Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: moje E38 vs. Caprice LS1

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    7
    Witam,
    To mój wynalazek ;)
    Samochód służy do jazdy na co dzień. Kupiłem go ze względu na piękną linię, duże wnętrze, zawieszenie na ramie, prostotę konstrukcji i (tu paradoks) mając na uwadze ekonomię jazdy
    Jest to zupełnie odmienna wizja niż Siódemka. Auto miało być tanie, bezawaryjne i proste w obsłudze i bez zbędnej elektroniki (nie lubię elektroniki w samochodach) - takie też jest przez co mi się podoba i w niego inwestuję. Bajecznie tanie części zamienne i bezawaryjność sprawiają że jest to idealny powóz na każdy dzień. A przy tym ile zabawy. Nie jest taki cichy i kulturalny jak bmw, nie przyspiesza delikatnie mrucząc coś cichutko ale rwie asfalt i każdy pieszy w obrębie 1km wie że nie powinien teraz wchodzić na pasy a kierowcy wiedzą (niezależnie od mocy stereo) że nie należy teraz zmieniać pasa :P
    Safety first.

    Chciałbym zdementować kilka opinii tu wygłoszonych.
    1. Hamulce - świetnie radzą sobie z zatrzymaniem tego potwora. O ile w tym modelu wymagają zmiany (bo się przegrzewają) o tyle w zestawie z oryginalnym silnikiem (170hp) w zupełności wystarczą. Oczywiście przyjdą nowe, z C5 + tarcze na tył obecnie są gigantyczne bębny)
    2. @positiv Pamiętaj, że porównujesz samochód odpowiadający polskiemu polonezowi z klasą wyższą, pamiętaj o cenie obu modeli w swoich latach. Caprice kosztował ok $10000 a nie $50000.
    3. Co do bałaganu pod maską, no cóż. Marzą mi się chromowane pokrywy zaworów, wszystkie kabelki poukładane itd. Niestety polska pogoda nie pozwala na utrzymanie kultury pod maską. Poza tym, jak wszystko będzie tam tak jak należy (+supercharge, nowy dolot Ram Air itd) to wtedy zatroszczę się o wygląd

    Niestety bark szpery i marne przełożenie nie pozwalają wykorzystać potencjału silnika w pełni ale to się zmieni mam nadzieję już na wiosnę 2011 przy obecnym zestawie nie rzadko zdarza się*zerwanie przyczepności po kickdownie co nie jest przyjemne ale można się przyzwyczaić
    Zmianie ulegnie również zawieszenie, obecne nie było przewidziane do takiej mocy silnika.

    Cytat Zamieszczone przez EVAN
    Piękne auto. Zawsze mi się podobało - IMPALA SS to chyba bliźniacze auto?
    Wiem, że Przemek Saleta miał taka Impalę też z mocny silnikiem.
    Można tak powiedzieć. Impala to dość zmodyfikowany Caprice. Inny silnik (też z Vette), hamulce, wydech, zawieszenie chłodzenie itd. + zmiany kosmetyczne w stylizacji. Impala stanowiła wyposażenie FBI.

    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    Na temat tego jak jest pojmowane E38 w Stanach, nawet nie wspomne, jest to po prostu "baller car" i tyle, z wozidłem którym niektórzy wstydzą się podjechać pod Wallmart (jakim jest większość starych Chevroletów) nikt tam nawet nie myśli porównywać.
    Nie zgodzę się. Mieszkałem troszkę w USA i miałem do czynienia ze światem motoryzacji w tamtych realiach. Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś się wstydził swojego Cheviego czy Forda w USA. Sam miałem kilka spotkań z ludźmi którzy widząc mnie na stacji benzynowej podjeżdżali z pytaniem za ile chcę sprzedać samochód i mieli już książeczkę czekową w dłoni (choć wtedy nie wyglądał jak dziś).
    Dobrze utrzymany klasyk amerykański wartością, zainteresowaniem ludzi przebija wszystko co nowe - nawet 7emki.

    ale się rozgadałem...
    Pozdrawiam wszystkich!

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Skąd
    Skierniewice
    Cytat Zamieszczone przez MarcinV8
    2. @positiv Pamiętaj, że porównujesz samochód odpowiadający polskiemu polonezowi z klasą wyższą, pamiętaj o cenie obu modeli w swoich latach. Caprice kosztował ok $10000 a nie $50000.
    W chwili obecnej e38 jest tańsze. Na allegro widziałem takiego caprice'a 96' za 35 koła - tyle koszztuje e38 00" albo 01"

    Co do porównania to zdecydowanie wolę e38 ale zdecydowanie też chciał bym się takim amerykańcem przejechać.

    Wrzuć jakiś filmik jak to mruczy.

    Pozdrawiam

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez MarcinV8
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    Na temat tego jak jest pojmowane E38 w Stanach, nawet nie wspomne, jest to po prostu "baller car" i tyle, z wozidłem którym niektórzy wstydzą się podjechać pod Wallmart (jakim jest większość starych Chevroletów) nikt tam nawet nie myśli porównywać.
    Nie zgodzę się. Mieszkałem troszkę w USA i miałem do czynienia ze światem motoryzacji w tamtych realiach. Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś się wstydził swojego Cheviego czy Forda w USA. Sam miałem kilka spotkań z ludźmi którzy widząc mnie na stacji benzynowej podjeżdżali z pytaniem za ile chcę sprzedać samochód i mieli już książeczkę czekową w dłoni (choć wtedy nie wyglądał jak dziś).
    Dobrze utrzymany klasyk amerykański wartością, zainteresowaniem ludzi przebija wszystko co nowe - nawet 7emki.
    Zgadzam się z tym całkowicie.
    Ani przez moment nie miałem na myśli Twojego pojazdu ani nawet tej ligi. Chodziło bardziej o to czym wozi się biedota, redneck'i i auta które są zaprzeczeniem słowa "utrzymany". Takich jest przecież pełno, jeśli nie większość.
    "Projekty" takie jak ten zasługują na pełne uznanie i szacunek - tak samo za oceanem, jak i tutaj.

    Zresztą po co wyjaśniać to co jest całkowicie zrozumiałe, sam podsumowałeś to najlepiej:

    "porównujesz samochód odpowiadający polskiemu polonezowi z klasą wyższą, pamiętaj o cenie obu modeli w swoich latach. Caprice kosztował ok $10000 a nie $50000."

    Jak się okazuje twój projekt na aucie klasy średniej dobrze koresponduje z klasą wyższą
    i to sie liczy!
    Czarne e32 w benzynie!


  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    7
    Cytat Zamieszczone przez positiv
    ale zdecydowanie też chciał bym się takim amerykańcem przejechać.
    Zapraszam ale uprzedzam, ta choroba jest bardzo zakaźna i nieuleczalna

    Cytat Zamieszczone przez positiv
    Wrzuć jakiś filmik jak to mruczy
    Bardzo proszę.

    1. Film z nocnego cruzingu po Kce w towarzystwie Forda Crown Victoria Police Interceptor i Cadillac Coupe DeVille `70 7.7l V8.
    Midnight cruzing

    2. Film kręcony w HPG, jeszcze przed odbiorem
    w HPG

  5. #15
    Maciej Vip Awatar sennapowieka
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    3,296
    BMW
    ORIENT
    Skąd
    O N A
    :shock:
    Pewność na każdym kilometrze ...

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Poruszyliście ciekawy temat wizerunku aut w USA, jednak odpowiedź wg mnie nie jest tak prosta.

    Ok, nie mieszkałem w USA. Mimo to wydaje mi się, że środowiska entuzjastów aut typu BMW, Mercedes - oraz typu Chevrolet a nawet Cadillac - kompletnie się nie mieszają.

    Poniekąd rację ma szal0ny pisząc, że europejskie auta segmentu premium mają w USA dużą renomę.
    Jednak rację ma też MarcinV8 - niektóre auta amerykańskiej produkcji skupiają tam rzesze fanów.

    Po prostu są to dwa różne światy. Ktoś przymierzający się do Impali SS być może zwróci uwagę na Maraudera - ale zapewne nawet przez chwilę nie będzie rozważał M5. Ktoś kto wybiera między BMW a Audi - nie będzie brał pod uwagę Lincolna.

    Więc trudno mierzyć "prestiż" tych aut na wspólnej skali.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    7
    Dokładnie Michale, wyczerpałeś temat w jednym poście.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Marcinv8 piękne cacko ;) Jeśli można wiedzieć,gdzie zaopatrujesz się w części,sprowadzasz ze Stanów czy kupujesz w Polsce?Moim ideałem są roczniki 91-93 z prostymi nadkolami(opona schowana w nadkolu),ale Twój Chevy też jest super :)
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez marek1132
    Moim ideałem są roczniki 91-93 z prostymi nadkolami (opona schowana w nadkolu)
    Zakryte tylne koła to lata modelowe '91-92. :)
    Też mi się podobają, jednak dla mnie na minus deska starszego typu (taka, jaką ma Marcin). Bardziej do mnie przemawia 'elektroniczna' (od '94).
    Tutaj ciekawa oferta Caprice z '96 roku (ostatni wypust i jeszcze w skórze :) ).
    I jeszcze bliźniak - Buick Roadmaster. Tylko cena trochę chora.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    7
    Cytat Zamieszczone przez marek1132
    Marcinv8 piękne cacko ;) Jeśli można wiedzieć,gdzie zaopatrujesz się w części,sprowadzasz ze Stanów czy kupujesz w Polsce?Moim ideałem są roczniki 91-93 z prostymi nadkolami(opona schowana w nadkolu),ale Twój Chevy też jest super :)
    Dzięki. Części kupuję w USA a eksploatacyjne bzdety typu filtry można spokojnie dostać w PL. Oczywiście jak robię paczkę to nie omieszkam 5-10 filtrów dorzucić skoro są po $4 za szt.

    Jeśli chodzi o Caprice z zakrytym nadkolem to model (przejściowy) z 90 r. już takie posiadał i produkowali je do 92 r. w 93 zrobiono facelifting. Co do deski to są różne gusta, do 93 r. deska miała charakterystyczne cechy amerykańskie a potem w modelach 94-96 zaczęli klepać deski rozdzielcze "w stylu euro" - w mojej ocenie wyszło im to tragicznie.

    Wyjazd do wylkanizatora - w bagażniku 4 pełne koła 16" o szerokości 225 a pod nimi gdzieś leży jeszcze dojazdówka. Jest miejsce na jeszcze jedno koło kuferek ma spory.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •