Serwis po zakupie - 730ia 1995r

Wątek: Serwis po zakupie - 730ia 1995r

  1. Awatar coboss

    coboss powiedział/a:
    Dziwnie wygląda... TRW nie kupisz za 200zł różnice między Lemforderem a TRW wynoszą grosze i są to producenci którzy mocno ze sobą współpracują. To nie odosobniony przypadek, że dostajesz TRW w pudełku Lemfordera i na odwrót też się zdarza.
    PS. X-factor ceny mają wygórowane jak diabli, Lemforder i TRW to 2 najlepsze firmy produkujące zamienniki. Wracając do cen widzę dosyć tanią robociznę czyt. ostro zarabiają na częściach.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
     
  2. Awatar rodzinabmw

    rodzinabmw powiedział/a:
    Podłącze sie do pytania autora. Uszczelki pod pokrywami zaworów-ich wymiana. Mozna to samemu zrobić czy koniecznie aso? Jaki jest koszt zakupu uszczelek i odmy no i czy samemu mozna wymienić odme?
     
  3. Zodiac powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Dziwnie wygląda... TRW nie kupisz za 200zł różnice między Lemforderem a TRW wynoszą grosze i są to producenci którzy mocno ze sobą współpracują. To nie odosobniony przypadek, że dostajesz TRW w pudełku Lemfordera i na odwrót też się zdarza.
    PS. X-factor ceny mają wygórowane jak diabli, Lemforder i TRW to 2 najlepsze firmy produkujące zamienniki. Wracając do cen widzę dosyć tanią robociznę czyt. ostro zarabiają na częściach.
    Kolega ma własny duży serwis, częsci kupuje w Niemczech i ma największe możliwe zniżki tam, a mam to szczeście że mnie sprzedaje bez marży - stąd dobra cena TRW. Na Lemfordera niestety nie jest w stanie zaoferować tak samo dobrych cen.

    Wydaje mi się, że normalnie TRW jest tańsze rownież od Lemfordera.
     
  4. Awatar coboss

    coboss powiedział/a:
    Na rynku detalicznym nie ma dużych różnic i TRW nie zawsze jest tańsze.
    Szkoda, że remont zawieszenia mam dawno za sobą bo bym się podmówił ;) szczerze to bardziej sobie chwalę TRW ze względu na to, że Lemforder trafił mi się kilka razy trefny.
    Co prawda z reklamacją nie było nigdy żadnego problemu ale wystarczy sam fakt, że wpuszczają na rynek części z błędami.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
     
  5. Awatar xsilver

    xsilver powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez x-factor
    nie wiem czy się przejmować takimi rzeczami szczególnie że nic nie słychać w zawiasie żeby stukało a luzy które mi pokazywali były bardzo słabo widoczne. Najciekawsze jest to że wszystko w zawieszeniu jest oryginalne

    Jeżeli luzy są minimalne i nic się nie dzieje,to możesz spokojnie zaczekać z wymianą. Czasami np. można zrobić jeszcze masę kilometrów zanim luz się powiększy. A czasami coś rozpada się dość szybko.
     
  6. x-factor powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Cytat Zamieszczone przez x-factor
    nie wiem czy się przejmować takimi rzeczami szczególnie że nic nie słychać w zawiasie żeby stukało a luzy które mi pokazywali były bardzo słabo widoczne. Najciekawsze jest to że wszystko w zawieszeniu jest oryginalne

    Jeżeli luzy są minimalne i nic się nie dzieje,to możesz spokojnie zaczekać z wymianą. Czasami np. można zrobić jeszcze masę kilometrów zanim luz się powiększy. A czasami coś rozpada się dość szybko.
    Nie wiem jak powinno się sprawdzać luzy ale robili to tak że podnieśli ją i jeden zapierał się i szarpał kołem a drugi patrzył co jest nie tak. Na przykład na tylnym wahaczu (dokładnie na 17 przy łączeniu ze wspornikiem 1) były max 3mm luzu praktycznie nie zauważalne i jakby mi nie powiedzieli to nie wiem czy bym to zauważył :D



    Zaczynam się zastanawiać czy nie przeginają z cenami bo za to co było robione wcześniej zapłaciłem następująco

    olej w silniku mobil 5w30 8x45=360
    olej w skrzyni esso 6*45=270
    filtr skrzyni 80
    Filtr Oleju 40
    Filtr pyłkowy 130
    filtr powietrza 80
    filtr paliwa 80
    podpięcie kompa 0

    plus robocizna 200

    i nie wiem czy nie przejść na usługi zwykłego mechanika który głównie siedzi w vw i audi tym bardziej że ta 7er ma 15 lat i niewyobrażalne wiedzy nie trzeba chyba o niej mieć
     
  7. Awatar xsilver

    xsilver powiedział/a:
    Jeżeli wahacz ma tuleję gumową, to musi mieć minimalny luz - bo guma pracuje. Coś mi się ta diagnoza nie podoba do końca ...
     
  8. x-factor powiedział/a:
    Najbardziej mi zależy na tym żeby nie ścięło opon od wewnętrznej strony :? i w sumie nie wiem czy nie pojechać na ścieżkę diagnostyczną żeby sprawdzić czy są faktycznie luzy i najwyżej jak nic nie wyjdzie to ustawić odrazu geometrie kół bo chyba to jedyną opcja żeby dokładnie sprawdzić czy wszystko jest ok w zawieszeniu?
     
  9. Awatar coboss

    coboss powiedział/a:
    Aby nie ścierało opon muszą być dobre tuleje wahliwe i drążki skrętne (niekiedy zwane tulejami skrętnymi), musi być prawidłowo ustawiona geometria i prawidłowo dobrane ciśnienie w oponach!
    Jeżeli sprawdzali Ci na uniesionym aucie i szarpiąc kołem to powiem Ci, że to najlepsza metoda na sprawdzanie tyłu. Dokładnie wtedy najlepiej widać czy coś chodzi, szarpie się kołem po przekątnych i jak gdzieś jest luz to koło delikatnie zareaguje na szarpanie i będzie to widoczne.
    I przy takiej metodzie jeżeli coś pracuje choćby delikatnie, to znaczy można ruszyć choć lekko kołem to w tedy diagnoza jest prawidłowa i coś jest do wymiany. Skoro człowiek może choćby delikatnie ruszyć tylnym kołem to można sobie wyobrazić jak ono chodzi podczas jazdy gdzie 2 tonowe auto jest ciągnięte przez koleiny.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
     
  10. x-factor powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Skoro człowiek może choćby delikatnie ruszyć tylnym kołem to można sobie wyobrazić jak ono chodzi podczas jazdy gdzie 2 tonowe auto jest ciągnięte przez koleiny.
    Jak mi pokazywali te luzy to też doszedłem do wniosku że jak mechanik szarpnie i luz jest na parę milimetrów to co musi się dziać podczas jazdy autem.

    Najbardziej i tak mnie denerwuje jak narzucają sobie marże na częściach :/ tym bardziej że za robociznę biorą dużo. Patrząc po cenach części na allegro a i tak dostają je pewnie taniej po doliczeniu ich marży wychodzi jakby za wymianę tulei wahliwych tyłu brali 200zł a za wymianę wahacza poprzecznego 150 zł

    Chyba sam zamówię części i oddam 7er do mechanika który nie posiada żadnej specjalizacji i nie kasuje jakby nie wiadomo kim był ewentualnie sam się za to zabiorę :P bo z tego co widzę to raczej żadna filozofia gorzej będzie z wymianą gumowego łącznika wału bo ściągniecie wydechu bez kanału nie będzie należało do najmilszych ;D