Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Wątek: [ elektryka] Wentylator z klimy na 3 piny

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    1. Nie rozumiem dla czego nie można sprawdzić poliftowego? W sumie jest też banalny!
    [...]
    Przewód żółty z czerwonym paskiem, cienki- prąd o napięciu zmiennym podawanym w zależności z jaką prędkością ma się kręcić wentylator, nie sprawdzałem jakie napięcie idzie gdy zasuwa pełną mocą podejrzewam, że minimum 12V, gdy chodzi najwolniej to napięcie jakie jest na tym przewodzie jest coś ok 3,5-4V
    Właśnie dlatego się poruszyłem w fotelu, bo wielu nie rozumie jak działa wentylator a Ty piszesz ze jest banalny. Do tego była szybka instrukcja jak sprawdzić, ponieważ byłeś po walkach ze swoim i wszystko wiadomo ;)

    Oczywiście nikt tu nie jest zadnym guru ale takich głupoty się z całą pewnościa nie pisze :)

    A pytań nigdy Za wiele. Pytaj kolego - pytaj śmiało. Bo pytać to nie wstyd - wstydem jest sadzić błędne informacje na tematy banalne (jak to określiłeś)

    Tak czy owak sprawa się przynajmniej częściowo wyjaśniła więc głowa go góry! :)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  2. #2
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Problem w tym, że twój post zabrzmiał jak pewnik(nie tej jeden z resztą, ale nieważne).
    Nie uważam się za wszechwiedzącego(bo to oznaka głupoty) i jak czegoś nie wiem, to wolę wybrać formę pytającą, gdzie jak popełnię gafę, to ktoś mnie poprawi i spoko.
    A teraz wyobraź sobie sytuację, ktoś szuka informacji przez google, na forum wejść nie może, ale boty indeksują całą zawartość. Zobaczy listę wyników i, w krótkim tekście przed linkiem, akurat trafi się twój post. Uzna to za pewnik. Co wtedy?
    Przez takie rzeczy powstają później mity na forach z którymi jest na prawdę ciężko walczyć.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  3. #3
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez sylwek7
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    1. Nie rozumiem dla czego nie można sprawdzić poliftowego? W sumie jest też banalny!
    [...]
    Przewód żółty z czerwonym paskiem, cienki- prąd o napięciu zmiennym podawanym w zależności z jaką prędkością ma się kręcić wentylator, nie sprawdzałem jakie napięcie idzie gdy zasuwa pełną mocą podejrzewam, że minimum 12V, gdy chodzi najwolniej to napięcie jakie jest na tym przewodzie jest coś ok 3,5-4V
    Właśnie dlatego się poruszyłem w fotelu, bo wielu nie rozumie jak działa wentylator a Ty piszesz ze jest banalny. Do tego była szybka instrukcja jak sprawdzić, ponieważ byłeś po walkach ze swoim i wszystko wiadomo ;)

    Oczywiście nikt tu nie jest zadnym guru ale takich głupoty się z całą pewnościa nie pisze :)

    A pytań nigdy Za wiele. Pytaj kolego - pytaj śmiało. Bo pytać to nie wstyd - wstydem jest sadzić błędne informacje na tematy banalne (jak to określiłeś)

    Tak czy owak sprawa się przynajmniej częściowo wyjaśniła więc głowa go góry! :)
    Jak pisałem, na oko sam wentylator wyglądał banalnie, myślałem, że cały sekret kryje się w jego sterowniku. U mnie była zrobiona dziurka od miernika w cienkim przewodzie i po latach śniedzenia w końcu się przerwał, oprócz tego zrobiłem troszkę pomiarów, które dały takie złudzenie, że to tylko kwestia zwiększania napięcia...
    Czasami mnie wkurza, że w tym aucie nic nie może być proste, standardowe i pospolite jak w pospolitym golfie :razz:


    Problem w tym, że twój post zabrzmiał jak pewnik(nie tej jeden z resztą, ale nieważne).
    Nie uważam się za wszechwiedzącego(bo to oznaka głupoty) i jak czegoś nie wiem, to wolę wybrać formę pytającą, gdzie jak popełnię gafę, to ktoś mnie poprawi i spoko.
    Spoko luzik
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  4. #4
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Jak pisałem, na oko sam wentylator wyglądał banalnie
    ;) A to nowina. Bo te co ja rozbierałem maja więcej elektroniki niz mój telefon komórkowy Poważnie i wcale nie jest najgorszy ;)

    A tak poważnie to najbardziej podoba mi się ostatni post:

    Spoko luzik
    Właśnie o to chodzi :)

    Trzymajcie się Pany
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  5. #5
    I wszystko byłoby ok, gdyby nie najbanalniejszy fakt.... Większość poruszanych tutaj kwestii jest opisana w ogólnodostępnej w sieci dokumentacji. WDS on-line, TIS... To są narzędzia, które z marszu weryfikują błędne przekonania. Wystarczy chcieć się im przyjrzeć bliżej. Coboss, jeśli chcesz być wyrocznią, poświęć trochę czasu lekturze i będzie spoko - luzik :)

  6. #6
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    witam panowie pojawił się problem z wentylatorem klimy 750 z 99roku z tego co zdołałem wyczytać jest to wentylator3 pinowy sterowany elektronicznie z modułu dme problem dotyczy dziwnego działania wiatrak rano działał prawidłowo włączał się po chwili od uruchomienia klimy temperatura płynu idealnie w pionie zostawiłem auto na parkingu na 15 min zapalone żona dzieciaki itp. wchodzę do buni a tam temperatura z pół centla od czerwonego pola wysiadam podnoszę mache żar jak w piecu sprawdzam visko zblokowane ok ale wentylator klimy stoi widać że dostaje jakiś impuls bo próbuje się załączyć raz pół obrotu w prawo po chwili lewo nie czekając pojechałem aby schłodzić auto po 4-5 kilometrach temperatura wróciła do pionu zatrzymałem się wentylator klimy działa stoje z 15 min i wszystko ok parkuje idę na basen po 5h wsiadam zapalam a tam temperatura w pionie a bunia stała w cienu trochę zwariowałem dojeżdżam do domu klima ok visko ok wentylator działa gaszę odpalam ponownie a wiatrak zaś nie może wystartować znowu podrygi prawo lewa 20 min klima na max działa temperatura w pionie nie wiem co o tym myśleć za tydzień Chorwacja gdzie szukać DME CO MNIE MARTWI CZY NOWY WENTYLATOR BO TE SĄ PONOĆ NIENAPRAWIALNE pisze w starym wątku z nadzieją że utonie pozdrawiam SŁAWEK

  7. #7
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez kruger32 Zobacz posta
    witam panowie pojawił się problem z wentylatorem klimy 750 z 99roku z tego co zdołałem wyczytać jest to wentylator3 pinowy sterowany elektronicznie z modułu dme problem dotyczy dziwnego działania wiatrak rano działał prawidłowo włączał się po chwili od uruchomienia klimy temperatura płynu idealnie w pionie zostawiłem auto na parkingu na 15 min zapalone żona dzieciaki itp. wchodzę do buni a tam temperatura z pół centla od czerwonego pola wysiadam podnoszę mache żar jak w piecu sprawdzam visko zblokowane ok ale wentylator klimy stoi widać że dostaje jakiś impuls bo próbuje się załączyć raz pół obrotu w prawo po chwili lewo nie czekając pojechałem aby schłodzić auto po 4-5 kilometrach temperatura wróciła do pionu zatrzymałem się wentylator klimy działa stoje z 15 min i wszystko ok parkuje idę na basen po 5h wsiadam zapalam a tam temperatura w pionie a bunia stała w cienu trochę zwariowałem dojeżdżam do domu klima ok visko ok wentylator działa gaszę odpalam ponownie a wiatrak zaś nie może wystartować znowu podrygi prawo lewa 20 min klima na max działa temperatura w pionie nie wiem co o tym myśleć za tydzień Chorwacja gdzie szukać DME CO MNIE MARTWI CZY NOWY WENTYLATOR BO TE SĄ PONOĆ NIENAPRAWIALNE pisze w starym wątku z nadzieją że utonie pozdrawiam SŁAWEK
    Sprawdz przewody ktore ida do wentylatora klimy, najprawdopodobniej uszkodzony jest ten cienki od sterowania nim.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  8. #8
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    DME raczej nie. Prędzej wentylator. Tym bardziej że próbuje startować. Czyli dme wysyła sygnał. Takie ruszanie to normalna usterka wentylatora.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    JA NIE MAM POLIFTOWEGO AUTA A WIATRAK KLIMY MAM NA 3 PINY:) ktos moze mi powiedziec o co tu chodzi?:) + do tego on nie dziala i musze poszukac innego na allegro i oszlaalem:) mam przedlift a wiatrak z poliftu wiec?: ) jakiego szukac?(rok dzialal dobrze... wiec na bank pasowal:))

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Były wiatraki na 3 piny, ale bez sterownika. Po prostu miały tylko 2 a nie 3 biegi.
    Sprawdź czy masz 3 tej samej grubości przewody, czy jeden znacznie cieńszy
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •