Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Wątek: E 38 prośba

  1. #11
    użytkownik Awatar tomassi99
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    279
    BMW
    e38
    Skąd
    Biłystok
    Auto było już wcześniej na otomoto (jakieś pół roku temu). Na zdjęciach ładnie wygląda - nie ma do czego się przyczepic oprócz pomarańczowych kierunków na błotnikach.

    Jeśli byłbyś nią zainteresowany to mogę obejżec...

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    136
    BMW
    s280 w140
    Skąd
    UK
    witam, odnosnie tej
    http://otomoto.pl/bmw-730...-C11094651.html
    przebieg 240 tys jest malo realny, nikt nie kupuje diesla zeby stal w garazu
    lub czekal na okazjonalna niedziele. auto z zewnatrz prezentuje sie dobrze.
    aczkolwiek po zdjeciach wydaje mi sie ze maska od strony pasazera - miedzy reflektorem jest wieksza szczelina, moze to tylko optyczne zludzenie ale rzadko jest trafic na bezwypadkowy, bezstluczkowy egzemplarz.
    * hak nikt nie musial ciagnac czegos ciezkiego moze ze wzgledu bezpieczenstwa :]
    * czego zdjecie z wewnatrz jest niewyrazne ?

    auto jak kazde trzeba dokladnie sprawdzic i nie napalac sie jak szczerbaty na suchary :) tak jak ja to zrobilem. tak czy siak kupno 7er to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy na tym nudnym swiecie i kazda wydana zlotowka na to auto nie jest straconym pieniadzem
    pozdrawiam i zycze dobrego wyboru

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    19
    BMW
    e38 4,0D
    Skąd
    Jozefów
    Witam
    Tomassi99, dziękuję za propozycję obejrzenia, ale po długim procesie myślowym, będę jednak szukał jasnego wnętrza. Miałem ostatnio możliwość zobaczyć 7 z czarnym wnętrzem i przyznam iż jakbym miał patrzeć na to przez 3 godziny dziennie (bo tyle czasu spędzam w samochodzie) to chyba bym nie polubił tego samochodu. Jakoś ten bananowy środek taki weselszy jest.

    W tygodniu będę zawoził córkę na obóz na Kaszuby to może podjadę do Braniewa (znacznie bliżej niż z domu) zobaczyć ten egzemplarz, który jest w linku na początku tematu.
    Nie wiem czemu, ale jak już się człowiek przekonał do tego modelu, a jeszcze poczytał na forum co można z tym samochodem zrobić, to chciałby już nim jeździć.

    Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe informacje.

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    19
    BMW
    e38 4,0D
    Skąd
    Jozefów
    A co powiedzielibyście o tym samochodzie,
    http://otomoto.pl/bmw-740-740-d-245-...C13999344.html

    wiem że silnik 4,0 czyli niezgodnie z pierwotnymi założeniami, ale... "apetyt rośnie w miarę jedzenia".

    Dziś przy niedzielnym obiedzie, brat mnie usilnie przekonywał, że jednak BMW 7 to powinno mieć 4,0 w dieslu, bo to inaczej jeździ i brzmi. A 3,0 to niby też jest fajne, ale zawsze lepiej mieć te kilka koni więcej niż ich nie mieć. Może nie zawsze się z nim zgadzam, ale kontynuując poszukiwania 3,0, trafiłem na powyższy link. Pozostałe założenia się zgadzają, łamane fotele, jasne wnętrze, szyberdach. No może brak w nim podwójnych szyb i kilku dodatków, ale czytając forum i poczynania jego członków, to wiem że nie jest problemem ich dołożenie. Wielkie wyrazy uznania dla tych, którzy to uczynili i dodatkowo tak ładnie opisali. Tak ładnie, że aż się chce mieć takie auto, aby móc zrobić z nim to samo.

    m

  5. #15
    użytkownik Awatar tomassi99
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    279
    BMW
    e38
    Skąd
    Biłystok
    Auto z twojego linku ma halogeny od wersji benzynowej co może świadczyc o wypadkowości. Połamane klapki nawiewów również nie wróżą nic dobrego. O przebiegu nie wspomnę, poduszki boczne (w drzwiach) tylko z przodu w aucie z października 2000r. Dziwne? Brak podgrzewania foteli i mała navi. To tak z biegu - ogólnie jestem na nie.

    Silnik 4.0d jest bardzo kontrowersyjną jednostką. Sporo mitów krąży na jego temat. Ma tyle samo przeciwników co zwolenników. Ogólnie chwalony przez właścicieli. Znienawidzony przez niektórych właścicieli jednostek benzynowych, bo ten dieselek potrafi im ,,skopac tyłek,,. Na pewno owe V8 jeździ i brzmi inaczej. 560 Nm mówi samo za siebie. Spalanie tylko delikatnie większe od 3.0. Ale...zastanawiałeś się nad kosztami utrzymania?
    Głupie filtry powietrza masz x2, przepływomierze x2, turbinyx2. Ogólnie większośc części jest droższych od 3.0. Często brak zamienników.Jeśli chcesz kupic 4.0 to musisz byc w 100% (albo i więcej) pewny sprawności silnika, bo okaże się workiem bez dna. Jeśli znajdziesz dobrze utrzymany egzemplarz M67 będziesz zadowolony.

    Takie jest moje zdanie...

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    19
    BMW
    e38 4,0D
    Skąd
    Jozefów
    Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Przyznam iż jako laik w tym temacie, zupełnie nie zwróciłbym na to uwagi.

    Co do samego silnika 4,0 to po tym jak napisałem prośbę o informację o tym modelu, trafiłem na wątek w forum dotyczący tego silnika. No i przyznam iż dopiero po jego lekturze, mam mętlik w głowie.
    Z jednej strony, skoro pali to niewiele więcej niż 3,0 i jest takim dobrym silnikiem, to chciałoby się go mieć. Z drugiej strony, wspomniane koszty utrzymania. Myślę, że z podwójnymi kosztami filtrów i pozostałych rzeczy eksploatacyjnych do dałbym sobie rade, natomiast już wymiana dwóch turbin mogłaby być problemem. Ale czy zawsze psują się dwie?
    I czy wszystkie części są rzeczywiście 10x droższe niż w 3,0.
    Dylemat pozostaje nadal. Radość jazdy w konfrontacji z bolesną rzeczywistością, szczególnie finansową. Trudno będzie znaleźć jakiś kompromis, ale w pewnym momencie będzie trzeba podjąć decyzję.
    Ostatnio po kilku latach przerwy, jeżdżę moim starym Volvo V70 98' z silnikiem 2,4T, i przyznam, iż radość z jazdy jest niesamowita, jeśli mowa jest o przyspieszeniu. Komfort pozostawia wiele do życzenia, ale ten silnik i skrzynia:)
    Dlatego też, z pewną dozą niepewności patrzę na silnik 3,0, czy będzie on wstanie oddać/dać radość z jazdy 7? Czy też dopiero odpowiednie doznania będą przy silniku 4,0. Nie mówię to o szybkiej jeździe, ale bardziej o dynamice.

    Zawsze można powiedzieć, że 750 w benzynie i gaz, ale gazu nie chcę, bo potrzebuję miejsce w bagażniku na wózek dla dziecka, a w koło wejdzie nieduża butla. Co najwyżej 80 (jeśli wogóle) a dla mnie oznacza to wizytę na stacji co 2-3 dni. Niby nie problem, ale praktykowałem to przez ostatnie pół roku przy silniku 5,4 w Fordzie Expedition i dziękuję.
    Koszty porównywalne, a komfort jazdy na jednym baku znacznie większy.


    A tobie jak się sprawuje ten silnik i jakie są realne wartości spalania, bo tego nigdzie nie udało mi się znaleźć.

    Jeszcze raz dziękuję za uwagi i oddaję się dalszemu wertowaniu ogłoszeń oraz oczekiwaniu na dalsze cenne uwagi i komentarze.

    m

  7. #17
    użytkownik Awatar tomassi99
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    279
    BMW
    e38
    Skąd
    Biłystok
    Jak do tej pory silnik sprawuje się u mnie bez zarzutu. Jedynie jakieś drobne usterki (typu urwany pasek bo na czas nie chciało mi się zmienic). Wprawdzie czeka mnie wymiana przepływomierzy (co chyba jest normą w M67), ale ogólnioe jestem zadowolony. Należy tylko zaznaczyc że przy przebiegu 430 000 auto jest regularnie serwisowane w ASO BMW.

    Temat spalania...
    Miasto - do 15l/100 na trybie sport i jazdą na wariata.
    Do 13l/100km przy dośc agresywnej jeździe. Około 10l/100 przy delikatnej.
    Trasa - do 8l/100km przy spokojnej, ale nie emeryckiej jeździe.

    Czy wszystko jest 10x droższe?,, Nie tak do końca. Po prostu niektóre elementy kosztują znacznie więcej od silnika 3.0. ,,Czy padają dwie turbiny na raz? ,, - nie. Tylko że na jednej sprawnej silnik nie da sobie rady więc wkrótce może czekac wymiana już obu. Na pewno przy użytkowaniu 3.0 pozostanie nutka niedosytu. Najlepiej było by przed kupnem usiąśc za sterami jednej jak i drugiej jednostki dla porównania realnych różnic. Byc może wtedy będzie Ci łatwiej dokonac wyboru.

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    19
    BMW
    e38 4,0D
    Skąd
    Jozefów
    W porównaniu do spalania jakie mam teraz, gdzie w mieście przy spokojnej jeździe wychodzi 12-13l/100 a przy agresywnej 16l/100. Trasa odpowiednio 10l/100 przy bardzo spokojnej i 12l/100 przy trochę bardziej dynamicznej ale nie agresywnej, to spalanie jeszcze w granicach akceptowalności.

    Gorzej będzie z próbnymi jazdami, bowiem z dotychczasowego doświadczenia wiem, że aby w pełni ocenić różnicę, to każdym z nich będę musiał przejechać około tygodnia czasu aby móc dokonać miarodajnego (o ile po tygodniu jazdy można mówić o miarodajnym) porównania. No ale cóż. Chwilowo i tak nie znalazłem żadnych dalszych ciekawych ofert, więc nie pozostaje nic innego jak tylko uzbroić się w cierpliwość i dalej wertować ogłoszenia.

    m

  9. #19
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    19
    BMW
    e38 4,0D
    Skąd
    Jozefów
    Jako że decyzja co do silnika jeszcze nie zapadła, znalazłem coś takiego

    http://otomoto.pl/bmw-730-d-idealna-...C12647613.html

    Oczami laika wygląda przyzwoicie:)

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Skąd
    Skierniewice
    za 30k to bym wolał 740d kupić. Ewentualnie 730d + czip. Kolega z forum Wiku jeździ zczipowaną 730d.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •