Witam radzę na sztywno wymienić czujniki położenia wału to standardowa usterka w v12
nie wymieniaj jednego (tego co padł) bo za chwile padnie drugi , czujniki masz 2 przesunięty o kąt rozwarcia silnika czyli 60 stopni:)


jeśli chodzi o czujniki na kablach zapłonowych są to czujniki indyfikujace 6 (12) cylinder jest to odpowiednik czujnika położenia wałka który występował w M73

nie prawdą jest to że po odłączeniu tych czujników nie ma różnicy jak by nic nie dawały to producent by ich na pusto nie dawał

przy podłączonych (sprawnych) czujnikach na przewodach zapłonowych
układ wtryskowy leje raz parzystymi z wtryskami na 1 obrót silnika i na 2 obrót silnika parzystymi (na danej stronie silnika) przy odłączonym lub uszkodzonym 1/2 obrotu silniku leja parzyste druga 1/2 obrotu nie parzyste przez co zmienia się :
Wtryskiwacze leją 2 razy częściej 2 krotnie mniejsza dawkę co się przekłada na mniejsza ekonomikę , pogorszeniem czystości spalin oraz gorszą pracę silnika (trochę mniej stabilne wolne obroty) ale to i tak jest nie do odczucia przy v12 :) niestety nie jest to tak pięknie DME wchodzi w tryb pracy bez tego czujnika i auto ma gorszę osiągi spalanie itp