Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 167

Wątek: [mechanika] M62 V8 4.4 - najlepszy silnik do E38 ???

  1. #71
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    216
    BMW
    740d
    Skąd
    ddz
    Cytat Zamieszczone przez cursor
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Ogólna klasa silnika (główne założenia konstrukcyjne, rozwijane osiągi, zastosowanie) jest jak najbardziej porównywalna według mnie.
    Technologicznie, te silniki dzieli przepaść.
    LS1 to stare OHV pamiętające lata 50, a M60 to Double DOHC, co konstrukcyjnie bardzo odstaje od siebie.
    Tylko co to zmienia dla kierowcy czy ma 12 zaworów czy 24? Chyba niewiele. LS2 tez jest OHV LS7 tez a loi duzo nowsze konstrukcje pod kazdym wzgledem ;) Ps ktora czesc tego silnika pamieta lata 50-te?

  2. #72
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Sprostujmy... Lata '50 to pamięta pierwsza generacja Small Block Chevy... LS1 to generacja trzecia - dość świeża konstrukcja, która nie ma wiele wspólnego z poprzednimi (inny jest m.in. blok, tym razem aluminiowy).
    Fakt, ciągle mamy popychaczowy rozrząd i dwa zawory na cylinder - bez bzdetów typu VANOS i Alusil, co po przejściach z M62 uważam za zaletę.

    Więc ta "technologiczna przepaść" jest jak dla mnie raczej mocno przereklamowaną marketingową ściemą.

    Ilość zaworów na cylinder niby trochę zmienia... Teoretycznie dwuzaworowy silnik ma mocniejszy dół, choć nie wiem czy różnica jest wyczuwalna dla przeciętnego kierowcy.
    Z bardziej przyziemnych spraw - w razie remontu głowic lepiej mieć 2x mniej zaworów do obróbki. ;)

    PS. Double DOHC to pleonazm... ;) DOHC = Double OverHead Cams.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  3. #73
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    PS. Double DOHC to pleonazm... ;) DOHC = Double OverHead Cams.
    Nie, Michale. Masz dwie głowice i na każdej dwa wałki - czyli podwójne DOHC ;)

  4. #74
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    PS. Double DOHC to pleonazm... ;) DOHC = Double OverHead Cams.
    Nie, Michale. Masz dwie głowice i na każdej dwa wałki - czyli podwójne DOHC ;)
    No zgadza się - po jednym wałku na głowicę - to moim zdaniem SOHC (nawet jeśli głowice są dwie) -> [KLIK]. ;)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  5. #75
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    PS. Double DOHC to pleonazm... ;) DOHC = Double OverHead Cams.
    Nie, Michale. Masz dwie głowice i na każdej dwa wałki - czyli podwójne DOHC ;)
    No zgadza się - po jednym wałku na głowicę - to moim zdaniem SOHC (nawet jeśli głowice są dwie) -> [KLIK]. ;)
    Michale, M62 ma łącznie 4 wałki.

  6. #76
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Michale, M62 ma łącznie 4 wałki.
    Zgadza się, dlatego jest to DOHC - po dwa wałki na głowicę (rząd cylindrów). Gdyby miał po jednym wałku na głowicę, byłby to SOHC.

    Chodziło mi tylko o to, że kolega napisał Double DOHC, czyli "Double Double OverHead Cams". ;)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  7. #77
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Chodziło mi tylko o to, że kolega napisał Double DOHC, czyli "Double Double OverHead Cams".
    Może to dziwnie brzmi, ale to prawda, jak już sylwek zaznaczył, masz 2 głowice ;)


    Więc ta "technologiczna przepaść" jest jak dla mnie raczej mocno przereklamowaną marketingową ściemą.
    Ja nie twierdzę, że te silniki są w czymś gorsze. Wręcz przeciwnie, skoro taka corvette itp. auta korzystają z takich silników to znaczy, że rozwiązanie jest na tyle dobre, że po co je zmieniać.
    A prostota konstrukcji wychodzi teraz, chociażby w porównaniu chociażby z M62TU, w kwestii awaryjności.

    DOHC ma jedną zaletę nad OHV i OHC, górę. Te silniki lubią być kręcone i łatwiej taki motor podkręcić.


    Co do silników HEMI, to Europa i Japonia szybciej zaczęły używać takich komór i jakoś się tym nie chwalili. ;)
    Fajnym patentem w nowym 300C jest to, że połowa cylindrów się wyłącza przy ekonomicznej jeździe.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  8. #78
    Cytat Zamieszczone przez michal_5000
    Chodziło mi tylko o to, że kolega napisał Double DOHC, czyli "Double Double OverHead Cams". ;)
    Oki, no to może szczęśliwszym rozwiązaniem byłoby napisać Twin DOHC ;D

  9. #79
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Panowie - nie ma czegoś takiego jak double/twin/triple itp DOHC - czy silnik ma 1 czy 4 głowice to i tak jest DOHC.


    Śmieszy mnie to HEMI amerykanów - to sam marketing. Szczycą się czymś, czego sami nie wymyślili, czymś co wykorzystywało wielu producentów (i nikt z tego afery nie robił) - a u nich jak silnik nie ma hemisferycznych komór spalania jest jak mikołaj bez brody ;)

  10. #80
    Vip Vip Awatar Marecki7er
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2,307
    BMW
    e32 740iA M62B44
    Skąd
    Wrocław
    Zapytam drugi raz bo poprzedni post chyba został nie zauważony :)

    Jaka jest różnica w osiągach i w NM pomiędzy m60/m62/m62TU ?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •