Cytat Zamieszczone przez Marcin-e32
Cześć,

Mój mechanik jest obłożony do końca tygodnia, natomiast ja muszę mieć auto gotowe do piątku i pojawiło się widmo wymiany pasków samodzielnie. Zdecydowałem się na wymianę bo nie wiem kiedy ostatnio były wymieniane, nie wyglądają już najlepiej i chciałbym uniknąć przykrych niespodzianek w trasie.

Teraz pytanko, jak się do tego zabrać, na co zwrócić uwagę i na jakie problemy mogę natrafić po drodze? :) Niby temat banalny, ale wolę popytać i zrobić dobrze, niż później pluć w brodę, że nie zapytałem :)

Pozdrawiam,
Marcin
1. najpierw zdjąć wisco potem pasek od niego
2. koło pasowe na którym jest visco lepiej odkręcić gdyż inaczej ciężko będzie założyć nowy pasek
3. paski od klimatyzacji i wspomagania najlepiej przeciąć do ściągania
4. pasek od wspomagania ma zapewne zerwaną regulację i żeby go naprężyć trzeba czymś zaprzeć się o alternator
5. pasek od klimatyzacji jest za krotki żeby go normalnie nałożyć, trzeba nałożyć go lekko na koła a następnie poruszać silnikiem za pomocą wału kluczem chyba 32 nasadkowym.