Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: [mechanika] Kopcenie diesla

  1. #11
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Ja też stawiam na przepływkę.Miałem ten sam problem w takim silniku tyle że w e60.

    Zmieniłem przepływkę ,filtry i sprawa ucichła.Teraz już nie dymi

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    90
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    woj. opolskie
    Aha zapomniałem napisać, żę przepływkę wymieniałem jakieś 10 tysięcy km temu w serwisie, filtr powietrza wymieniłem jakieś 1500 tysie km temu. Pytanie moje brzmi czy to kopcenie może mieć coś wspólnego z jakością paliwa, bo do tej pory tankowałem na orlenie i strasznie auto kopciło, a po zatankowaniu na shell'u i dolaniu płynu do czyszczenia wtrysków, kopcenie znacząco się zmniejszyło po wyjeżdżeniu 1/2 zbiornika. I teraz mam zagwozdkę dopiero co dalej. Faktem jest też to iż miałem około 45 tysięcy km temu awarie taką że olej poszedł w układ wydechowy i kopciło na biało po naprawie przez pewien czas, ale czy to mogło tak zniszczyć katalizator iż faktycznie blokuje swobodny wylot spalin? A jaki jest wasz stosunek do wycinania katalizatorów. Na końcu pytanie gdzie znajdę zawór Egr i jak go wyczyścić?
    Uff dużo tego! :D

    Ps. W moim modelu i roczniku jeszcze nie było filtra cząstek stałych.
    Risorius ;-)

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez Risorius
    A jaki jest wasz stosunek do wycinania katalizatorów.
    Dwie najważniejsze kwestie:
    1. Sondy lambda - jeśli masz jedną przed, a drugą za katalizatorem(a na 99% tak będzie u ciebie) to nie możesz go sobie od tak wyciąć, bo druga sonda zacznie inaczej pracować i sterownik zeświruje, wywali błąd sondy i przejdzie w tryb awaryjny.
    2. Przegląd okresowy - na wielu stacjach nie sprawdzają norm emisji, ale trafi się nadgorliwiec i sprawdzi, wyjdzie nie taka norma jak powinna(chociaż w Polsce chyba nie powinno to być problemem) i nie przepuści Cię dalej. Mam na myśli sytuacje gdzie przegląd załatwiasz bez jakiś znajomości.


    Znajdzie się też i trzeci powód, a mianowicie wpływ na pracę samego silnika. Katalizator działa jak puszka rozprężna, co pomaga wyciągnąć spaliny(w przypadku silnika turbo nie jest ona koniecznością) i na pewno ktoś w BMW ją policzył tak, żeby dawała jakiś efekt w konkretnym zakresie obrotów, stąd wynika jej pojemność i umiejscowienie. Jeśli zastąpisz katalizator kawałkiem rurki, to najprawdopodobniej odczujesz to w dolnym zakresie obrotów, a zakładając puszkę, nie wiesz jaką powinna mieć ona pojemność i nie wiesz jak wpłynie to na pracę silnika(pomijam punkt 1).

    Cytat Zamieszczone przez Risorius
    . Faktem jest też to iż miałem około 45 tysięcy km temu awarie taką że olej poszedł w układ wydechowy i kopciło na biało po naprawie przez pewien czas, ale czy to mogło tak zniszczyć katalizator iż faktycznie blokuje swobodny wylot spalin?
    Wątpię, a jeśli chcesz być pewien to zrób tak jak robi się z filtrami DPF. Wskocz na autostradę, przełącz na manual i przejedź parę kilometrów mając 3,5-4 tys obrotów, przegonisz dobrze wydech, co się ma to się wypali i będziesz pewny, że to odpada.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    85
    Ludzie katalizatory,odmy,DPFy, przepływki ....... czy ktoś sprawdził rury gumowe?może jest po prostu pęknięta któraś?Częsty przypadek

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    90
    BMW
    E65 730d
    Skąd
    woj. opolskie
    Rozwiązaniem sprawy kopcenia po dwóch miesiącach szukania i przymiarce do wymiany wtrysków, okazało się banalnie proste, pęknięta rura gumowa prowadząca powietrze do kolektora dolotowego, koszt naprawy 20PLN i niunia znowu ma moc i świeży wydech.
    Risorius ;-)

  6. #16
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Gratuluję :)
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  7. #17
    Cytat Zamieszczone przez cursor
    Cytat Zamieszczone przez Risorius
    A jaki jest wasz stosunek do wycinania katalizatorów.
    Dwie najważniejsze kwestie:
    1. Sondy lambda - jeśli masz jedną przed, a drugą za katalizatorem(a na 99% tak będzie u ciebie) to nie możesz go sobie od tak wyciąć, bo druga sonda zacznie inaczej pracować i sterownik zeświruje, wywali błąd sondy i przejdzie w tryb awaryjny.
    2. Przegląd okresowy - na wielu stacjach nie sprawdzają norm emisji, ale trafi się nadgorliwiec i sprawdzi, wyjdzie nie taka norma jak powinna(chociaż w Polsce chyba nie powinno to być problemem) i nie przepuści Cię dalej. Mam na myśli sytuacje gdzie przegląd załatwiasz bez jakiś znajomości.


    Znajdzie się też i trzeci powód, a mianowicie wpływ na pracę samego silnika. Katalizator działa jak puszka rozprężna, co pomaga wyciągnąć spaliny(w przypadku silnika turbo nie jest ona koniecznością) i na pewno ktoś w BMW ją policzył tak, żeby dawała jakiś efekt w konkretnym zakresie obrotów, stąd wynika jej pojemność i umiejscowienie. Jeśli zastąpisz katalizator kawałkiem rurki, to najprawdopodobniej odczujesz to w dolnym zakresie obrotów, a zakładając puszkę, nie wiesz jaką powinna mieć ona pojemność i nie wiesz jak wpłynie to na pracę silnika(pomijam punkt 1).

    Cytat Zamieszczone przez Risorius
    . Faktem jest też to iż miałem około 45 tysięcy km temu awarie taką że olej poszedł w układ wydechowy i kopciło na biało po naprawie przez pewien czas, ale czy to mogło tak zniszczyć katalizator iż faktycznie blokuje swobodny wylot spalin?
    Wątpię, a jeśli chcesz być pewien to zrób tak jak robi się z filtrami DPF. Wskocz na autostradę, przełącz na manual i przejedź parę kilometrów mając 3,5-4 tys obrotów, przegonisz dobrze wydech, co się ma to się wypali i będziesz pewny, że to odpada.

    Kolego gdzie ty na te 99% widziałeś w dieslu sondy lambda...



    “Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    653
    BMW
    E65 735
    Skąd
    Poznań
    Risorius który to wąż ?

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E6..._air_duct_agr/


    mam podobne objawy , wtryski niby ok , odma nowa , filtr ok ...
    Ostatnio edytowane przez szpoper ; 12-10-2014 o 17:11

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    511
    BMW
    E65 740d, 335i, 750dX
    Skąd
    LU
    Nr 9, peka guma przy uszczelce nr 7.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    653
    BMW
    E65 735
    Skąd
    Poznań
    nr.9 to uchwyt ale rozumiem że ta rura co wchodzi do egr ?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •