty' ponawiam pytanie, czy ktos moze mi podpowiedzieć w czym może tkwić problem nie działającego ASC?
-
Doświadczony Użytkownik
moze problem z tps-em,a jakie masz koła??bardzo sie róznią osiami(wysokosc kół)
-
Zaawansowany Użytkownik
wszystkie 4koła są tej samej wysokosci, wiec odpada, jakis czas temu jeszcze czasami zatrybiło asc, tak jakby cos nie łączyło, od dłuższego czasu nawet na chwile nie zadziała.
-
Doświadczony Użytkownik
może podmień tpsy z przepustnic albo czujniki od abs-u do sprawdzenia (u siebie mam inny problem z ASC ale jeszcze musze koła zmienić na tą samą wielkość by myśleć co dalej)
-
Zaawansowany Użytkownik
Z czego zczytywana jest prędkosc kół w e32 740? Bo tłumacząc ten błąd wychodzi ze 'bład wzrostu prędkosci kół na biegu jałowym'. Pamietam też że po podpieciu jej pod kompa nie pokazywała prędkosci na kołach.
-
Początkujący Użytkownik
Witam.
jest to tylko część wątku ABS/ASC . wyciąłem podsumowanie całej operacji. teraz gdy usunąłem problem zaczął bym od tego :
witam.
Problem ASC rozwiązany .
ale od początku :
jakiś czas temu umarło ASC , ja sam , mechanicy no i koledzy próbowaliśmy rozwiązać problem i imaliśmy się wszystkich pomysłów jakie wpadły nam do głowy , wymiana pompy wspomagania - kilka razy - sprawdzanie elektroniki , czujników , podmiana kompa ABS ASC ,a wreszcie dołożenie akumulatora ciśnienia na wyjściu z pompy ASC+T - to ostatnie pomogło na jakiś czas ale też umarło .
częściowo się poddałem a częściowo czekałem do momentu rozbierania silnika aby mieć lepszy dostęp do emulatora ASC.
Test ASC na kontrolkę pokazywał cały czas 18 mignięć czyli wyciek/ przeciek (gdzieś w moich postach wcześniejszych wstawiłem rozpiskę co znaczy dana ilość mignięć )ale nigdzie nic nie ciekło nie wyciekało pomimo tego że moje wspomaganie od zawsze pracuje na ATE-fie Dot III o którym co niektórzy piszą że rozszczelnia układ ? ..
razem ze skeYt-em zaczęliśmy znowu kombinować jak rozwiązać ten problem - jemu też umarło ASC - wielogodzinne dyskusje telefoniczne - ło będą niezłe rachunki - zmobilizowały mnie do wyjęcia emulatora ASC co niestety wiązało się z rozebraniem połowy oprzyrządowania silnika , wyjęcie pompy hamulcowej etc etc.wymontowałem emulator , są tam dwie wtyczki które były w niezłym stanie - czyste nie pośniedziałe - ale po zdjęciu plastikowej osłony znalazłem '' ukrytą wtyczkę '' strasznie zaśniedziałą i raczej bez styku. poczyściłem , po psikałem poskładałem no i wkładam do auta cały szczęśliwy że mam usterkę . ale niestety po złożeniu wszystkiego - razem z hamulcami - ASC nie działa więc taka lekka podłamka . kupiłem na allegro taką samą pompę ASC z myślą że ją rozbiorę sprawdzę mechanicznie czy wszystkie zaworki działają a skeyt miał ją sprawdzić pod kątem elektronicznym . jakież było moje zdziwienie jak dostałem olejem po oczach w momencie odkręcenia odpowietrznika tejże pompy olej trysnął na jakieś 8-10 metrów przez warsztat nie oszczędzając mnie heheheh .
zastanowiło mnie to ponieważ ta pompa z Allegro nie miała powkręcanych żadnych przewodów hamulcowych i nie wiadomo jak długo leżała u gościa w garażu a jednak trzyma ciśnienie .moja pompa w aucie natomiast po odkręceniu odpowietrznika nie wykazywała żadnej chęci ulania płynu więc myślę nie rozbieram tylko podmieniam pompy . kolejny wieczór i pół nocy zarwane ale pompa przełożona , odpowietrzona , hamulce odpowietrzone i jazda . Wszystko działa w każdej sytuacji pojechałem specjalnie na szutrówkę i tam piłowałem ASC działa idealnie .
po przyjeździe do domu robię test kontrolki ASC - miga 18 razy czyli tak jakby dalej przeciek , kasuje więc błędy sterownika ASC i kontrolka miga 1 raz = żadnych błędów.
reasumując jeśli też macie takie problemy na samym początku należy sprawdzić czy pompa ASC trzyma ciśnienie na wyłączonym silniku , jeśli nie to jest do wymiany lub naprawy - starą pompę chce rozebrać i zobaczyć czy padł akumulator ciśnienia w niej wbudowany czy może jakiś zawór zwrotny.
Jeszce raz dzięki wszystkim za sugestie i porady a w szczególności skeYT-owi i banolowi.
SkeYT '' wsiadł '' mi na ambicje i zmotywował do działania - flaszkę mu wiszę albo nawet dwie.
Pozdrawiam kanap
w razie pytań piszcie lub dzwońcie do mnie 609 508 876 lub skeYT-a .
-
Zaawansowany Użytkownik
Co do tego testu ASC, nie wiem czemu ale u mnie on nie działa. Moge cos zle robić? Kluczyk w stacyjke, wciskam pedał hamulca, wciskam pedał gazu (cały czas trzymam je razem tak?) i przekrecam w pozycje 1 i powinno zacząć mrugać? U mnie to nie trybi..
-
Początkujący Użytkownik
eeee nie . u ,mnie troche inaczej:
wciskam hamulec , naciskam włącznik ASC - włączam stacyjkę wszystko trzymam do momentu aż kontrolka ASC zacznie migać puszczam hamulec i guzik ASC liczę mignięcia
Opis włączania ''migania''
1: stacyjka pozycja 0
2: wciskamy asc i trzymamy
3: wciskamy pedał hamulca i trzymamy
4: włączamy stacyjkę , ASC zaczyna migać , można puścić ASC ,
hamulec
5: liczymy mignięcia
6: sprawdzamy z listą
7: wiemy co jest padnięte.
Ostatnio edytowane przez kanap ; 13-11-2013 o 20:32
E32 750 i wszystko jasne
-
Początkujący Użytkownik
tu masz pełną rozpiskę błędów - wycięte z mojego postu - kurde to już 7 lat temu
przez Kanap » Śro Lut 01, 2006 8:58 pm
Witam. Wiem że kolejny raz poruszam temat ASC, ale mam pełną listę kodów '' migania kontrolki'' ASC .Moi wspaniali koledzy z rodziny BMW opisywali kody do pozycji 10 , mnie natomiast udało się wyszperać - dostałem od znajomego mechanika- pełną liste aż do pozycji 23.tłumaczenie zostawiam lepszym odemnie.
A więc :
1:No fault
2:EMS fault
3:Motronic fault
4:Wheel-speed-sensor fault, rear left
5:-----------------------------, rear right
6:-----------------------------,front right
7:-----------------------------,front left
8:ABS solenoid-valve fault, rear left
9:----------------------------, rear right
10:---------------------------,front right
11:---------------------------,front left
12:ASR solenoid-valve fault, rear left
13:---------------------------,rear right
14:Valve-relay fault
15:Return-punp fault
16:Booster-valve fault
17:Long-term fault, pressure monitoring
18:Leakage fault
19:pressure fault
20:Transmission influencing line fault
21:ABS/ASR controller fault
22:TD-signal fault
23:Option pin, line fault
ufff to tyle życzę powodzenia w diagnozowaniu usterek ASC , mnie niestety szczęścia brak i moje ASC złośliwie świeci prosto w twarz.
-
Zaawansowany Użytkownik
To zaraz lece sprawdzic czy cos mi to powie hehe, a Ty masz samo ASC czy ASC+T? Chociaż ten test to mysle że tak samo sie powinno robic w obu przypadkach.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum