Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: NARESZCIE SĄ! Polerowane "schnitzery" !! :)

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK

    NARESZCIE SĄ! Polerowane "schnitzery" !! :)

    Drodzy Koledzy, po pierwsze chciałbym się pochwalić swoim dzisiejszym (wczorajszym?) zakupem:

    http://moto.allegro.pl/item104329559...schnitzer.html

    Za ten komplecik zapłaciłem 1200zł, sprawdzone na wyważarce tak trochę "na szybko" bo nie ściągaliśmy opon, rzuciłem tylko okiem czy są proste przy obracaniu i oczywiście wynik z wyważarki 0 wiec zdecydowałem że biorę :) Myślę że warte swej ceny.

    Jest to wzór AC Schnitzera (w moim odczuciu nawet ładniejszy) z polerowanym parapetem, marki MBN - Made in germany. Felgi wygladają faktycznie zgodnie z tym co zapewniał sprzedający na "nic nie robione".



    Zanim jednak je założę, proszę Was o drobne wprowadzenie w tematykę kółek, sa to moje pierwsze wogóle zakupione kółka i nie mam pojęcia na co zwracac uwagę, jak je założyć.

    Poprzedni właściciel zwrócił mi tylko uwagę na to że mogę mieć za krótkie śruby, że mają wystawać jakieś co najmniej 1,5cm po przyłożeniu w otwor nowej felgi, dał mi także 3 pierścienie centrujące (jak stwierdził jedna felga "ma ciasniejszy otwor i jest niepotrzebny") nie znam się na tym i wydaje mi sie to dziwne.

    Kolejna sprawa to nie wiem czy użyć należy dystansów i do czego one tak naprawde moga sie przydać. Felgi jezdzilły w e34 jeszcze do dzisiaj. Czy te pierscienie powinienem kupić inne czy beda pasiły?

    Podpowiedzcie mi jak się zabrać za zalozenie ich, co musze dokupić ew. poleccie proszę jakaś konkretna lekture na 7er.pl bo glupio sie zabierac za czytanie wszystkich tematow po kolei jak w sumie nie mam zielonego pojecia na co zwrocic uwage :)

    Z Waszą pomocą być może już w piątek pochwalę się fotkami na nowych kółkach :]

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    43
    BMW
    728 lift
    Skąd
    Radom
    Wydaje mi się że nie powinno być żadnego problemu z założeniem felg, wszystko powinno pasować bez problemu,z tego co wiem średnica piasty jest taka sama w 34 i w e38, jeśli chodzi o osadzenie ET też jest chyba podobne więc skoro jeździły bez dystansów w e34 to będą też jeździły w e38, bo wiadomo że przy założeniu dystansów muszą być odpowiednio długie śruby, jedyne co mnie dziwi to to że jedna felga nie potrzebuje pierścienia centrującego, hmmm... ciekawe

  3. #3
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    Moje BBS-y były zdjęte z E34 i fabrycznie otwór centrujący był taki sam więc pasowało bez problemu , ET także było w miarę podobne więc z dystansami się wstrzymaj - najpierw załóż koło i zobacz jak to wyjdzie :) Co do średnic wewnętrznych - jest duża szansa ,że te felgi zostały już w środku rozwiercone ,te już mają swoje lata i mogły się pouszkadzać (moje też sobie roztoczyłem ale 4 a nie 3 sztuki) i po tym zabiegu masz spokój bo kupujesz pierścienie centrujące i jazda dalej :)
    Ostatnio edytowane przez Greg38 ; 17-01-2011 o 01:02

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    886
    BMW
    AC Schnitzer 730d 1999r
    Skąd
    Mlava
    U mnie po założeniu sznycli okazało się że muszę dać dystanse na przód ponieważ koło obcierało o zacisk hamulca. dałem 5 mm i wystarczyło. na tyle tez dałem dystanse ale to tylko dlatego żeby lepiej wyglądało ponieważ mam poszerzone błotniki.
    B M W

    Staram się pisać poprawnie po polsku.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    W takim razie w piatek chyba wrzuce je na auto, gdyby nie daj Boze byl gdzies luz w osadzeniu wyczuje to łapami przy montazu?

  6. #6
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    Hmmm zrób inaczej - koło troszkę waży więc może być ciężko podnosić i jednocześnie dociskać koło - przykręć je lepiej delikatnie wszystkimi śrubami do delikatnego oporu ( aby później tylko koło na ziemi mocno docisnąć ) i opuszczaj auto na lewarku - zakręć kołem i obserwuj czy kręcąc się będzie dotykało ziemi równomiernie czy tak jak jajko ,że w jednym miejscu podczas kręcenia ociera o asfalt a w innym nie :) Ja tak właśnie wybadałem koła. Z tylną ośką ciężej bo se nie pokręcisz :> Ale za to łatwiej kołem poruszać góra - dół. Jeśli nawet felga będzie na 74.1mm ( w e38 masz na 72.5) to taką różnicę wyczujesz :)

  7. #7
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Pamiętaj też o tym, że te opony z aukcji nie pasują do E38 ;)
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,677
    BMW
    e32 735ia + dupowóz :D
    Skąd
    mazury
    Blog
    21
    Cytat Zamieszczone przez EVAN
    Pamiętaj też o tym, że te opony z aukcji nie pasują do E38 ;)

    a czemu? ;)

  9. #9
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Cytat Zamieszczone przez e32maaaciek
    Cytat Zamieszczone przez EVAN
    Pamiętaj też o tym, że te opony z aukcji nie pasują do E38 ;)

    a czemu? ;)
    Bo E38 ma 235/50R17, a nie jak te z aukcji 235/45R17
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  10. #10
    a nawet 235/55 R17 ;)

    Swoje E38 kupiłem na tym rozmiarze i jeździło się źle - pomijam wygląd
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •