Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: zachowanie sie skrzyni automatycznej

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    139
    BMW
    było e38 740iA M60B40
    Skąd
    Malechowo
    z tego co wiem to moja 5hp30 ma 2 półbiegi, przy duzym obciazeniu redukuje pod gorke i tez mi wzrastaja obroty tymczasowo.U ciebie pewnie tez to jest.Niedawno mechanik od skrzyn automatycznych mi to powiedział.Pozdrawiam
    ...ther's no better way to flyy...

  2. #22
    Początkujący Użytkownik Awatar Jacko
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    89
    BMW
    e38 730i
    Skąd
    Olsztyn
    Z tego co kiedyś usłyszałem skrzynie automatyczne BMW są jednymi z najlepszych, w e34 miałem ponad 300.000km przebiegu i śmigała. Szczerze mówiąc przez 5 lat nawet jej serwisu nie robiłem, wg teorii jak kilkunastoletni automat działa to nie ruszać.
    Zauważyłem jednak że tak naprawde lepiej się jeździ na trybie Sport, nawet przy normalnej jeździe, jakoś lżej i sprawniej, a i ekonomizer nie pokazuje tak często 30l/100.

    Z zapytam tak z innej bajki: czasami nie załacza mi sie ASC. Na zimnym silniku wszystko OK, gdy się nagrzeje, po kolejnym uruchomieniu pali się kontrolka ASC. Zauważyłem że wtedy na trasie skrzynia potrzebuje około 130km/h żeby wrzucić 5 bieg.
    Co ma wspólnego ASC i automat?
    Get Rich Or Die Tryin'

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    BMW nie produkuje skrzyń, robią to poddostawcy jak GM, ZF, czy GETRAG (ale getrag chyba same manuale klepie). Co do skrzyń GM to nie mam o nich najlepszego zdania.... Jednak ZF to pierwsza liga, nie bez przyczyny skrzynie ZF siedzą w astonach martinach, czy bentlejach:)

  4. #24
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez MichalV8
    z tego co wiem to moja 5hp30 ma 2 półbiegi, przy duzym obciazeniu redukuje pod gorke i tez mi wzrastaja obroty tymczasowo.U ciebie pewnie tez to jest.Niedawno mechanik od skrzyn automatycznych mi to powiedział.Pozdrawiam
    :shock: Nic tylko pogratulowac mechanikowi taaaaakiej "wiedzy"... :D
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  5. #25
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    41
    Nie wiem czy to jeszcze kogoś interesuje czy nie.
    Z moich wiadomości wynika że lock-up załącza się na 3,4 i 5 biegu. Warunkiem załączenia lock-up'a jest stosunek prędkości obrotowej wałka napędzającego do prędkości wału wyjściowego ok. 1,1:1. Wtedy konwerter blokuje turbinę konwertera do obudowy za pomocą sprzęgła (TTC).
    Lock-up można nazwać biegiem bezpośrednim, przy takim sprzężeniu występują najmniejsze obciążenia dla skrzyni biegów. Prędkość obrotowa w stosunku ~1,1:1 powoduje największe zużycie paliwa dlatego załączany jest lock-up. Jeśli pojazd zwalnia lub przyspiesza zachodzi konieczność rozpięcia sprzęgła konwertera.
    W skrzyniach takich jak 5hp30 ów sprzęgło działa stopniowo. Zmniejsza lub zwiększa w miarę płynnie siłę "docisku" jest to tzw. "Gradual Lockup Control" a w skrzyniach np. 4HP22/24 sprzęgło działa-lub nie działa natychmiast (jak blaszki przekaźnika) - tzw. "On/Off Lockup Control".
    Z tym sprzęgłem konwertera to tak na marginesie. chciałem tylko podkreślić że lock-up może się załączyć w 5hp30 na biegach 3-5. Jeśli się mylę to proszę o konkretne wyjaśnienia inne niż "wiem bo słyszę jak u mnie się zmienia".
    Moja wypowiedź nie jest autorytatywna. Oczywiście mogłem coś źle zrozumieć lub źle doczytać.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Ja już tyle teorii słyszałem że nie bardzo wiadomo w co wierzyć :P
    Wiem na pewno że np skrzynie 5hp30 zależnie od koloru tabliczki znamionowej miały inne sprzęgła, być może że chodzi właśnie o lock upa. W razie co to mam na kompie całego service manuala 5hp30 :)

  7. #27
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    41
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu
    Ja już tyle teorii słyszałem że nie bardzo wiadomo w co wierzyć :P
    Wiem na pewno że np skrzynie 5hp30 zależnie od koloru tabliczki znamionowej miały inne sprzęgła, być może że chodzi właśnie o lock upa. W razie co to mam na kompie całego service manuala 5hp30 :)
    Kolor tabliczki nie zależy od konwertera. U mnie w E32 jest czarna z konwerterem T26. Mam też skrzynię od E38 z zieloną tabliczką i konwerter T26.
    Możesz podesłać tego manuala?

  8. #28
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  9. #29
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    41
    Cytat Zamieszczone przez cursor
    http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/5HP30.pdf
    ;)
    Ten znam niemal na pamięć ;)

  10. #30
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_A5S560Z.pdf
    Cosik takiego jeszcze ja znalazł :P
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •