Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 51

Wątek: [ elektryka] Wentylator z klimy na 3 piny

  1. #21
    W przedlifcie to możliwe.

    Sprawdzono :]
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  2. #22
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Właśnie jestem po zabawach z wentylatorem więc.
    1. Nie rozumiem dla czego nie można sprawdzić poliftowego? W sumie jest też banalny!
    Przewód brązowy gruby- masa
    Przewód czarny gruby- stały prąd o stałym maksymalnym napięciu
    Przewód żółty z czerwonym paskiem, cienki- prąd o napięciu zmiennym podawanym w zależności z jaką prędkością ma się kręcić wentylator, nie sprawdzałem jakie napięcie idzie gdy zasuwa pełną mocą podejrzewam, że minimum 12V, gdy chodzi najwolniej to napięcie jakie jest na tym przewodzie jest coś ok 3,5-4V

    Zanim zabierze się ktoś za wymianę tego wentylatora należy sprawdzić czy po włączeniu klimatyzacji idzie jakieś napięcie na tym cienkim kablu bo często to on gdzieś zawodzi.
    Po włączeniu klimatyzacji na 16*C wentylator powinien załączyć się po chwili z reguły nie trwa to dłużej jak 2 minuty.

    Różnice na oko pomiędzy elektronicznym a elektrycznym wentylatorem są takie, że ten pierwszy ma wyraźnie 2 grube przewody i jeden sporo cieńszy kolory jak wyżej a wentylator elektryczny ma 3 przewody tej samej grubości lub względnie jeden z nich może być minimalnie cieńszy w zależności od modelu auta z jakiego pochodzi.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar oizo_pl
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    592
    BMW
    e65 730d indi.
    Skąd
    Gliwice
    ale jesteście pewnie ze da się uratować wentylator? bo jest co rozbierać i nawet nie wiem jak się za to zabrać
    bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
    obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual

  4. #24
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Elektryczny (przedliftowy) da się uratować wymieniając opornice.
    Elektronicznego (poliftowego) nie da się naprawić, teoretycznie może tak, na pewnym znanym forum elektroników bawili się tym ale nie wiem czy ktoś dał radę, operacja tak czy owak bardzo trudna i skomplikowana czt. szkoda czasu i kasy.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  5. #25
    Cytat Zamieszczone przez oizo_pl
    ale jesteście pewnie ze da się uratować wentylator? bo jest co rozbierać i nawet nie wiem jak się za to zabrać
    Ja naprawiałem silnik w moim aucie, robiliśmy też z S7 reanimację wentylatora w jego 7er. Jeśli nie dysponujesz kowalskimi narzędziami i nie wiesz, z której strony się zabrać za demontaż, to raczej odpuść sobie samodzielną walkę - szkoda Twoich nerwów.

  6. #26
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Przewód żółty z czerwonym paskiem, cienki- prąd o napięciu zmiennym podawanym w zależności z jaką prędkością ma się kręcić wentylator, nie sprawdzałem jakie napięcie idzie gdy zasuwa pełną mocą podejrzewam, że minimum 12V, gdy chodzi najwolniej to napięcie jakie jest na tym przewodzie jest coś ok 3,5-4V
    No właśnie. A czy sprawdzałes napięcie tylko miernikiem czy oscyloskopem?

    Jeśli tylko miernikiem sprawdziłes sobie napięcie to taki pomiar wsadź sobie bardzo głęboko w poważanie.... Serio. I nie doradzaj innym żeby sobie przytknęli cienki do plusa. Bierzesz odpowiedzialność za spalony wiatrak?

    Otóz podpowiem, że w tym cienkim przewodzie jest fala prostokątna. O zmiennym natężeniu stad na mierniku widać właśnie to zmienne napięcie. Pomierz sobie centralę CAN i tez Ci wyjdzie jakies napięcie. Czyli że też pracuje centrala na zmiennym napięciu?

    czasami krew mi sie gotuje jak czytam takie bzdury, a ze nie mogę usunąc posta to po prostu odpisuję ;D
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  7. #27
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,267
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Dokładnie. Zanim coś napiszesz to sprawdź najpierw sam czy twoja "teoria" jest prawdziwa. Najwyżej będziesz parę setek złotych w plecy, ale inni już nie.

    Chcesz sprawdzić wentylator to odpal DIS lub Inpę i uruchom go ręcznie. Inna opcja to generator, pytanie tylko jaką częstotliwość zadać, jakie napięcie na wyjściu oraz jakie wypełnienie impulsu.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  8. #28
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez sylwek7
    No właśnie. A czy sprawdzałes napięcie tylko miernikiem czy oscyloskopem?
    Tylko miernikiem, nawet nie wiem co to jest to drugie :)
    Skoro jest to takie skomplikowane to ok, napisałem co sprawdziłem i co widziałem i to wystarczy ludziom na sprawdzenie czy wszystko działa skoro wentylatora elektronicznego nie można podłączyć pod aku to może pod jakiś dużo słabszy zasilacz? W celu jego sprawdzenia oczywiście gdy nie ma możliwości podłączyć go pod auto :P

    Nie drzyjcie się tak od razu na mnie, na oko to wygląda banalnie prosto a że nie jeden na nie umarł to przyroda ;D
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  9. #29
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,267
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Tylko miernikiem, nawet nie wiem co to jest to drugie
    Masz bana na google? :P

    Cytat Zamieszczone przez coboss
    pod aku to może pod jakiś dużo słabszy zasilacz? W celu jego sprawdzenia oczywiście gdy nie ma możliwości podłączyć go pod auto
    Powtórzę to co już było napisane NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI

    Sygnał na przewodzie sterującym wygląda mniej więcej tak:


    Nie drzyjcie się tak od razu na mnie, na oko to wygląda banalnie prosto a że nie jeden na nie umarł to przyroda
    A co zrobisz jak ktoś sobie uszkodzi w ten sposób sprawny wentylator? Dodasz, że nie bierzesz odpowiedzialności na to co wypisujesz? To może lepiej nie pisać wcale?
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #30
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Spoko po to jest to forum, że się prostuje błędne teorie. Każdy to tutaj ceni.
    Nie zmienia to faktu, że nie można porozmawiać i pokombinować.
    Jak stawiacie wszystko w ten sposób, że nie można nic pisać jeżeli się nie wie czegoś na 1000% to może w ogóle należy zamienić forum na płatny serwis informacyjny?!
    Będzie 20 znawców a reszta będzie tylko pytała, broń boże dyskutowała...
    Owszem napisałem to zbyt pewnie ale w tym i tak daleko jest mi do mistrzów rzemiosła na tym forum.
    Usunąłem błędną informację i wszystko na temat!
    Na przyszłość- "jak człowiek" też można wytłumaczyć, że coś działa w bardziej skomplikowany sposób niż się wydaje. Bez sadzenia na kask bo xxxxx też mogę być

    (jakby co, to nie jest to uwaga do cursora tylko całkowicie ogólna)
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •