Poka¿ wyniki od 1 do 5 z 5

W±tek: [ elektryka] Czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2009
    Posty
    48

    [ elektryka] Czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du

    Witam. Mam pytanie odno¶nie czujnika wa³ka rozrz±du, a mianowicie co siê powinno dziaæ po odpiêciu tego czujnika podczas pracy silnika na biegu ja³owym? U mnie nie ma ¿adnej reakcji i nie wiem czy tak ma byæ czy mo¿e jest uszkodzony? Silnik nierówno pracuje i czasami jakby jedna strona nie pracuje w³a¶nie po tej stronie co kostka od czujnika. Dziêki za ewentualna pomoc.

    --------------

    Bmw 730 e38 v8

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar cutthr0at
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    146
    BMW
    735i 99'
    Sk±d
    Bedford

    Post

    U mnie nie by³o ¿adnej reakcji je¶li chodzi o pracê silnika, jedynie zmieni³ siê rodzaj b³êdu pokazywany przez inpe (kupi³em nowy czujnik który okaza³ siê niesprawny: http://hobby-elektronika.eu/multiwibrator.html i kombinowa³em).
    Ostatnio edytowane przez cutthr0at ; 28-07-2015 o 12:05

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Sk±d
    Zambrów
    Ró¿nicy na ja³owym nie musisz odczuæ. Nale¿y pod³±czyæ auto pod kompa odczytaæ b³êdy i wtedy co¶ my¶³eæ, a nie kombinowaæ jak koñ pod górê w ciemno. Kolejna sprawa czujnik zamiennik to wyrzucenie pieniêdzy bo przewa¿nie nie dzia³aj±. Orygina³ nowy lub u¿ywany oryginalny.

  4. #4
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2009
    Posty
    60
    BMW
    730i
    Sk±d
    OPOLE
    NIe bedzie roznicy w pracy silnika. Przy odpalaniu ma znaczenie bo podaje silnikowi dane ktory cylinder teraz bedzie mial zaplon

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2010
    Posty
    256
    BMW
    E38 M51 , E39FL S62
    Sk±d
    Warszawa
    Witam przeæwiczy³em ten temat u kolegi E34 M60b30 oraz kilku innych e32/e38 m60

    powiedzmy ¿e je¶li czujnik jest sprawny to auto pracuje normalne

    w momencie od³±czenia czujnika :
    Ro¶nie czas wtrysku - widaæ po zu¿yciu paliwa w testach OBC na godzinê
    Auto minimalnie gorzej wkrêca siê w obroty jest takie zamulone oraz w górnych partach obrotów idzie bo musi a nie ¿e chce ;) przy utrzymywanej prêdko¶æ ekonomizer pokazuje wiêcej , oraz przy przy¶pieszaniu te¿ widaæ minimalna ró¿nice w spalaniu
    Silnik pracuje mniej równomiernie

    w samym momencie od³±czenia czujnika praca silnika siê minimalnie zmienia , mo¿e byæ to nie zauwa¿alne pod mask± ale na obrotomierzu to widaæ

    Dodatkowo je¶li auto jest wyposa¿one w instalacje gazow± (i pracuje na LPG) auto zaczyna wyra¼nie gorzej pracowaæ na lpg (wolne obroty) , ma mu³a przy wkrêcaniu siê z wolnych obrotów , zdarza mu siê zafalowaæ a przy schodzeniu z obrotów na wolne i zanim zejdzie do koñca w momencie gwa³townego wci¶niêcia peda³u gazu obroty przez chwile id± w dó³ a nawet potrafi zgasn±æ


    Czujniki te maj± to do siebie ¿e pomimo ¿e nie wywala b³êdu na komputerze bardzo czêsto przek³amuj± i warto je wymieniæ

    jednak przed wymian± radzi³ bym sprawdziæ (ew ustawiæ) rozrz±d jak wiadomo nasze autka nie s± nowe i siê naturalne zu¿ywaj± a ³añcuszek siê rozci±ga , na szczê¶cie nie trzeba go od razu wymieniaæ jest regulacj± na ko³ku (na fasolkach)

    pamiêtaj skoro rozrz±d jest lekko przestawiony to czujnik po³o¿enia wa³ka przek³amuje i st±d mo¿e nie byæ widaæ reakcji na jego od³±czenie

    Moja rada wymieñ czujnik jak dalej nie bêdzie zmian ustaw rozrz±d

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •