Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: zachowanie sie skrzyni automatycznej

  1. #11
    Moderator Mod Awatar damian23zgc
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    904
    BMW
    BMW e65 745i;VW Passat B6
    Skąd
    DZG
    Ja bym tego nie lekceważył w autach które mają przejechane zazwyczaj ponad 200tyś km każdy prześlizg raczej znaczy właśnie zużyciem konwertera a potem zacznie się przy większych obrotach i prędkościach a potem popali tarczki bo będą się ślizgały więc myślę że powoli szykujcie się na roboty im szybciej tym mniejsze koszty bo regeneracja sprzęgła to koszt od 900 do 1200 zł plus robota a jak przyjdzie remont skrzyni to troszki więcej

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    Danek, jeśli liczysz te zmiany biegów to weź pod uwagę, że przy zapięciu lock-up też występuje spadek obrotów, a więc powinny Ci 6 a nie pięć razy obroty spaść(czasem ludzie mylą zapięcie wysokiego sprzęgła z biegiem). Faktycznie przy 60km/h można liczyć conajwyżej na piąty bieg a lock up jest zapinany nieco później, ale jeśli jedziesz delikatnie i warunki masz pomiędzy 4 a 5 biegiem to może skrzynia przełączać między tymi biegami a niekoniecznie być uszkodzona. Do tego ważne jest, czy silnik pracuje prawidłowo, jeśli mu np brakuje momentu obrotowego na skutek jakiejś usterki to właśnie błędne sygnały dotyczace obciążenia prędkości samochodu itp nałożone na mapę komputera skrzyni mogą powodować takie jej "niezdecydowanie" do utrzymania tego czy innego biegu w danych warunkach.
    pzdr

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Skąd
    Zambrów
    jak najbardziej tak właśnie liczę i nie biorę tu pod uwagę luck-up tylko własnie 4 i 5 bieg. Jeśli chodzi o silnik nie ma tam od bardzo długiego czasu nawet jednego błędu. To samo ze skrzynią ASB. Dlatego założyłem ten wątek bo zero kłopotów tylko to zachowanie o którym nie wiele wiem, i pytam. W każdym razie nie pozostaje nic jak tylko jeżdzić a jak padnie to trudno i tak mnie to nie zrazi do automatów, choćbym musiał wpakować i 5 tys zł.

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    70
    BMW
    bez
    Skąd
    Tomaszów
    "problem" w tym, że jeździsz na granicy 4 i 5 biegu ;D
    delikatne odjęcie gazu lub spadek oporów toczenia (lekko z górki) -powoduje zapięcie piątki :) i na odwrót :)
    staraj się unikać tego typu sytuacji jeśli to Cię stresuje lub przełącz na manual :)
    zwróć uwagę na fakt iż np. tempomat wcześniej od Ciebie "zauważy" wzniesienie :)
    pozdrawiam...

  5. #15
    a ja nadal uważam że jest OK.

    I jestem przekonany, że jeszcze przez dłuuugi czas nie będzie potrzeba naprawiania skrzyni :)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  6. #16
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Danek25
    Tu się nie do końca zgodzę bo kilka razy już liczyłęm przełożenia i moja skrzynia przy 60 km/h włączy 5 bieg. Muszę tylko łagodnie trzymać gaz stabilnie na równej drodze bez wzniesień. Hmm początek końca sprzęgła hydrokinetycznego? Skoro Sylwek zauważył takie same zachowanie w kilku autach, którymi jeżdził to znakiem tego czyżby wszystkim padały sprzęgła? Nie stresuj mnie. Kolejna sprawa i moje spostrzeżenia są takie, że jest to tylko odczuwalne właśnie przy małych prędkościach. Jak śmigam juz sobie np 100km/h to nie występują te objawy. Nasuwa mi się wniosek, że gdyby to było coś z konwerterem to objawy były by tez przy wyższych prędkościach, czy nie tak? Może szukam usprawiedliwienia, ale tak uważam.
    Spokojnie zero stresu :D jeszcze dlugi czas uplynie zanim sie naprawde sprzeglo skonczy...
    Jako argument podajesz ze Sylwek kilkoma takimi jezdzil- ile z tych aut mialo NOWE sprzegla i skrzynie? Te minimalne wahania oznaczaja male zuzycie sprzegla- minimalnie sie uslizguje i to tylko przy niskich obrotach poniewaz w tym momencie jest relatywnie niskie cisnienie oleju, dodasz gazu i wszystko wraca do normy bo sprzeglo zostaje mocniej scisniete olejem :] Mialem niedawno okazje jechac autem z NOWA SKRZYNIA i NOWYM KONWETOREM- nawet nie macie pojecia jak to spina :D Auto od 600obrotow potrafi spalic gume gdzie przy takiej samej 10letniej skrzyni jest to niemozliwe.
    Sprzeglo calkiem zuzyte haracze, zgrzyta i szarpie autem ale tez tylko przy niskich obortach- powyzej 2500 obrotow jedzie znowu normalnie- sam mialem okazje jechac takimi autami po 1500km, po prostu skrzynia przelaczona na sport i ciagle ogien :D
    Po raz ostatni powtarzam zapomnijcie o lockupie itp po to jest w tych skrzyniach elektronika zeby takie rzeczy nie mialy miejsca- i nawet jakbys jechal 200km tempem 60km/h to lock up nie zadziala ;)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  7. #17
    z tymi lock-up`ami przy 60 km/h to oczywiście lipa.

    Jasna sprawa że tymi co jeżdżę to nie sa nowe skrzynie i nie mówię że Danka skrzynia jest nowa. Nie nie ;)

    Alę sądzę, ze na chwilę obecna nie ma się do czego przyczepić. Nic się złego nie dzieje. Przeciez to nie oznacza, ze ma skrzynię do wywalenia bo jest zła, nic podobnego

    A nowa skrzynia jak jeździ to wiem ;)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  8. #18
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Dlatego tez napisalem ze jeszcze duzo czasu uplynie zanim trzeba bedzie cos z tym robic- takze zero wiekszego stresu :]
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Skąd
    Zambrów
    Podsumowując panowie powraca banan na twarzy :) i jedziemy dalej. No coż nową skrzynię to ja bym chciał mieć, ale nie taką po naprawie tylko fabrycznie nową, to by dopiero była przyjemność z jazdy. Coś czuję że była by to starsza skrzynia starzem od której nauki pobierało by nowe DSG. Oczywiście to tylko przenośnia bo DSG to przecież inna bajka. Zato ZF ze swoim steptronikiem i tylno napędowym stylem nie wiele odbiega komfortem zmiany przełożeń.

  10. #20
    więc powodzenia i zadowolenia życzę :)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •