Cytat Zamieszczone przez Trolcio735 Zobacz posta
powyżej 100km/h to różnice z pewnością są ogromne. Przy takich prędkościach i suchej nawierzchni wątpie, żeby była możliwość zblokowania kół, aczkolwiek 4 tłoczkowe będą bliżej granicy przyczepności niż jednotłoczkowe co w efekcie da krótszą drogę hamowania.
Durnoty opowiadasz. Jakie znaczenie ma prędkość do siły hamowania i przyczepności? Pominąć opory powietrza to żadne, więc przy każdej prędkości zblokujesz koła, bez ABSu oczywiście. 4 tłoczki wytworzą większą siłę która dociśnie klocek do tarczy obciążonej większą masą. Jedno czy dwu tłoczkowe nie zdołałyby wyhamować koła do 20% poślizgu występującego przy ABSie. Po prostu do wyhamowania większej masy potrzeba większej siły która dociśnie klocek do tarczy, aby zamienić energię mechaniczną na energię cieplną