Strona 6 z 17 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 167

Wątek: [mechanika] M62 V8 4.4 - najlepszy silnik do E38 ???

  1. #51
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez artas270
    A czym sie różni M62 od M62TU? I od którego roku montowano M62TU?Tak bardziej technicznie jesli można poprosze...
    Przede wszystkim w M62TUB44 masz VANOS - dość skomplikowany mechaniczny układ sterujący zmianami faz rozrządu.
    Ponadto M62B44 ma linkę do gazu, w M62TUB44 przepustnica jest elektroniczna.
    Wyższy moment w dolnych zakresach obrotów M62TUB44 osiągnięto przez inny kolektor ssący. Inny jest też przepływomierz.

    To tyle co ja wiem, niech mądrzejsi uzupełnią ;)

    Cytat Zamieszczone przez gierobiala
    Czyli reasumując :
    4.4 poliftowy to jest porażka??
    Najgorsza konstrukcja bmw?
    A przedlift jest ok czy też są z nim problemy?
    A jak ta opinia ma się do v8 w e65/66?
    No i 2,8 to jedyne rozsądne rozwiązanie?
    Żeby wywnioskować, czy to "najgorsza konstrukcja BMW" - to musielibyśmy mieć podobne opracowania dla innych silników (a nie mamy).
    To co możemy powiedzieć - to że raczej nie przoduje ten motor w niezawodności i kosztach napraw.

    Przedlift dużo się nie różni - z punktu widzenia awarii, głównie VANOS-ami. Więc reszta problemów będzie wspólna, zresztą poczytaj zestawienie w pierwszym poście.

    W temacie N62 nie mam bladego pojęcia, ale chyba wypada jeszcze kilka lat poczekac, żeby ocenic te silniki pod kątem awaryjności. Natomiast chyba nie uprościli nic w stosunku do M62TUB44, więc nie spodziewałbym się fajerwerków.

    2.8 wydaje się udaną konstrukcją - ale to żadna alternatywa dla 4.4 (inne klasy silników). Obecnie uważam, że najciekawszy konkurent M62 - jeśli chcemy rozważać tylko BMW - to stara dobra V12.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  2. #52
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Nie od dziś wiadomo, że im silnik bardziej skomlikowany, tym wieksze prawdopodobieństwo, że coś padnie - i nie od dziś wiadomo, że m62 ma problemy ( zresztą każdy silnik ma typowe usterki).


    Co do m52 - też ma typowe usterki i przypadłości ;)

  3. #53
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    technologia ma to do siebie że im bardziej skomplikowana tym więcej rzeczy do popsucia, ale zarazem ma większą sprawność, więc coś za coś.

  4. #54
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez sebobass
    im bardziej skomplikowana tym więcej rzeczy do popsucia, ale zarazem ma większą sprawność
    O to chodzi, że nie zawsze... :] Porównując M62 do rodziny silników LSx, które są proste jak budowa cepa - naprawdę nie widzę tej "większej sprawności" (nie, nie ma jej także w spalaniu... nie wiem, może emisja M62 jest minimalnie lepsza, choć też wątpię).
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  5. #55
    Vip Vip
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    886
    BMW
    AC Schnitzer 730d 1999r
    Skąd
    Mlava
    No właśnie , ta nadmierna ilość elektroniki powoduje takie komplikacje. Myślę że firmom samochodowym przydałby się powrót do korzeni. Wolałbym żeby auto nawet więcej paliło ale żeby było bezawaryjne.
    B M W

    Staram się pisać poprawnie po polsku.

  6. #56
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    Wiku ale koncernom chodzi o to żeby jak najczęściej się psuło i jak najwięcej zarobić na częściach ;) Pamiętacie zapewne że przez Merca W123 koncern prawie splajtował bo się auto nie psuło :) Czasy bezawaryjnych samochodów minęły bezpowrotnie.

    A korzystając powiem że temat bardzo dobry. Gdyby tak się udało zrobić identyczny do każdego silnika :medit:
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  7. #57
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Cytat Zamieszczone przez gierobiala
    Czyli reasumując :
    4.4 poliftowy to jest porażka??
    Najgorsza konstrukcja bmw?
    A przedlift jest ok czy też są z nim problemy?
    A jak ta opinia ma się do v8 w e65/66?

    No i 2,8 to jedyne rozsądne rozwiązanie?
    Nie chcielibyście wiedzieć ile ma przejechane ( albo miał ) przejechane mój silnik, jeśli ktoś mówi że m62tu to porażka to jest grubo w błędzie. Moje auto z zewnątrz i wewnątrz ne wygląda na przebieg który ma na liczniku czyli 350 tys kilometrów a na pewno już nie wygląda na przebieg który ma na prawdę. Prawdziwy przebieg mojego auta odkryłem całkiem przypadkowo kiedy wywaliło błąd sterownika z którego ktoś nie wykasował przebiegu. Z ciekawości udałem się do ASO w którym auto było serwisowane przez 1 właściela i rzeczywiście serwisy się zgadzają tylko kilometry w książce nie. Ktoś z kolejnych właścicieli podrobił książkę - wręcz idealnie + pieczątki znanego zresztą serwisu :-) i wszystkie wpisy tak jak powinny być.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  8. #58
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez wiku
    No właśnie , ta nadmierna ilość elektroniki powoduje takie komplikacje. Myślę że firmom samochodowym przydałby się powrót do korzeni. Wolałbym żeby auto nawet więcej paliło ale żeby było bezawaryjne.
    Wiku elektronika w tym przypadku jest super dopracowana i nie utrudnia zycia wlascicielom 740i TU, o wszystkim decyduje aktualne nastawienie producentow a oni produkuja auta tak aby wytrzymalo bezawaryjnie okres gwarancji (max do 5 lat) bo jak wczesniej sie cos dzieje to maja straty- a po 5ciu latach kupuj nowy albo pchaj kase w naprawy- takze czasy niezawodnych E34 E30 E28 W123 W124 niestety ale juz nigdy nie wroca :(
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #59
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Cytat Zamieszczone przez sebobass
    im bardziej skomplikowana tym więcej rzeczy do popsucia, ale zarazem ma większą sprawność
    O to chodzi, że nie zawsze... :] Porównując M62 do rodziny silników LSx, które są proste jak budowa cepa - naprawdę nie widzę tej "większej sprawności" (nie, nie ma jej także w spalaniu... nie wiem, może emisja M62 jest minimalnie lepsza, choć też wątpię).
    Co to za silniki LSx ??
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  10. #60
    7ka
    Gość
    To moze warto poszukac zadbanego C4,b4,V8,w140,w124,e30,e34,e32,e28 :)

    przyznam sie , ze chodzi mi Po glowie ktores z tych samochodow...

    To Co mowi Rafal to niestety prawda...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •