-
Zaawansowany Użytkownik
Witam przećwiczyłem ten temat u kolegi E34 M60b30 oraz kilku innych e32/e38 m60
powiedzmy że jeśli czujnik jest sprawny to auto pracuje normalne
w momencie odłączenia czujnika :
Rośnie czas wtrysku - widać po zużyciu paliwa w testach OBC na godzinę
Auto minimalnie gorzej wkręca się w obroty jest takie zamulone oraz w górnych partach obrotów idzie bo musi a nie że chce ;) przy utrzymywanej prędkość ekonomizer pokazuje więcej , oraz przy przyśpieszaniu też widać minimalna różnice w spalaniu
Silnik pracuje mniej równomiernie
w samym momencie odłączenia czujnika praca silnika się minimalnie zmienia , może być to nie zauważalne pod maską ale na obrotomierzu to widać
Dodatkowo jeśli auto jest wyposażone w instalacje gazową (i pracuje na LPG) auto zaczyna wyraźnie gorzej pracować na lpg (wolne obroty) , ma muła przy wkręcaniu się z wolnych obrotów , zdarza mu się zafalować a przy schodzeniu z obrotów na wolne i zanim zejdzie do końca w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu obroty przez chwile idą w dół a nawet potrafi zgasnąć
Czujniki te mają to do siebie że pomimo że nie wywala błędu na komputerze bardzo często przekłamują i warto je wymienić
jednak przed wymianą radził bym sprawdzić (ew ustawić) rozrząd jak wiadomo nasze autka nie są nowe i się naturalne zużywają a łańcuszek się rozciąga , na szczęście nie trzeba go od razu wymieniać jest regulacją na kołku (na fasolkach)
pamiętaj skoro rozrząd jest lekko przestawiony to czujnik położenia wałka przekłamuje i stąd może nie być widać reakcji na jego odłączenie
Moja rada wymień czujnik jak dalej nie będzie zmian ustaw rozrząd
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum