Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: [mechanika] Pomóżcie ocalić M60

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Min 0,5 bara?? Ale malutkie. U mnie przy delikatnie ciepłym silniku i 600obr/min, ukazała się wartość 3 barów, po delikatnym wzroście obrotów rosło do 4,5 i zatrzymywało się na tej wartości.
    No i właśnie, czy podczas wymiany szklanek, wszystkie kanały były solidnie wydmuchane? Do mycia kanałów olejowych polecam zmywacze do gaźników (przepustnic), rozpuszczają wszelkie osady ze starego oleju. A te opiłki lepią się do magnesu?

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Nie wygląda to dobrze.

    Jakaś część silnika może pracować bez oleju - pojeździj jeszcze trochę to nie będzie czego ratować.

    Nie rozumiem - jak można widząc opiłki w oleju jechać w trasę 1200km ? Nie powinieneś nawet silnika odpalać, bez znalezienia i likwidacji przyczyny.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemek22
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    242
    BMW
    740 manual 95 / 750iL 95 / 740IL 2001
    Skąd
    Lubuskie
    Od dziś długi weekend i spędze go przy sercu mojej buni :) Trzymajcie kciuki, zdam relacje. Mile widziane jakieś sugestie.

    Na początek sprawdzę ciśnienie oleju,zobacze czy te opiłki przyciąga magnes(a jeśli tak?), a pozniej ściągne miske olejową i pokrywy z głowic.
    Banditen Motor Wagen

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemek22
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    242
    BMW
    740 manual 95 / 750iL 95 / 740IL 2001
    Skąd
    Lubuskie
    Jestem po wstępnym badaniu silnika,wiedz cisnienie oleju w silniku jest ok, 600obr=cos koło 1bar, jak dodam lekko gazu to podlatuje odrazu na 4 z kawałkiem bara, a jak mocniej wcisne gazu to podchodzi i pod 5bar.cisnienie idzie równo z obrotami(oczywiscie do ~ 4tys=4bary) pomiar trwał około 15min. nastepnie ściągnąłem dekle i tam też wszystko ok,nie widać żeby coś nie dostawało oleju,a mimo to dalej stuka ta głowica od strony kierowcy...

    Może wytarte wałki,albo stosy do dupy? :? A , jak zlałem olej z silnika to znowu na oleju pojawił się delikatny nalot(taki pył).Czyli coś gdzieś musi być uszkodzone albo jakieś kanały są zatkane?

    No ale jak by były zatkane kanały olejowe do tej głowicy, to rano też by stukał,czy mam racje?

    Chyba przyjdzie mi ściągnąć wałki.... ;(
    Banditen Motor Wagen

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemek22
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    242
    BMW
    740 manual 95 / 750iL 95 / 740IL 2001
    Skąd
    Lubuskie
    Zapodaje linka z filmikiem,jak strasznie pracuje silnik po rozgrzaniu....

    http://www.youtube.com/watch?v=i9C4uQRxqnc

    Silnik obecnie jest rozebrany i zdiagnozowany,przyczyną były nowe 32stosy.... niby INA.
    Opiłki brały się z głowic...poprostu te stosy są zmasakrowane...co gorsze nie wiem czy gniazda w głowicy już nie są tak wyrobione że tylko nadają się na złom...narazie założe część moich starych(jeszcze dobrych,a część nowych,ori. ) i zobaczymy:(. Zapodam jakieś foty z tej operacji. pozdro.

    Ile mogą kosztować uszczelki pod głowice? Oraz czy głowice od m60 b40 będą pasować do m60 b30?
    Potrzebuje tych info pilnie.... :?
    Banditen Motor Wagen

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    No to rzeczywiście szklanki sie telepią. Ale swoją drogą dziwne żeby wszystkie zaniemogły i to nowe, może kanały są zapchane? Któryś z kolegów pisał że u niego wymiana szklanek nic nie pomogła i dopiero oczyszczenie kanałów załatwiło sprawę.

  7. #17
    Vip Vip Awatar Wiktor
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,544
    BMW
    EVO VIII
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez przemek22
    Ile mogą kosztować uszczelki pod głowice? Oraz czy głowice od m60 b40 będą pasować do m60 b30?
    Potrzebuje tych info pilnie.... :?
    Od 4.0 nie pasują uszczelki do 3.0.

    Oryginały w ASO BMW cenowo wyglądają mniej więcej tak:

    M60B40: 313 zł sztuka
    M60B30: 286 zł sztuka
    Pozdrawiam
    Wiktor
    Używajcie polskich znaków - jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske.

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    256
    BMW
    E38 M51 , E39FL S62
    Skąd
    Warszawa
    Od 4.0 nie pasują uszczelki do 3.0.
    wg katalogu mogą nie pasować , ale realnie tak trzeba sprawdzić średnice tłoka

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Średnica tłoka jest inna - 84 vs. 89mm - uszczelka może pasować, ale po co zwiększać komorę spalania? Z głowicami podobnie.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemek22
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    242
    BMW
    740 manual 95 / 750iL 95 / 740IL 2001
    Skąd
    Lubuskie
    Kurcze chłopaki,musze reanimować 4.0 które mam na podwórku...moje głowice w m60b30 juz nie pojeżdzą.... Także będe wkładam m60b40 ,40 8S1.

    Pytanko czy skrzynia podejdzie? Mam manuala, oraz co z DME motronick 3.3 (taki jest u mnie w m60b30,oraz mam też sterownik od m60b40 też motronick 3.3-tylko tu nie ma sws oraz imo) a moj ma sws oraz imo..i teraz nie wiem czy to będzie działać :( Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam to robić czy co..... ;(
    Banditen Motor Wagen

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •