Cytat Zamieszczone przez kamiltar
Wogole nie rozumiem jak dziala ten termosat, otwiera sie przy 105C tak jak na nim pisze, a o co chodzi z tym kabelkiem? 105 to 105 z kabelkiem czy bez no nie?
Sam z siebie (bez podgrzewania) otwiera się przy temp. płynu 105°C - czyli dużo wyżej niż w "normalnych" silnikach.
Ponadto jest grzałka, która niezależnie od temperatury płynu może podgrzać termostat do tych 105°C i wtedy również się otworzy.
A podgrzewaniem steruje komputer biorąc pod uwagę szereg danych.
Najlepiej sprawdź sobie dokładny opis działania, do którego odnośnik znajdziesz na początku mojej instrukcji. ;)

Cytat Zamieszczone przez kamiltar
Michal jak zrobiles ta modyfikacje z m60 to co sie dzieje z tym czujnikiem ktory idzie do termostatu. Czy on spelnia jakies inne funkcje czy tylko wysyla informacje do termostatui jak sie go odepnie to nie ma roznicy?
Pytanie czy mówisz o czujniku temperatury czy o grzałce.
Czujnik dalej jest i przekazuje info o temperaturze do kompa.
Grzałka też zostaje, ale wtyczka do niej dynda sobie niepodpięta. Normalnie komputer silnika włączałby tą grzałkę gdyby wykrył np. gwałtowne zwiększenie dawki paliwa, itp. W wyniku takiego "sztucznego" podgrzania - otworzyłby się termostat pomimo, że temp. płynu mogłaby być jeszcze za niska żeby to spowodować.
Obecnie (na termostacie M60) jedynym czynnikiem powodującym jego otwarcie jest przekroczenie przez płyn temperatury 85°C.
Oczywiście na kompie będzie notoryczny błąd termostatu (jeszcze nie sprawdzałem).

Cytat Zamieszczone przez kamiltar
Znowu jak mam zrobic ten termostat z m60 to niema sensu kupowac tego do m62, a musze kupic, bo nie chce miec problemów w drodze do Polski.
Cytat Zamieszczone przez kamiltar
co by sie stalo jak bym wyciagnal czesc wewnetrzna z mojego termostatu i zostawil otwarta? (na krótki okres czasu zanim zrobil bym sobie termo z m60?
Bede mial w trasie ponad 90C?
Wydaje mi się, że awaryjnie na czas przejechania do Polski - jest to dopuszczalne. Sami z Sylwkiem7 rozważaliśmy takie rozwiązanie, kiedy zdemolowaliśmy już termostat elektroniczny, a okazało się, że ten od M60 nie pasuje i potrzebujemy jeszcze dystansu... ;D
Miałbyś tak jakby ciągle otwarty termostat, więc dużo dłużej silnik by Ci się nagrzewał. Nie jestem tylko pewien, co podczas stabilnej jazdy po osiągnięciu temperatury roboczej - czy normalnie termostat tam się non stop otwiera-zamyka, czy jest stale otwarty.