Cytat Zamieszczone przez michal_5000
Chodziło mi tylko o to, że kolega napisał Double DOHC, czyli "Double Double OverHead Cams".
Może to dziwnie brzmi, ale to prawda, jak już sylwek zaznaczył, masz 2 głowice ;)


Więc ta "technologiczna przepaść" jest jak dla mnie raczej mocno przereklamowaną marketingową ściemą.
Ja nie twierdzę, że te silniki są w czymś gorsze. Wręcz przeciwnie, skoro taka corvette itp. auta korzystają z takich silników to znaczy, że rozwiązanie jest na tyle dobre, że po co je zmieniać.
A prostota konstrukcji wychodzi teraz, chociażby w porównaniu chociażby z M62TU, w kwestii awaryjności.

DOHC ma jedną zaletę nad OHV i OHC, górę. Te silniki lubią być kręcone i łatwiej taki motor podkręcić.


Co do silników HEMI, to Europa i Japonia szybciej zaczęły używać takich komór i jakoś się tym nie chwalili. ;)
Fajnym patentem w nowym 300C jest to, że połowa cylindrów się wyłącza przy ekonomicznej jeździe.