Cytat Zamieszczone przez artas270
A czym sie różni M62 od M62TU? I od którego roku montowano M62TU?Tak bardziej technicznie jesli można poprosze...
Przede wszystkim w M62TUB44 masz VANOS - dość skomplikowany mechaniczny układ sterujący zmianami faz rozrządu.
Ponadto M62B44 ma linkę do gazu, w M62TUB44 przepustnica jest elektroniczna.
Wyższy moment w dolnych zakresach obrotów M62TUB44 osiągnięto przez inny kolektor ssący. Inny jest też przepływomierz.

To tyle co ja wiem, niech mądrzejsi uzupełnią ;)

Cytat Zamieszczone przez gierobiala
Czyli reasumując :
4.4 poliftowy to jest porażka??
Najgorsza konstrukcja bmw?
A przedlift jest ok czy też są z nim problemy?
A jak ta opinia ma się do v8 w e65/66?
No i 2,8 to jedyne rozsądne rozwiązanie?
Żeby wywnioskować, czy to "najgorsza konstrukcja BMW" - to musielibyśmy mieć podobne opracowania dla innych silników (a nie mamy).
To co możemy powiedzieć - to że raczej nie przoduje ten motor w niezawodności i kosztach napraw.

Przedlift dużo się nie różni - z punktu widzenia awarii, głównie VANOS-ami. Więc reszta problemów będzie wspólna, zresztą poczytaj zestawienie w pierwszym poście.

W temacie N62 nie mam bladego pojęcia, ale chyba wypada jeszcze kilka lat poczekac, żeby ocenic te silniki pod kątem awaryjności. Natomiast chyba nie uprościli nic w stosunku do M62TUB44, więc nie spodziewałbym się fajerwerków.

2.8 wydaje się udaną konstrukcją - ale to żadna alternatywa dla 4.4 (inne klasy silników). Obecnie uważam, że najciekawszy konkurent M62 - jeśli chcemy rozważać tylko BMW - to stara dobra V12.