Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 54

Wątek: 740d, pytanie jaki to ma dzwiek, czy turbiny latwo padaja?

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    950
    BMW
    e38 750iL, e66 750iL :)
    Skąd
    Tychy, Śląsk
    rozmawiałem na temat skrzyń z mechanikiem i powiedział że skrzynie w 740 d są nieśmiertelne pod warunkiem dobrego użytkowania. Tzn. nie wolno włączać D gdy auto toczy się jeszcze do tyłu. Naprawa podobno jest prosta i kosztuję ok. 2 000 zł.
    Co do awaryjności 740d to powiedział że są to baaardzo trwałe auta. Pytałem bo sam się zastanawiam.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    225
    od tych wiadomosci o kosztach to mnie troche zszokowaliscie nawet bym nie podejrzewal :shock:

  3. #13
    7ka
    Gość
    no kurde...nic tylko kupowac 3.9 V8.. Marcinie kupuj..moze uda mi sie kiedys wyskoczyc w piekne wroclawskie rejony moze w sierpniu na spocik.. ;-) wpadniemy...chyba bedziesz musial mnie przewiesc.. :-P

  4. #14
    Super Moderator Awatar olejus
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,698
    BMW
    BIEMDABLJU SEVEN FOUR FIVE
    Skąd
    Wrocław
    7ka zapraszam w Sierpniu na Śląsk będzie naprawdę mega
    Pić trzeba ! Jeść można !

  5. #15
    7ka
    Gość
    jesli tylko bede w niemczech i bede mogl to napewno przyjade

  6. #16
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Mi sie wydaję że musisz tylko przypilnować żeby auto było serwisowane i nie ma się co martwić że są 2 turbiny i wtryski padają.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    32
    Witam!
    Nie było mnie czas jakiś (wyjazd), więc witam tym postem ponownie na forum!!!

    Co do tematu:
    Mam 2 auta z tym silnikiem - wiem mogę coś powiedzieć na ten temat:
    -silnik jest dość cichy (cichszy niż 735i), dźwięk jest bardzo ciekawy - lekko przywodzi na myśl auta sportowe (może przez cichy świst turbin) - oraz ciekawostka: W E38 na biegu "luzem" silnik brzmi zupełnie jak benzyniak - w E65 wyraźnie słychać że to dieselek (lekko i cicho klekocze)! Podjechałem do fachowca i pytam, czy to normalne, że starszy diesel ma na luzie wyższą kulturę pracy? Dowiedziałem się ciekawostki: E65 na biegu luzem pracuje tylko na 4 cylindrach (z oczywistych względów - oszczędność), a E38 non-stop chodzi na 8 garów - stąd cichsza praca E38. Podobno wyszła krótka seria E38 740d z tym systemem, ale jest ich dosłownie garstka.
    -awarie tych silników są bardzo sporadyczne (przynajmniej tak twierdzi fachowiec z warsztatu BMW) - łączą się głównie z błędami eksploatacyjnymi - wtryski "padają" zazwyczaj po zalaniu paliwa złej jakości, turbiny mogą zostać uszkodzone przez błędy kierowcy (np. natychmiastowe wyłączenie silnika po forsownej jeździe).
    -skrzynia jest ta sama co w 750i (5hp30) - więc nie jest wadliwa, jedynie jest nieco wyższe ryzyko uszkodzenia z racji potężnego momentu obrotowego - nie wolno wrzucać D podczas jazdy w tył i "depnąć" w gaz - wtedy skrzynia może nie znieść przeciążenia.

    Ja mogę taki silnik tylko polecić, bo nie bez powodu zdecydowałem się na zakup
    E65 z tym samym silnikiem (prawie tym samym) co w mojej eksploatowanej przez 2 lata E38. :-)

    Pozdrawiam
    Ludzie dzielą się na miłośników BMW i osoby skrzywdzone przez los...

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,420
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    też chodze z zamiarem wymiany E38 740i na 740d i ciągle po głowie chodzą mi te koszta związane z wtryskiwaczami i pompą, może jednak sa tańsze zamienniki?, ile kosztuje regeneracja turbiny jakby co? czy w common-rail jest jakaś pompa wtryskowa? czy nawala? Jeżeli chodzi o diesle to jestem zielony lub raczej mało wykształcony. Napiszcie na co zwrócić uwagę przy zakupie!?

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    610
    Nie wiem czy warto zmieniac 740i na 740d. Oszczednosci napewno Ci to nie da, tym bardziej ze bedziesz musial sporo wylozyc na 740d, ktore sa drogie. Pali niemalo, serwis drogi. Osiagi tez sa slabsze, wiec ja nie widze sensu. A jak cos sie zepsuje to masz koszty kosmiczne, tak jak pisze Marcin.

    Do oszczedzania to 730d - bo pali znacznie mniej niz 740d, ceny zakupu tez nizsze, a poza tym wszelkie czesci silnika i osprzetu mozesz dostac uzywane bez problemu - bo ten silnik byl tez w 530d i 330d, wiec jest masa czesci powyciaganych z rozbitkow. Mozna powiedziec ze to ryzyko, ale to zalezy ile jezdzisz. Np. jak masz w planie przekulac jeszcze autem 150 tys km to warto kupic nowy wtrysk za 1200zł, a jesli wiesz, ze zrobisz 40 czy 50 tys. to lepiej kupic uzywke za 300zł (po tyle sa na Allegro). Szansa, ze sie sypnie przy takim przebiegu niewielka a koszt 1/4. Nawet jakbys musial jeszcze raz wymienic to nadal jest 1/2. W wypadku 740d nie masz takiej opcji.

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,420
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Hm własciwie to chodzi o taką hmm zamiane stryjka siekierki na kijka, po prostu chce wersje po liftingu, żeby był juz steptronic, najlepiej duża navi a mała obowiązkowo, więc może warto po prostu poszukać juz diesla nizeli benzyna, co do 3.0 to niestety jak dla mnie za słaby silniczek..

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •