Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: wiskoza temperatura i inne problemy m62b35

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    196
    BMW
    bylo e38 735i
    Skąd
    londyn
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Zacznij od sprawdzenia wiskozy domowym sposobem. Na postoju na rozgrzanym silniku owiń rękę rękawem bluzy czy jakąś grubą szmatą - i spróbuj ostrożnie zatrzymać wiatrak. Jeżeli wisko trzyma dobrze, nie powinno Ci się to udać.
    Zrobie tak jak piszesz
    Jutro będę miał inną 'lepszą' wiskoze
    Myśle że to wisko bo raz normalnie zbije temperature ze 108°C do 100°C a czasem musze czekać na jej włączenie do ok 115°C i wyżej.
    Termostat też wymienie tak jak ups00 pisze

    i jutro dam znać ...
    dzięki za odpowiedzi

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez kamiltar
    Myśle że to wisko bo raz normalnie zbije temperature ze 108°C do 100°C a czasem musze czekać na jej włączenie do ok 115°C i wyżej.
    Nie jest to oczywiste... Takie zachowanie mógłby tez spowodować termostat - pamiętaj, że w naszych autach jest elektronicznie sterowany.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    184
    BMW
    BMW E38 740i M62B44
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Cytat Zamieszczone przez kamiltar
    Jeżeli przyjąć normy jak dla 4.4 - to 109°C max.
    Czyli że z tego piszesz, wiskoza nie powinna pozwolić na nagrzanie sie płynu powyżej 109°C-110°C.
    Wszelkie temperatury powyżej 110°C są złem i wynika to z faktu ze wiskoza jest uszkodzona lub nie działa poprawnie od ''urodzenia''.
    Żeby być precyzyjnym, to nawet 110°C nie jest prawidłowe (idealnie powinno nie przekraczać 108-109°C.
    Witam
    u mnie w mojej buni silkin m62b44 podczas postoju max temperatura 113 stopni i zbija do 108 jakos sie tym nie przejmuje wymienialem wisko i nic sie nie zmienilo więc dalem spokój i mam to głeboko w poważaniu co inni sądzą na ten temat kilku , mechaników to oglądało i nie uznali tego za usterke.

    Apropo tej temperatury to gdzie niegdzie jak dobrze pamietam przeczytalem , ze najpierw powinien sie zalczyc wentylator klimatyzacji ktory pomaga w schładzaniu dopiero wisko zarzuca wyzsze obroty. W moim nie dziala 1 bieg reszta smiga :D ale moja mała lubi ciepełko :D
    jak zapier.... jade szybko to temperatura cieczy na poziomie 90 stopni wiec nie ma co sie przejmowac według mnie
    Kiedy ogarnia Cię ochota do pracy, usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie...

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    196
    BMW
    bylo e38 735i
    Skąd
    londyn
    a wiec wisko behr i to samo, stare oddałem do sklepu
    termostat behr podali do m62 ale nie pasuje :|
    w moim starym odstepy od srubek po 70mm a w tym nowym jeden otwor jest blizej korpusu termostatu i jedna srubka nie pasuje w dziurke do pompy wody jutro pojade wymienic na inny.

    c.d.n ...

  5. #15
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Moim zdaniem masz zawaloną z zewnątrz chłodnicę i gdybyś nie wiem jakie wisko czy termostat zakładał i tak to nic nie da ,bo jak sie ma wychłodzić.
    Wyciągnij chłodnice i wymyj myjką ciśnieniową z zewnątrz ,zobaczysz co masz w chłodnicy ,nawet nie uwierzysz :)

    Oczywiście wisko i termostat tez musisz miec sprawne a wyczyszczenie chłodnicy prawie nic nie kosztuje oprócz swojej pracy :)

  6. #16
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS
    Wyciągnij chłodnice i wymyj myjką ciśnieniową z zewnątrz
    Tylko pod żadnym pozorem nie kieruj strumienia wody pod kątem innym niż 90 stopni od płaszczyzny chłodnicy.

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    A oprócz tego zerknij na mój tutorial w dziale "Zrób to sam" odnośnie obniżania temperatury M62... ;)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    196
    BMW
    bylo e38 735i
    Skąd
    londyn
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    A oprócz tego zerknij na mój tutorial w dziale "Zrób to sam" odnośnie obniżania temperatury M62...
    widzialem fajna sprawa, ale tutaj w anglii tego nie zrobie bo nieznam zadnych ludzi ktorzy dorobia mi taki bajer, moze w Polsce bo bede tam 3 tygodnie.

    Znowu jak mam zrobic ten termostat z m60 to niema sensu kupowac tego do m62, a musze kupic, bo nie chce miec problemów w drodze do Polski.
    Dzwonilem do sklepu bedzie dzisiaj ten odpowiedni termostat to wieczorem podziele sie efektami.

    A ps. Michal jak zrobiles ta modyfikacje z m60 to co sie dzieje z tym czujnikiem ktory idzie do termostatu. Czy on spelnia jakies inne funkcje czy tylko wysyla informacje do termostatui jak sie go odepnie to nie ma roznicy?
    Wogole nie rozumiem jak dziala ten termosat, otwiera sie przy 105C tak jak na nim pisze, a o co chodzi z tym kabelkiem? 105 to 105 z kabelkiem czy bez no nie?

    I jeszcze jedno, a co by sie stalo jak bym wyciagnal czesc wewnetrzna z mojego termostatu i zostawil otwarta? (na krótki okres czasu zanim zrobil bym sobie termo z m60?
    Bede mial w trasie ponad 90C?

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez kamiltar
    Wogole nie rozumiem jak dziala ten termosat, otwiera sie przy 105C tak jak na nim pisze, a o co chodzi z tym kabelkiem? 105 to 105 z kabelkiem czy bez no nie?
    Sam z siebie (bez podgrzewania) otwiera się przy temp. płynu 105°C - czyli dużo wyżej niż w "normalnych" silnikach.
    Ponadto jest grzałka, która niezależnie od temperatury płynu może podgrzać termostat do tych 105°C i wtedy również się otworzy.
    A podgrzewaniem steruje komputer biorąc pod uwagę szereg danych.
    Najlepiej sprawdź sobie dokładny opis działania, do którego odnośnik znajdziesz na początku mojej instrukcji. ;)

    Cytat Zamieszczone przez kamiltar
    Michal jak zrobiles ta modyfikacje z m60 to co sie dzieje z tym czujnikiem ktory idzie do termostatu. Czy on spelnia jakies inne funkcje czy tylko wysyla informacje do termostatui jak sie go odepnie to nie ma roznicy?
    Pytanie czy mówisz o czujniku temperatury czy o grzałce.
    Czujnik dalej jest i przekazuje info o temperaturze do kompa.
    Grzałka też zostaje, ale wtyczka do niej dynda sobie niepodpięta. Normalnie komputer silnika włączałby tą grzałkę gdyby wykrył np. gwałtowne zwiększenie dawki paliwa, itp. W wyniku takiego "sztucznego" podgrzania - otworzyłby się termostat pomimo, że temp. płynu mogłaby być jeszcze za niska żeby to spowodować.
    Obecnie (na termostacie M60) jedynym czynnikiem powodującym jego otwarcie jest przekroczenie przez płyn temperatury 85°C.
    Oczywiście na kompie będzie notoryczny błąd termostatu (jeszcze nie sprawdzałem).

    Cytat Zamieszczone przez kamiltar
    Znowu jak mam zrobic ten termostat z m60 to niema sensu kupowac tego do m62, a musze kupic, bo nie chce miec problemów w drodze do Polski.
    Cytat Zamieszczone przez kamiltar
    co by sie stalo jak bym wyciagnal czesc wewnetrzna z mojego termostatu i zostawil otwarta? (na krótki okres czasu zanim zrobil bym sobie termo z m60?
    Bede mial w trasie ponad 90C?
    Wydaje mi się, że awaryjnie na czas przejechania do Polski - jest to dopuszczalne. Sami z Sylwkiem7 rozważaliśmy takie rozwiązanie, kiedy zdemolowaliśmy już termostat elektroniczny, a okazało się, że ten od M60 nie pasuje i potrzebujemy jeszcze dystansu... ;D
    Miałbyś tak jakby ciągle otwarty termostat, więc dużo dłużej silnik by Ci się nagrzewał. Nie jestem tylko pewien, co podczas stabilnej jazdy po osiągnięciu temperatury roboczej - czy normalnie termostat tam się non stop otwiera-zamyka, czy jest stale otwarty.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    196
    BMW
    bylo e38 735i
    Skąd
    londyn
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    czy normalnie termostat tam się non stop otwiera-zamyka, czy jest stale otwarty.

    no to teraz moze ktos wyrazi opinie na temat zrobienia okolo 2000km bez termostatu :)
    i jazdy z predkoscia autostradowa bez termostatu...

    Czy poprostu wziasc ze sterowaniem i zapomniec o termostacie z m60 (ale bym taki chcial:))

    A moze wyciagnac bebechy ze strego i zrobic próbe jak sie bedzie zachowywala temperatura?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •